ATi Radeon X300 och X600

Permalänk
Medlem

När kan man köpa dessa kort i Sveriga då?

Visa signatur

Halvfet dator med 98"skärm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne980
Verkar som många här "vet" hur korten presterar....
Jag väntar på en recension innan jag dömer ut atis kort med tanke på att de nog har bättre koll på kort prestandan och marknads efterfrågan.

om du kollar på kortens specs så kan du nästan räkna ut hur kortet kommer prestera.. på ett ungefär

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem

X600 är inte alls passivt kylt som nån sa. De är ju exakt ett 9600pro/xt med PCI-Express. Riktigt uselt av ATI, jag trodde dom skulle göra alla kort på samma kärna som x800, eller någon mer likvärdig iaf.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att skillnaden mellan X600 och X800 skulle vart densamma som Radeon 9600 och och 9800. Men vafan x600 är ju sämre än dagens kort? Och detta skall vara en ny generations grafik kort.. blää

Hoppas nVidia kommer med något bra så att folk med mindre pengar (mig bla) slipper sitta på förra generationens kort ör att spela den nya generationens spel

Men såklat alla spelar ju inte.. Men ändå.. Enligt mig så skulle X300 vart ett X600 och X600 skulle vart snäppet sämre än x800(se?)

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem

Vet inte om ni förstått det än, bilden visar ett X300 och ett X300 SE, inget X600.

Visa signatur

"The best trick the devil ever pulled was convincing the world that he didn't exist"
-Usual Suspects

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Squip
Vet inte om ni förstått det än, bilden visar ett X300 och ett X300 SE, inget X600.

Konstigt att det står så här i tråden då:

"Här kommer två bilder på ATis egna Radeon X300- och X600-baserade grafikkort med Radeon X600 till vänster"

Permalänk
Inaktiv

det är en tragedi....

Permalänk
Medlem

Jahapp, alla är frekvenskåta som vanligt, vägra kolla på hur korten presterar istället.
Mitt 9500PRO ligger på 276/270MHz default och presterar bättre än både 9600PRO och XT som har högre frekvenser. 9500PRO har även 8 pipelines.
X300 kortet är för övrigt low profile vilket är för små desktop-chassin.

Edit: Folk köper även grafikkort bara för att använda dem i diverse operativsystem, alla sitter inte och spelar datorspel och då känns det väldigt onödigt att ha ett x800xt i sin dator.
Det är tråkigt att det verkar som att alla som dissar de här korten verkar tro att alla i hela världen, oavsett ålder och hårdvara, sitter och spelar.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alleand
Konstigt att det står så här i tråden då:

"Här kommer två bilder på ATis egna Radeon X300- och X600-baserade grafikkort med Radeon X600 till vänster"

allt som står skrivet är ju sant...det måste det ju vara....jag står fast vid min mening

Visa signatur

"The best trick the devil ever pulled was convincing the world that he didn't exist"
-Usual Suspects

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SlimJim
Jag tycker att skillnaden mellan X600 och X800 skulle vart densamma som Radeon 9600 och och 9800.

Roligt att du tar upp det för exakt samma kritit riktades mot nvidia och ati är atis 9x- och nvidas 5x-serie kom ut. Det var för stor skillnad mellan mellan och toppsekvenskorten.
Nä, tacka vet jag på gf2 och gf3-tiden när skillnaden inte var så stor...

Permalänk
Medlem

>Googlar sitt grafikkort
>Sista post - år 2004
>"Jävla pisskort"


Tur att jag ska köpa nytt med 2 gtx460