Permalänk
Medlem

Tittade på kortet, fult, läste inte ens spec. total uppfattning. Verkar vara sett bra kort

EDIT: kollade på denna bilden http://www.leadtek.com/3d_graphic/image/winfast_a400_ultratdh...
då ser det faktiskt fint ut

EDIT2: aj då "A minimum 480W system power supply"

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

"liten" kylning... Men nog såg den gedigen ut, bör ju kunna prestera hyfsat...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Small
Varför skulle detta kortet vara så mycket dyrare än andra? Kylflänsen kanske kan kosta dem en hudring eller två extra på sin höjd, jämfört med standard kylning då. 500 över normal gissar jag, såvida märket inte brukar vara dyrare än normalt då.

Kollade på db.com, leadteks 5950 U är rejält biligare än både Asus, Creative, Albatron och PNY's motsvarande kort, det biligaste 5950 de hadde, så jag tror detta kommer att finnas till bra pris, kan mycket väl bli ett sånt om Asus model kostar för mycket.

Permalänk
Medlem

Va d bara jag som tyckte d va über fult?! stor o klumpig kylning!
Blä nepp d finns mycket snyggare kort iofs d va som någon sa innan vem kollar på kortet när man har d i datorn hela tiden

Permalänk
Medlem

Vem i HE*VETTE bryr sig hur det ser ut?????????????? Allvar?? nördar...... :/

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SlimJim
Vem i HE*VETTE bryr sig hur det ser ut?????????????? Allvar?? nördar...... :/

Oja, vi bryr oss i allra högsta grad, vem av oss g33ks vill inte ha en sexig dator? Btw, hellre nörd än fjortis

Visa signatur

» NAS/HTPC: Intel X3210 @ [4x]3.2GHz | Gigabyte GA-P35-DQ6 | 2 GB Corsair Dominator @ 1100 MHz | GeForce GT 430 | 2TB (raid 1)
» Asus Transformer Pad
» HTC One X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SiBBoR
Oja, vi bryr oss i allra högsta grad, vem av oss g33ks vill inte ha en sexig dator? Btw, hellre nörd än fjortis

1. Jag är inte fjortis
2. Man ser inte ens kortet när det är i datorn.
3. Och även om det skulle synas (om man har plexi glas tex) Så sitter ändå kortet upp-och-ner med (kylningen under). Så såvida ni inte har datorn över huvudet så ni kan titta in snett underifrån så spelar det inte nån större roll eller hur?

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag har hellre ett fult kort med superbra kylning än ett snyggt med kass...=)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
Jag har hellre ett fult kort med superbra kylning än ett snyggt med kass...=)

Precis.. hellre har jag ett snygg spel än ett snyggt kort??

allvar grabbar.. lägg ner? att börja lipa över hur ett kort ser ut är väl att gå över gränsen eller?

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem

Läckert! Ge mig!

Visa signatur

Captain Awesome

Permalänk
ASUS Nordic

Kommer inte att kosta mer är normalt. Leadtek är ofta lite billigare är genomsnittet.

Permalänk
Medlem

kylaren ser likadan ut som den på winfast a 380 ultra...

http://www.undcon.com/sweclockers/winfast/

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kr^PacMan
Tack till tellus för tipset!

Det var så lite så, tyckte att ni behövde lite mer Nv kort på framsidan

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem

intressant

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legoloppa
snygg riktigt snygg

och nog det kort som tillsammans med X800Toxic är dom med lägst temperatur

men undra vad detta kommer och hamna i för prisklass typ 8000 kanske eller vad tror ni andra?

Och HIs eftersom Sapphire "härmar" kylningen

Visa signatur

Intel Core Duo 2 E6850 3.0 - MSI 8800Ultra - 4x1GB Corsair Dominator XMS PC 8500 - Samsung 2x160GB - Tagan 520Watt - Samsung T220 - Antec Performance One P182A

Permalänk

A minimum 480W system power supply

Skitkul........

Visa signatur

AMD 64 3400+,1024 Ram , 256MB Radeon 9800 XT

Permalänk

...tror inte att kylflänsen skulle väga 600-700g... SLK-800 väger "bara" 500g och den är större...

Visa signatur

-: Abit NF7 : AMD Athlon XP 2500+@2200MHz : ATI Radeon 9800 Pro : 2*512GB Corsair DDR SDRAM PC3200 : Hitach Deskstar 7k250 80GB : Seagate Barracuda 160GB : Waterchill L30 Entry : Aqua Computer Airplex EVO 120 : <40*C idle :-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [DC]Damage
A minimum 480W system power supply

Skitkul........

Har man ett bra nätagg så går det bra på 350W också..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Har man ett bra nätagg så går det bra på 350W också..

Om man har två 300W kan man inte bara koppla in ena nätagget till grafikkortet då? Kanske inte blir så snyggt men vem bryr sig om baksidan om datorn ända bara står där under bordet?

Permalänk
Medlem

Det kanske inte var så snyggt, men det är inte ofta jag tycker grafikkort är särskilt snygga.
Kylaren ser ju iaf brutal ut

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kxdude
Om man har två 300W kan man inte bara koppla in ena nätagget till grafikkortet då? Kanske inte blir så snyggt men vem bryr sig om baksidan om datorn ända bara står där under bordet?

Mjo, det lär ju gå. Fasst om du inte startar nätaggregaten samtidigt kan du få problem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Mjo, det lär ju gå. Fasst om du inte startar nätaggregaten samtidigt kan du få problem.

Ah! det tänkte jag inte på. Det kanske inte är så bra att ha ett externt nätagg på helatiden....eller?