Permalänk
Melding Plague

nVentiv i konkurs

<font style="font-size: 10pt"><b>nVentiv i konkurs</b></font> <small class="small">fredag 4 juni av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Herman</a></small><br>
Idag rapporterar vi en tråkig nyhet. Kompressortillverkaren nVentiv har nämligen gått i konkurs. Företaget har låtit sina anställda gå idag och officiellt sagt att de är bankrupt. nVentivs <a href="http://www.nventiv.com/" target="_blank" >hemsida</a> är blank. Detta har en nVentiv-anställd sagt till sina återförsäljare:
<br />
<br /><I>"It is with a great deal of sadness I have to report that I have been let go from nVENTIV today. Also it has come to knowledge that the company today has filed for bankrupcy.
<br />
<br />On the personal side I would like to thank you all for the time we have been doing business together."</I>
<br />
<br />nVentiv ruskade om kompressorkylningscenen ordentligt med sina kraftiga kompressorer som klådde Aseteks motsvarande kylningar i början. De lanserade modell efter modell och vid slutet har vi sett riktiga monster till kompressorkylningar från nVentiv till datormarknaden.
<br />
<br />Frågan är vad som händer med kompressorkylningsmarknaden nu när det bara finns Asetek kvar. Förhoppningsvis kommer Asetek inte utnyttja monopolet de kommer få och höja priserna. En sak är i alla fall klar, detta är inte bra för konkurrensen på kompressorkylningsmarknaden.
<br />
<br />nVentiv, vila i frid.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

Tack till Johan "Xtreme-G" Gustafsson för tipset!

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem

VILA I FRID, ni var de bästa och använde det bästa.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 412
VILA I FRID, ni var de bästa och använde det bästa.

Kunde inte ha sagt det bättre själv.

Visa signatur

Msi 875P Neo Lsr || Pentium 4 2600@2853 HT || Kingston ValueRAM 4*256 Mb 400 Mhz Dual || Radeon 9600 pro 400/600 ( 526/802 ) Zalman ZM80D-HP||
3D mark 01: 14327 || 3D mark 03: 4563 || 3D mark 05: 1608 ||

Permalänk
Medlem

Synd dom var bra.

Permalänk
Medlem

synd, hade täkt skaffa en nventiv kylning så småningom också

Permalänk
Medlem

och min dröm sprack och jag som skulle beställa mach II GT ! igen... aldrig att jag köper en Vapo dynga iaf...

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem

Neeej

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Medlem

Synd...
Hur blir det nu med garantier och sådant?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wez
Synd...
Hur blir det nu med garantier och sådant?

Konkurs = Inga pengar mer = slut med garantin

Tråkigt men man får leva med det.

Visa signatur

AMD XP-M @ 2600Mhz --- Abit NF7-S 2.0 --- TwinMOS 1024MB Dual --- 6800GT @ 440/1200Mhz --- Kylning H20

Permalänk
Medlem

får hoppas att dom återuppstår igen!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Makki
Konkurs = Inga pengar mer = slut med garantin

Tråkigt men man får leva med det.

Tråkigt för alla som äger en mach då med andra ord... var på gränsen att köpa en i dag själv..

Permalänk
Medlem

Mach1, Mach2, Mach2 GT (speciellt) kommer vara "coolt", "guru", "kult" att äga. Så vänta er en uppgång på begagnar priserna också.

Lätt att Nventiv kommer "uppstå" i ett annat varumärke i framtiden..

Visa signatur

tomt

Permalänk
Medlem

Jaha, det var ju synd, roligt för er med nya system och inte någon garanti

Asetek lär ju få lite fler kunder, alla riktiga oc:are kommer ju gå och köpa
LS nu.

Visa signatur

Varför är aut
omatisk radb
rytning så bra?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pytonOrm
och min dröm sprack och jag som skulle beställa mach II GT ! igen... aldrig att jag köper en Vapo dynga iaf...

Pfff, bästa tillfället att köpa en Mach II GT nu, på www.overclockers.se kostade Mach II GT för någon vecka sedan runt 10 000, priserna lär sjunka REJÄLT nu...

Visa signatur

NEVER stick your tongue on my VapoChill :)

VapoChill XE 3.2Ghz@4.2Ghz

Permalänk
Avstängd

Jävlar vad tråkigt

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk
Medlem

Hmm... Vad ska man säga... känns inte bra... jävligt sorgligt.. hoppas att de återuppstår som någon längre upp sa!.... Bra grejor dom där Prometeia....

Själv har jag en Mach 1:a som jag är MYCKET nöjd med! Jag kör den på mitt SocketA system nu. I framtiden hade jag självklart tänkt kunna köra den i AMD 64bit system, så idag beställde jag ett CPU-kit för 64bits prollen så slipper man tillverka ett kit själv! ... kanske är fler än jag som gör såhär innan kitten tar slut!

Visa signatur

[ Tt Core V21 | Ryzen 5900X | Noctua NH-D15 | MSI MAG B550 Mortar | 64GB Ballistix 3600Mhz CAS 16 | MSI PCIE5 850W |
RTX 4080 | 980 Pro 2TB SSD ]

Permalänk
Medlem

Är det vanligt att dom går sönder då?

Permalänk
Medlem

Vet inte!? min har klarat sig i mer än 1.5år nu...

Visa signatur

[ Tt Core V21 | Ryzen 5900X | Noctua NH-D15 | MSI MAG B550 Mortar | 64GB Ballistix 3600Mhz CAS 16 | MSI PCIE5 850W |
RTX 4080 | 980 Pro 2TB SSD ]

Permalänk
Medlem

Trisst, de var väl först ut med extrem kylning på konsumentnivå. Man kan ju tycka att de borde ha lungnat ner sig lite med produktlanseringarna om det var så illa, lär ju sälja även om de inte har den absolut värsta modellen, men att ta fram nya modeller och allt runt om kostar ju pengar!

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk
Medlem

LYSANDE!!!!

Jag sitter och väntar på en RMA från dom! Dom sa att dom skulle skicka den i förra veckan, vad händer nu? Får jag inte tillbaka min enhet eller?

Visa signatur

i5 -750 4 gig ram

Permalänk
Medlem

Äkta lökigt

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skalle
LYSANDE!!!!

Jag sitter och väntar på en RMA från dom! Dom sa att dom skulle skicka den i förra veckan, vad händer nu? Får jag inte tillbaka min enhet eller?

Du kanske borde ta kontakt med konsumentverket.. Fast iofs, nVentiv är ju ett danskt företag. Vet inte hur det komemr funka..

Visa signatur

Religion = War.
Religion = Based on fairytales.
Wars based on fairytales? Ban religion, welcome to the truth.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DeXiL
Du kanske borde ta kontakt med konsumentverket.. Fast iofs, nVentiv är ju ett danskt företag. Vet inte hur det komemr funka..

Jag vet inte jag heller, jag ska ringa dom imorgon i alla fall. Förmodligen får jag inget svar men man kan ju alltid hoppas........:(

Visa signatur

i5 -750 4 gig ram

Permalänk
Medlem

Betällde ett Prometeia CPU-kit AMD 64 från overclockers.se med såklart var det slut. Någon som kan tipsa om en annan affär som säljer dem?

Visa signatur

EPoX EP-9NDA3+ | AMD64 Winchester 3000+ @ 250*9 | 2x512 Corsair BallistiX | GeCube Radeon X800 Pro VIVO @ 500/570 | WD Raptor 74GB, Maxtor 150+250GB