På tal om jättekylare...

Permalänk
Medlem

jag tror knappast att det är den kylaren som skickas med Boxed Prescott.
men den lär nog behövas på den nya AMD 90nm som kommer ut sen.

Visa signatur

Thermaltake W100 | 7800X3D | Asrock X670E Steel Legend | 64GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000 CL30 | RTX 4090FE

Permalänk
Medlem

Fy fan va BALL!

Alla som lipar över att ni tror att den kommer att låta:

Håll käften stängd och vänta tills den lanseras?

Det är ju en stor fet fläkt = talar för att den är tyst.

Visa signatur

A64 3400+ | Neo-FIS2R K8T800 | 2x 512mbmb DDR533 | Radeon X800 Pro |

Permalänk

wow, det var ingen liten kylanordning

men vi vet ju inte om de har gjort en puttinuttig processor och så är fläkten i normalstorlek?

Permalänk

Nämen fyfan.

Powered by NASA?

Visa signatur

Acer Travelmate 5520G

Permalänk
Avstängd

Måste bara säga att jag gillar Prescott på ett sätt.

Den spurtar på utvecklingen så vi som köper vanliga processorer kan överklocka bättre.

Permalänk
Medlem

Hehe, skruvar man inte fast Chassit i golvet så flyger den iväg.

Permalänk
Medlem

hahaha va fan det är en CPU ingen jävla B747....

Visa signatur

The Walking Dead

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av deathclaw
Jasså så man köper inte ett processor märke för att processorkylaren till detta märke är ful??
mycket logiskt... Själv skiter ja i hur min kylare ser ut bara den kyler bra...

Du har inte tänkt på att han antaglien snackar om värmeutvecklingen som sådan?

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk

Hade det vart första april hade jag skrattat.. nu är jag stum! 8|

Visa signatur

[2500+ barton - Aopen AK79D-400VN - Radeon 9200se - 512mb DDR - Maxtor 80gb - Compucase 6A21]
[Laptopen IBM R40] [Mobil Samsung D600 och SE T630][email: particle@gavle.to] [ICQ: 67844045]
[SWECLOCKERS.COM - datornördarnas egen himmel]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fluffy
För mig är nu gränsen nodd i luftkylning av processorer. De borde sänka processorernas värmeeffekt så kylningarna kan börja krympa till trevligare storlekar. Tar emot att uppgradera för då blir det en processor för 1000 kr och sedan en kylare med fläkt för 500 kr som då (troligen) låter mer än tidigare systemet.

Det var trevligare förr (486-Pentium1) med kylare som täckte processorn och sedan var kanske två cm hög med en liten 40/50mm-fläkt på, eller ingen fläkt alls och ibland kanske ingen kylfläns. Ingen aktiv kylning på moderkort eller grafikkort. Nu är det små fläktar av dålig kvalitet i burken förutom på processor där det är 80mm-fläkt. Iofs så har jag fått mitt system tyst och fint, men tystare kan det nog bli.

Det känns som att det kommer komma till någon punkt inom snar (Ett par år) framtid där det kommer dedikerade processorserier som är gjorda för att skapa mindre värme än prestandamodellerna, som i dagsläget har hoppat över 100W. T.ex processoreserier med mål att skapa max 30W värme och processorernas prestanda efter det hade suttit finfint.

Du har inte funderat på att börja underklocka då?
Skulle jag göra om jag verkligen ville ha ett riktigt tyst system..

Visa signatur

You can never escape the Darkness

Permalänk

Jag hade nog gärna velat ha en, om dom är bra dvs, den sitter ju på ett A64 modderkort ,typ K8V eller nått, undra varför d står Prescott, kanske funkar på båda två

Permalänk
Avstängd

tar löjligt mycket plats

Permalänk
Medlem

gytt för dem som har shuttle :/.... glad att jag inte har..... men varför just detta Star-Trek Temat över ett grafikkort?

Visa signatur

Innan du skakar Ketchup flaskan STÄNG KORKEN!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fluffy
Det känns som att det kommer komma till någon punkt inom snar (Ett par år) framtid där det kommer dedikerade processorserier som är gjorda för att skapa mindre värme än prestandamodellerna

VIA EPIA? Transmeta Crusoe? Intel Pentium M?

