Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ]{ing_En
Såg nån post ovanför där de skriver att 9700Pro presterar bättre.. det 128bit Connect3D kort jag testade presterar mer än ett 9700 Pro kort men p.g.a den högre klockningen.

var det verkligen 128bit då, eller var det ett av de felmärkta?
repris på länk från Rich:
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=28920...

Permalänk
Medlem

Man kan fundera varför sånna här kort cirkulerar överhuvudtaget, 9800 och 9800 SE täcker upp behoven mer än väl.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyhet
<font style="font-size: 10pt"><b>Svar från Sapphire</b></font> <small class="small">fredag 4 juni av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Herman</a></small><br>
Sapphire Nordic har också rekommenderat sina återforsaljare att inte köpa detta kort i retail

Haha, så återigen är det stackarna som köper OEM som blir ägda..

Permalänk
Medlem

frågan är ju bara vad sapphire vinner på det,
ja menar samma chip kostar väl lika mycket? lr e det något mer än en ändring i GPUn som skiljer?
Dessutom kan jag inte förstå att ATi tillåter detta

Permalänk
Medlem

Skulle tro att det är dom stora "märkes" tillverkarna med Dell i spetsen som vill ha det här kortet, då kan dom skriva 9800Pro i sina specar, fast det inte riktigt är ett 9800pro.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Hedersmedlem

Vad vinner dom på att strypa kortet? Kan man använda sämre kärnor eller billigare minnen? Fattar inte riktigt vinsten med att strypa korten...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bndr
Är inte det som dem håller på med, bedrägeri??

Ja, dem skulle iaf aldrig ha vågat sig på något liknande i USA där bedrägeri brott blir mycket hårt bestraffade.
Synd att europa och asien inte har lika hårda lagar vad gällande dessa saker...

jag har sjalv kopt ett kort har i USA i tron att det va ett 256 bitars men det va det inte och det va inte speciellt billigt heller vilket gjorde att jag verkligen handlade i tron om att det skulle va ett riktigt "pro", den enda lank webshopen hade pa kortet va till ATI sa dar kunde man bara lasa om chippet, inte om minnesbussen.
Skicka tillbaks det gick iofs men inte for en "full refund".
trist...

Visa signatur

Mångsysslare