Permalänk
Melding Plague

Dator inuti docka?

<b class="red"><font style="font-size: 10pt">Dator inuti docka?</b></font> <small class="small">torsdag 20 maj av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Herman</a><br /></small>
För er som gillar tecknade serier från landet i öst ber jag er snegla lite åt <a href="http://sae.cside.com/sae/kat/pc/ern005/ekana.htm" target="_blank" >denna</a> artikel. Den beskriver hur Kanna Higashi och Katsuya Matsumura byggde en egen docka - med en dator inuti!<br /><br />Datorn består av ett VIA EPIA-moderkort, ett litet nätaggregat, en tunn hitachi-hårddisk och NEC DVD-brännare. Artikeln går igenom hur hela bygget började med en stålram och dockan som verkar vara gjort av någon sorts skumplast. En mycket intessant artikel för er som gillar kraftigt modifierade datorer.<br /><br />Läs artikeln <a href="http://sae.cside.com/sae/kat/pc/ern005/ekana.htm" target="_blank" >här</a>.<p>
<table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" width="100%">
<tr><td width="50%"><small class="small"> </small></td>
<td width="50%"><p align="right"><a href="http://forum.sweclockers.com/showthread.php?threadid=285943">Diskutera nyheten</a></p></td></tr></table><p>

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

Tack tilll Tomas för tipset!

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem

Fräsh!

Visa signatur

Erfarenhet är något man får precis efter man hade behövt det.
http://files.upl.silentwhisper.net/upload2/regel7.png

Permalänk
Medlem

Knäppa asiater...

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Medlem

Hahaha, japaner

Permalänk
Medlem

Fan asså så jädra fult.
Skulle fan framstå som en perversjävel att ha en sådan sak hemma.
Plus så är datorn bakom dockan, onödigt att ha sådan stor komstruktion.
Synd om killen plus dom som tycker att den var snygg.

Visa signatur

Oldtimer :)

Permalänk
Medlem

Haha ballt, kul att folk orkar göra lite udda prylar.

Visa signatur

Det är vetenskapligt bevisat att forskning orsakar cancer hos möss

Permalänk
Medlem

Så jäkla tuff.
Vilket arbete som måste lagt ner.

Visa signatur

Intel i9 12900K | Asus Z690 Apex | 32GB G.Skill DDR5 6400C32
Asus Strix 2080Ti | Asus Rog Swift PG279Q | 2xWD Black SN850
Corsair AX1200i | Lian Li O11DXL Dynamic | EKWB Custom loop

Permalänk
Medlem

grymt arbete men jag skulle inte vilja ha den.
skulle hon inte kunna ha fått en ryggsäck så datorn faktisk hade varit innuti "henne"?

Permalänk
Medlem

Räcker det inte med att ni skrev om TombRaider dockan tiddigare? Kommer det upp en nyhet här på swec varje gång nån monterar in en dator i liknande frigolitskapelser?

Känns som denna typ av "custom lådor" inte förtjänar att spridas jorden runt och synnas på alla datorrelaterade forum.

Permalänk
Medlem

Lite fan service har väl aldrig skadat ngn? ;).

Massa jobb, sluta whina över ngt ni inte bryr er om, låt adminens posta sådana här fina saker^^.

Permalänk
Medlem

istället för att lägga ner massa tid för sånt pervers sak så kunde dom göra en robot eller alien då hade det varit rätt coolt. visst är det grymt gjort men jag köper inte det för 5 öre

Visa signatur

يارَبْ إذا أسَأت إلى الناس فَاعْطِني شجَاعَة الإعتذار وإذا أسَاء لي النَّاس فاعْطِنْي شجَاعَة العَفْوَ وَعَلّمنْي أنْ التسَامح هَو أكْبَر مَراتب القوّة وَأنّ حبّ الإنتقام هَو أولْ مَظاهِر الضعْف

Permalänk
Medlem

Hehe han har nog sett Chobits för många gånger

Visa signatur

Athlon 64 3000+ | MSI K8T Neo FIS2R | 1024 mb Kingsmax pc 3500 | PC Geforfe 6800

Permalänk
Medlem

Lite jobbigt att skära ut dockan i skumgummi.

Permalänk
Medlem

Vaddå orka sitta å klaga, den är jue ASGRYMM FATTA! :|....

och vaddå sätta in datorn i en ryggsäck.. han kanske tänkte steget längre på att det skulle bli för isolerat och därmed väldigt VARMT. Kul att ha en ryggsäck med 10 småfläktar och en massa lufthål bara för att få in den i dockan. Hellre har jag den som han kontruerat den... ha den mot en vägg så syns det jue inte.

Den är lätt värd 10p

Permalänk
Medlem

Mest impad över dockan. Inte det faktum att den hade en dator på ryggen...

