Budgetprocessorer jämförs

Permalänk
Melding Plague

Budgetprocessorer jämförs

<b class="red"><font style="font-size: 10pt">Budgetprocessorer jämförs</b></font> <small class="small">tisdag 18 maj av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Herman</a><br /></small>
Vi rapporterade tidigare idag om en läckt roadmap där AMD skulle introducera processorer i en ny familj: Value.<br /><br /><a href="http://www.xbitlabs.com/articles/cpu/display/value-cpus.html" target="_blank" >X-Bit Labs</a> har publicerat en mycket lång och välskriven artikel i ämnet. De har nämligen jämfört inte mindre än 24 stycken budgetprocessorer mot varandra. Vi ser AthlonXP, Celeron och Pentium 4-processorer tävla vilken som är snabbast i en serie tester. En intressant detalj är att de även testar att överklocka processorerna och jämför sedan resultaten i samma tester. En mycket bra artikel för er som är ute efter en budgetprocessor med bäst prestanda/pris-förhållande.<br /><br /><I>In this article we will focus on the performance of 24 Value processors, which have unfortunately become pretty rare guests in our reviews and roundups lately. Also we will try to find out what low-cost processor solutions from AMD and Intel appear the best purchase for the end-users today. Find out the best CPU you can get for the least money with the help of our extensive detailed coverage!</I><br /><br />Läs artikeln hos <a href="http://www.xbitlabs.com/articles/cpu/display/value-cpus.html" target="_blank" >X-Bit Labs</a>.<p>
<table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" width="100%">
<tr><td width="50%"><small class="small"> </small></td>
<td width="50%"><p align="right"><a href="http://forum.sweclockers.com/showthread.php?threadid=285441">Diskutera nyheten</a></p></td></tr></table><p>

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Bra test men synd att de inte hade några Duron i testet.

Permalänk
Medlem

bara jag som får error =
"MySQL: Can't create a new thread (errno 35). If you are not out of available memory, you can consult the manual for a possible OS-dependent bug"

???
har 600mb ledigt av 1gb ram

Permalänk

haha.. jag får de med.
någon som har hackat sidan?

Visa signatur

Main: Intel i7-9700K | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair Vengance 16GB 3200mhz | ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING | Asus GeForce GTX 1080 Ti ROG Strix Gaming OC | Asus ROG Swift PG329Q 32"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Disney
bara jag som får error =
"MySQL: Can't create a new thread (errno 35). If you are not out of available memory, you can consult the manual for a possible OS-dependent bug"

???
har 600mb ledigt av 1gb ram

Nu handlar det inte om vad du har för minne, utan serverns minne.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av apophis_84
haha.. jag får de med.
någon som har hackat sidan?

Hackat? Fake?
Vilka konspirationsteorier det finns. Ett litet fel på servern bara.

Visa signatur

H.T.I.D.
One man to rule them all.
Jag har en Powerbook G4 667MHz.

Permalänk
Medlem

Väldigt intressant att se striden i budget klassen.
Som nån nämnde synd att Duron inte var med för det är väl en budget klass.

Permalänk
Medlem

Likadant för mig: MySQL: Can't create a new thread (errno 35). If you are not out of available memory, you can consult the manual for a possible OS-dependent bug

SQL-servrar kan bugga rejält om de sitter klåpare som administrerar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Total_Cu
Likadant för mig: MySQL: Can't create a new thread (errno 35). If you are not out of available memory, you can consult the manual for a possible OS-dependent bug

SQL-servrar kan bugga rejält om de sitter klåpare som administrerar.

Var inne precis nu och det funkade prima, även tidigare under kvällen så har det aldrig varit några problem för mig att komma in.
Mike.

Permalänk
Medlem

Sammanfattning:

P4C snabbast i testet, Athlon XP mest prestanda per krona, och celeron sämst.

Nyheter? Njaaa...

Visa signatur

Asus Strix ROG X570-F, Ryzen 9 5900X, 32GB DDR4 3600MHz, Gigabyte RTX 2080 Gaming OC, 1TB Samsung 980 Pro, 1TB Samsung 970 Evo Plus, Acer Predator X34A 3440x1440 100Hz.

Permalänk
Medlem

Budgetprocessorer? Lite dyra bara. $100 torde varit max.

Visa signatur

Dator: C=64 med bandare och diskdrive.

Permalänk

jo men det hade ju varit trist om inte P4 2,4GHz-modellerna var med (det var nästan intressantare att kolla på dom än att se Celly stampas sönder igen

hans överklockning av P4 1,8A var rätt bra.. 3,24GHz.. visst den kan kllocka bra, men över 3GHz?

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem

Durre 1600 @ 2.2GHz ligger hyfsat nära XP Barton 2500+ @2.2GHz i jämförande publicerade tester vilket ingen annan slår i pris/prestanda.

...............KANONBUDGETPROLLE #1.............

Permalänk
Avstängd

AMD skulle dumpa Duron klassen helt ifall någon kommer ihåg det..

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
AMD skulle dumpa Duron klassen helt ifall någon kommer ihåg det..

Namnet Duron. AthlonXP är ju i princip budgetklassen idag och Duron är ultra-budget. Value kommer den nya klassen heta och om jag har förstått det rätt kommer priserna bli som dagens AthlonXP för S462-varianterna.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk

Ahh skönt att se 2.4C tar en 2800+ t o m i många tester och 2.4B tar den i några menmen det va då nu äger athlon64

Visa signatur

Intel Core Duo 2 E6850 3.0 - MSI 8800Ultra - 4x1GB Corsair Dominator XMS PC 8500 - Samsung 2x160GB - Tagan 520Watt - Samsung T220 - Antec Performance One P182A

Permalänk
Avstängd

Och varje dag att en 1.8A klockar 3.24Ghz. Så jävla löjligt, medans den överklockade 2500:an endast körs i 2.2Ghz.

"-Nej du vet, vi råkades få en 1.8A som klockade 3.24 och en barton som klockade 2.2Ghz som bäst."

Visa signatur

[ Athlon 1466 @ 2714Mhz / Zalman 7000b-CU ][ Abit NF7-S 2.0 @ 261FSB ][ 2*512MB KHX3000 BH-5 @ 2-2-1-5 1:1 (MemTest) ]
[ ATi 9800PRO @ 500/405Mhz Kylning
][ Win2003 Server Enterprise Edition ] [ Catalyst 4.12beta/nForce 2.45 ]
[ 3DMark2001: 20658P][ 3DMark2003: 7246p ][ Super-Pi: 39s ] ----- AMD San Diego/Venice FAQ! - Posta 3DMark05 resultat här!