Permalänk

Inte bra med den kylningen för att då kommer den att ta upp 2 pci platser och då kan man inte ha den i en Shuttle men med litte tur så flyttar Shuttle AGP porten till PCI och vise versa

Permalänk
Medlem

Nvidia har jämt varit kritiserade för deras dual-slot kylningar och nu när ATi:s underleverantörer tar efter verkar det helt OK...
Känns som om det är lite dubbelmoral här

Permalänk
Medlem

Har blivit lite sugen på ett X800 XT, någon som vet om det är ide att vänta på PCI express eller ligger de långt in i framtiden?

Permalänk
Medlem

Tror att PCI-Express blir lite av AGP 8x, bandbredden behövs ju egentligen inte, men det kan mycket väl vara att den är smidigare och har mer potential, andra fördelar. Jag är inte emot PCI-E på så sätt, men det spelar ju i dagsläget knappt nån roll om man kör på AGP4x eller 8x, så själva bandbreddsökningen tror jag inte kommer att öka prestanda allt för mycket. Möjligtvis att det kan finnas fördel med en tekniskt bättre arkitektur, men de första korten kommer ju iaf att ha AGP->PCI-E bryggor, så de lär ju inte hända så mycket med prestandan där.

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk
Medlem

jag tänker inte vänta... x800 XT får det bli...
Innan Express kommer slå igenom och att det finns bättre kort än x800 så är det nog snö ute

Visa signatur

Varför är aut
omatisk radb
rytning så bra?

Permalänk
Medlem

Skall man h ett högpreterande kort som ovan. är det bara bra om kortet tar upp en extra PCI plats. Att få ut den varma luften ur lådan är ju det bästa.
I dag när nätverk/usb/ljud osv finns som "standard" på ny M/B så kommer iaf inte jag att behöva använda 5 st pci platser. Då låter jag hellre en gå åt grafikkortet.
En annnan sak med de som klagr på att det tar upp en extra pci plats, det är väl ändå ingen som sätter ett pci kort så nära grafikkortet?? Snacka om dålig kylning

Visa signatur

Mvh / Fred

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Myglarn
hero, vilket årtal snackar du om? Senaste fläktlösa processorn jag såg var en Pentium 133Mhz

P2 400 såg jag senast.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mitrix
Tror att PCI-Express blir lite av AGP 8x, bandbredden behövs ju egentligen inte, men det kan mycket väl vara att den är smidigare och har mer potential, andra fördelar. Jag är inte emot PCI-E på så sätt, men det spelar ju i dagsläget knappt nån roll om man kör på AGP4x eller 8x, så själva bandbreddsökningen tror jag inte kommer att öka prestanda allt för mycket. Möjligtvis att det kan finnas fördel med en tekniskt bättre arkitektur, men de första korten kommer ju iaf att ha AGP->PCI-E bryggor, så de lär ju inte hända så mycket med prestandan där.

Suger dock om ett par månader om man vill uppgradera moderkortet om det bara finns PCi-E på de man vill ha.... Jag köpte mitt 9700pro för snart 2 år sedan, fär hoppas att nästa grafikkort klarar sig så länge som detta gjort. Har bytt en hel del moderkort på den tiden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne980
Har blivit lite sugen på ett X800 XT, någon som vet om det är ide att vänta på PCI express eller ligger de långt in i framtiden?

X800XT i PCI Express kommer alldrig att komma... PCI Express versionen kommer att döpas till X880pro/XT

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zimon
Men får man inte ens kommentera om den är ful eller snygg, det är ju ett exakt likadant kort som det där ice grejen bara olika färger som skiljer (på själva kortet)

Och att denna är av koppar då.