Permalänk
SpelClockers

haha va skön

Visa signatur

Admin på Geeks Gaming

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av q3maniac
Vaddå orka sitta å klaga, den är jue ASGRYMM FATTA! :|....

och vaddå sätta in datorn i en ryggsäck.. han kanske tänkte steget längre på att det skulle bli för isolerat och därmed väldigt VARMT. Kul att ha en ryggsäck med 10 småfläktar och en massa lufthål bara för att få in den i dockan. Hellre har jag den som han kontruerat den... ha den mot en vägg så syns det jue inte.

Den är lätt värd 10p

Håller klart med, fett sjön!

Permalänk
Medlem

mmm *dregglar* japansk Konst

Visa signatur

Aka Specialized på irc

Permalänk
Medlem

Jävligt nice... lite ecchi med blottade trosor kanske men han var jävligt duktig med att skära i dedär materialet iaf.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Fattar inte de som kallar det perverst! Vafan har ni för snedvriden sexsyn egentligen hon har ju kläder på sig. Sen var hon också jävligt snygg precis som Mangatjejer är.

Visa signatur

Speldator:Gigabyte Aorus Pro b550, 16GB DDR4, AMD 5800x ,MSI Suprim x RTX 3080 ,WD nvme 1TB, Samsung 1tb ssd, Win 10 Pro, Samsung odyssey G7 27"
TVspel: Xbox One x, Nintendo 8-bit, Nintendo Gamecube, Nintendo 64, Nintendo Wii Nintendo Switch TV: LG 65" C8 Oled

Permalänk
Medlem

hmmm har d inte vatt flera sånnåhär uppe ì moddartråden?
jag minns bara en eller två kanske...
nån som vet vilka jag snackar om?

Visa signatur

Fuck It

Permalänk
Medlem

Lite skeptisk till att jag skulle vilja ha den, men man måste beundra skapelsen. Vilket jobb speciellt fingrarna var jag imponerad av.
Till de som nämnde att datorn inte var "inne" i dockan: Läs texten, står längst ner att nätagget (det enda som syndes) inte skulle sitta där, utan var felplacerat av fotografen.

Permalänk
Avstängd

Cyber sex alá japan... och dom visar upp stolt vad dom sätter på under dagarna (power on)

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Kan man verkligen kalla den en "kraftigt modifierad dator"?
Alla delar är standard och dockan är hemmabyggd, så vad är modifierat?

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Säger bara WOW!

Vilken idé. Sedan att de gjorde det riktigt snyggt och inte halvbra är inte heller fel.
Till er som klagar på perverst: Hahaha Ryggar ni tillbaka när ni ser avklädda skyltdockor i klädaffärer?

Skulle kanske inte vilja ha en sådan dator om den inte passade i mitt rum. Men det skulle ändå vara kult-status på att ha en sådan hemma.

Permalänk
Medlem

funkar säkert riktigt bra för den som inte kan få tag i äkta vara

säkert kul projekt, men absolut inget speciellt att titta på måste jag säga

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
Räcker det inte med att ni skrev om TombRaider dockan tiddigare? Kommer det upp en nyhet här på swec varje gång nån monterar in en dator i liknande frigolitskapelser?

Känns som denna typ av "custom lådor" inte förtjänar att spridas jorden runt och synnas på alla datorrelaterade forum.

Om du inte vill läsa nyheterna på sweclockers.com så kan du ju helt enkelt bara sluta besöka sidan. 90% av folket här uppskattar den här typen av nyheter, så varför skulle dom sluta posta såna nyheter? bara för att du inte är intresserad?

Visa signatur

:: MAIN :: Asrock P67 Extreme4 :: 2500K :: 970 GTX :: HP W2207 :: Corsair 16GB :: TRUE :: Samsung 850 :: Logitech diNovo Edge :: HTPC :: ION :: Intel X-25 G2 :: Array R2 :: Samsung F4 ::

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Warheart
Om du inte vill läsa nyheterna på sweclockers.com så kan du ju helt enkelt bara sluta besöka sidan. 90% av folket här uppskattar den här typen av nyheter, så varför skulle dom sluta posta såna nyheter? bara för att du inte är intresserad?

håller med totalt warheart, man kan ju inte klandra skribenterna på sweclockers för att skriva nyheter som inte intresserar dig. då man inte bara inriktar sig till en person så är det omöjligt att alla nyheter intresserar alla, du får helt enkelt läsa dom nyheter som du är intresserad. det hela är ju jämförbart med att någon skulle klaga på aftonbladet när man för andra gången skriver om en bergsbestigning, man skrev ju faktiskt om något liknande ett tag innan och nyheten passar inte mig!

Permalänk
Medlem

En fin mangatjej, men orka göra en sån stor docka. Ska vara en arbetsmyra till det.

Visa signatur

Framtiden var bättre förr...