Visa signatur

Estne volumen in toga, an solum tibi libet me videre?
(Är det där en pergamentrulle i din toga, eller är du bara glad att se mig?)

Permalänk
Medlem

of wtf!
Jaha i framtiden blir det livsfarligt att ha en data, man får ha raggsockar på sig för att inte riskera få kallbrand, man får bulta fast fanskapet i golvet för att inte riskera att jumbojeten krashar i vardagrummet o tar hela kvarteret med sig i förödelsen "100 personer döda o minst 50 skadade", man får ha bilbälte på sig så man inte backar i hundratjugo in i nåt o blir förlamad från snopp till tå...farliga tider stundar.

Permalänk
Medlem

Julafton för alla AMD fans här inne.

Tycker själv att PRESCOTTFLÄNSEN inte alls var extrem!

Den där blåa jetmotorn som satt på ett AMD moderkort däremot, fy fan

Visa signatur

2500K @ 4.6<> 16Gb RAM <> Gigabyte Radeon 6970 OC <> 2*OCZ Vertex 3 120Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Irlut
VIA EPIA? Transmeta Crusoe? Intel Pentium M?

Inget överdrivet drag i varken Epia eller Crusoe. Pentium M är fortfarande rätt jobbigt att hitta moderkort till för stationära datorer. Men vad är det för fel på amd-mobile och amd geode som kommer dyka upp snart?

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Vem har snott min jetmotor till planet?

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Medlem

Temps på den?

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk

Hehe
"Where do you want to go[-fly] today?"

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM
martin.eksit. - EP 8RDA+ - XP2400+ - Prophet 9700 Pro - HyperX 512Mb - WDC 120Gb, SGB 120, 200 GB

Permalänk
Medlem

lite lustigt att den här blir utskrattad för sin storlek, medans Thermalright XP-140, som väl antagligen är nästan lika stor, i stället "utlöser 'vill ha'-reflexen!"...

Permalänk
Avstängd

Det har med designen att göra...
XP-120 såg ut att vara kraftig och stor. Medans den där, som kanske är lika bra, ser ut att vara överextrem men ändå plastig... Ingen vill ha effekt då, då är det bara det negativa kvar...

Permalänk
Medlem

hahah vikken bjässe, får ju inte direkt prescott att se bättre ut

Visa signatur

,( ,( ,( ,( ,( ,( ,( ,(
`-' `-' `-' `-' `-' `-' `-' `-'

Permalänk

Synd att den är till en A64 då... iaf sitter den på en A64

Permalänk

Hehe fan va skönt att man har promme på ingående så man slipper sånt där... Dock så ska man kanske inte yttra sig förrän man sett en vettig recension på den, men snygg var den då fan inte! Inte för att det gör så mkt men DAMN! Den är t&m fulare än Jet7'an...

Permalänk

ser ut som 6 heatpipes..

Permalänk
Avstängd

Med den kylaren lär man fan komma med i 10 000m klubben.. den va fan inte liten.. =D

Permalänk
Medlem

Om man vill läsa om en kylfläns från samma tillverkare så kan man göra det på följande länk: http://www.atruereview.com/heatpipe/index.php Kylaren heter Foxconn Heat Guzzler och jämförs i testet mot en Aerocool HT-101. Den har dock en 70mm's fläkt, vilket jag tror den blåa saken i nyheten också har. Möjligtvis en 92mm's. Om man tycker att den ser stor ut, så kan man ju jämföra med ett ram-minne som är 134mm brett. Man kan ju också jämföra med Thermaltake's heatpipe med en 90mm fläkt på: http://store5.yimg.com/I/yhst-24067115789173_1793_3021644 (http://www.coolerguys.com/840556018605.html) Och helt ärligt, även om den inte ser så kul ut, så om man kan få ned ljudnivån till 21dB, skulle man inte köpa den då? Jag vet att jag skulle... Säkert många andra också, som prioriterar ett tyst system framför ett vackert....

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk
Medlem

till vilket flygplan?

Visa signatur

Macbook 2,0 late 2008
Nikon D80 | MB-D80 | Nikkor AF-S 18-70mm f/3.5-4.5 | SB-600
Citera mig vid svar!

Permalänk
Medlem