David nalasco intervjuad

Permalänk
Melding Plague

David nalasco intervjuad

<b class="red"><font style="font-size: 10pt">David nalasco intervjuad</b></font> <small class="small">tisdag 25 maj av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Herman</a><br /></small>
<a href="http://techreport.com/etc/2004q2/nalasco/index.x?pg=1" target="_blank" >Tech Report</a> har intervjuat David nalasco som är teknologi-marknadschef för ATi, eller om man föredrar den engelska titeln Technology Marketing Manager. Intervjun sträcker sträcker sig över sju sidor och det pratas mycket om ATi:s nysläppta grafikkortsserie Radeon X800. Vi ser flertalet intressanta kommentarer om 3.0-specifikationen av Shaders, OpenGL-prestanda, HDTV och mycket, mycket mer.<br /><br />Läs hela intervjun hos <a href="http://techreport.com/etc/2004q2/nalasco/index.x?pg=1" target="_blank" >Tech Report</a>.<p>
<table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" width="100%">
<tr><td width="50%"><small class="small"> </small></td>
<td width="50%"><p align="right"><a href="http://forum.sweclockers.com/showthread.php?threadid=288345">Diskutera nyheten</a></p></td></tr></table><p>

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Har läst igenom den nu, mycket mycket intressant.

Visa signatur

[ Athlon 1466 @ 2714Mhz / Zalman 7000b-CU ][ Abit NF7-S 2.0 @ 261FSB ][ 2*512MB KHX3000 BH-5 @ 2-2-1-5 1:1 (MemTest) ]
[ ATi 9800PRO @ 500/405Mhz Kylning
][ Win2003 Server Enterprise Edition ] [ Catalyst 4.12beta/nForce 2.45 ]
[ 3DMark2001: 20658P][ 3DMark2003: 7246p ][ Super-Pi: 39s ] ----- AMD San Diego/Venice FAQ! - Posta 3DMark05 resultat här!

Permalänk
Medlem

Intressant att se att ATi trots allt uppmärksammar underläget mot nVidia i OGL. Gammal kod i drivisen säger dem... kul, då kanske man kan se dem fräscha till den lite granna snart då.

Nalasco: "I think there's a lot of stuff in our OpenGL driver that has maybe been around for a long time, and is taking a bit longer to bring up to date. Because OpenGL hasn't advanced as rapidly as DirectX, it's maybe been a while since we've done a complete refresh of the code in that driver, and certainly that's something where looking at going forward."

Visa signatur

» NAS/HTPC: Intel X3210 @ [4x]3.2GHz | Gigabyte GA-P35-DQ6 | 2 GB Corsair Dominator @ 1100 MHz | GeForce GT 430 | 2TB (raid 1)
» Asus Transformer Pad
» HTC One X

Permalänk
Medlem

Låter toppen att dom ska kolla över kodan, så kanse det går riktig fort sen

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Uibi
Låter toppen att dom ska kolla över kodan, så kanse det går riktig fort sen

Precis! Jag är övertygad om att man kan pressa stackars R3xx arkitekturen ännu hårdare :). Finns lite mer att hämta någonstans.

Visa signatur

[ Athlon 1466 @ 2714Mhz / Zalman 7000b-CU ][ Abit NF7-S 2.0 @ 261FSB ][ 2*512MB KHX3000 BH-5 @ 2-2-1-5 1:1 (MemTest) ]
[ ATi 9800PRO @ 500/405Mhz Kylning
][ Win2003 Server Enterprise Edition ] [ Catalyst 4.12beta/nForce 2.45 ]
[ 3DMark2001: 20658P][ 3DMark2003: 7246p ][ Super-Pi: 39s ] ----- AMD San Diego/Venice FAQ! - Posta 3DMark05 resultat här!

Permalänk
Medlem

Intressant!

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

trevligt, bara att vänta på 8ms så kanske man kan äntligen kan köpa en tft

Visa signatur

,( ,( ,( ,( ,( ,( ,( ,(
`-' `-' `-' `-' `-' `-' `-' `-'

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av budbrain
trevligt, bara att vänta på 8ms så kanske man kan äntligen kan köpa en tft

Problemet är ju bara det här med synkronisering och höga uppdateringsintervaller, inte bara tiden det tar för transistorerna i skärmen att tändas/släckas.

Visa signatur

[ Athlon 1466 @ 2714Mhz / Zalman 7000b-CU ][ Abit NF7-S 2.0 @ 261FSB ][ 2*512MB KHX3000 BH-5 @ 2-2-1-5 1:1 (MemTest) ]
[ ATi 9800PRO @ 500/405Mhz Kylning
][ Win2003 Server Enterprise Edition ] [ Catalyst 4.12beta/nForce 2.45 ]
[ 3DMark2001: 20658P][ 3DMark2003: 7246p ][ Super-Pi: 39s ] ----- AMD San Diego/Venice FAQ! - Posta 3DMark05 resultat här!

Permalänk
Medlem

hmm, får vänta några år till då låter det som?

Visa signatur

,( ,( ,( ,( ,( ,( ,( ,(
`-' `-' `-' `-' `-' `-' `-' `-'

Permalänk
Medlem
Citat:

Nalasco: I think there's a lot of stuff in our OpenGL driver that has maybe been around for a long time, and is taking a bit longer to bring up to date. Because OpenGL hasn't advanced as rapidly as DirectX, it's maybe been a while since we've done a complete refresh of the code in that driver, and certainly that's something where looking at going forward.

The other thing is, just from a demand perspective, we're not seeing a lot of situations where there's OpenGL games out there that are not performing well on our graphics cards. Most of the games that are OpenGL do run extremely well on our graphics cards, and you're getting into a situation where you're talking about differences between 150 and 200 frames per second again. That places it a little bit lower on our priority list in terms of where we devote our optimization efforts. Certainly if we get into a situation where the differences are more visible, and more directly applicable, more attention will be paid to that.

TR: Including Doom 3?

Nalasco: Potentially, yes. [Laughs.]

hehe

Permalänk

Hur orkar ni läsa sånt skit?

Permalänk
Medlem

Mer såna Tester!!

Ett ämne som väldigt ofta kommer up på forumet
intressanta produkter

Visa signatur

Zalman Fatal1ty Champ1on/Evga 680Sli/Core2duo x6800/Zalman CNPS9700NT/Ocz ddr2 8500 Sli 4G/Asus 8800GTX Sli/Scythe Kamameter/74 raptor+500 sata 300/ThermalTake850w Nu med asus 20 widscreen tft skärm,tagan 900w aggregat