Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frallan
Trevligt, vore kul att se ett test.

Den blå färgen verkar Zalman att ha fastnat för (jfr Reserator). Har alltid tyckt att blått är trevligt.

Du få inte glömma deras nordbryggefläns NB47J som också är blå.

Visa signatur

| 8700K | ASUS Z370-F STRIX | Deepcool 240 EX | G.Skill Trident Z 16GB 3000Mhz | ASUS GTX 1080 Strix | SAMSUNG 970EVO 500GB | Evga 1600W P2 | ACER XB271HU | NZXT H440W |

Permalänk
Medlem

Finns den i affärer än då?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H@sse
Finns den i affärer än då?

Det gör den inte skulle ja säga iaf, den fanns inte hos verkkokauppa.com eller gtek iaf.

Visa signatur

Msi 875P Neo Lsr || Pentium 4 2600@2853 HT || Kingston ValueRAM 4*256 Mb 400 Mhz Dual || Radeon 9600 pro 400/600 ( 526/802 ) Zalman ZM80D-HP||
3D mark 01: 14327 || 3D mark 03: 4563 || 3D mark 05: 1608 ||

Permalänk

Najs!

Gillar den färgen tio gånger mer än den fula svarta färgen!

Någon som vet om man kan köra den utan fläkt på ett GeXCube Radeon 9600 Pro @ 495/218?
(skulle gärna vilja klocka lite till också)

Älskar zalman typ

Permalänk
Hedersmedlem

Vilken ful jävel...men den presterar säkert finfint

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

Det är juh snyggare med en phet kylare lik den på ett grafikkort, än att ha ett maze4 gpu block på samma grafikkort tillex.

Men dock har juh luftkylningen svårare att förflytta värmen.

"Ska det vara fint får det lida pin`t"

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen Appleanvändare för ett fritt SweClockers.
Erik Petterssons blogg om webbutveckling

Permalänk
Medlem

jäklar den var fin... shysst att dom fixade lite flänsar för minnena!! Men man undrar ju om det kan vara värt att uppgadera sin nuvarande zalmanfläns till en sån där eller om man ska slänga på en cpukylning och fetare minnesflänsar *VILL KLOCKA HÖGRE*... ser fram emot lite tester osv....

Visa signatur

P4C 2,8@3.22ghz l ASUS P4C800 Dlx l 2x512mB A-Data DDR500@460mhz 2,5-4-4-8-4 l PC X800Pro ViVo@XTPE l 2*160gB Samsung/Hitachi Sata HD l Nec 2500a l Antec Truepower430w l Antec pluswiev l LG L1730B l

Permalänk
Medlem

Snygg, ser ut att vara bland de nyforkade sakerna, ett skönt intryck, lite utomjordiskt. Hoppas den kyler lika bra som utseended!

Visa signatur

Som ett plan som stegrat till sin högsta punkt inom loppet av en 1/8 sekund, för att sedan falla ner mot jordens grund som en ljusståle gjord av oändliga koroppsmassor - Saibot 'Haphazardly'.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Da´Russian Stallion
bara jag som tycker att det ser ut som lego?

nej!:)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Da´Russian Stallion
bara jag som tycker att det ser ut som lego?

Precis vad jag också tänkte...

Visa signatur

Lian Li PC75B_ASUS P4GPL-X_Intel P4c Northwood 3.2Ghz_Kingston KHX4000LLK2/2G_PowerColor X1800XT 512MB_ASUS DVD-E616P2 + Plextor Plexwriter Premium_WD Raptor 74GBx2 + Raptor 36GB + Seagate 7200.7 200GB sata + 7200.8 400GB sata_LG N2200P 22" CRT_Speed-Link Ultra Flat Metal Keyb_Razer Diamondback Magma| "Assumption is the mother of all fuckups."

Permalänk
Medlem

Men vafan, jag köpte just en ZM80! Skit också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Da´Russian Stallion
bara jag som tycker att det ser ut som lego?

Nej... tänkte det första gången jag såg bilden.

Permalänk
Medlem

jag tycker det ser ut som plast =E

Visa signatur

http://www.fantastic-mail.com/pages/index.php?refid=xert <--- tryck, jag får $1 och du får $10 för att regristrera dig, inge skämt

Permalänk
Medlem

Jaha, en ny version. Men hur mycket bättre är skroten? Ser ju ut som den tidigare modellen...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HooWaaR
fin fin kylare....
Zalman har följd microsoft me blått

Enligt forskare ska de tydligen blå vara den mäst populära färgen (läst någonstans) och därför hade microsoft blå färg på denna mus

http://www.microsoft.com/hardware/mouseandkeyboard/productdet...

Jag tänker mest på Bluescreen om Microsoft e blått

Permalänk
Medlem

Jag har kört med blått chassi, blev less på det. Har övergott till klassiskt svart Väldigt typiskt av Zalman att komma med förbättrad produkt, man kan undra varför de inte körde med dubbla pipelines från början. De vet hur de ska tjäna pengar De har dock bra produkter!

Permalänk
Medlem

Varför kommenterar så många flänsens utseende? Det är ju knappast någon skönhetstävling. Man undrar hur stor skillnad det är egentligen mellan den här och den gamla modellen. Jag vill se ett prestandatest.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sledgehammer
Den svarta var snyggare, dock ingen betydelse om man inte har ett fönster monterat i sidostycket av chassit.

den är inte ens svart, den är obehandlad, den ser däremot svart ut i vissa vinklar, blev förvånad när jag fick hem min zalman kylare. den är alu färgad och mycket snyggare än denna blåa.

Visa signatur

bygger, reparerar och modifierar kompressoraggregat.
http://phasechange.se/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lumor_
Varför kommenterar så många flänsens utseende? Det är ju knappast någon skönhetstävling. Man undrar hur stor skillnad det är egentligen mellan den här och den gamla modellen. Jag vill se ett prestandatest.

Nae, men man har ju inte så mycket annat att gå efter

Men som jag sa tidigare, är inte flänsen utformad på ett annat sätt så ser jag ingen större vitts i att ha två stycken heatpipes. För temperaturerna balanserades ju riktigt bra med en heatpipe.

Min hypotes är att den här kommer ge en prestandaökning på en grad eller ingenting alls, på sin höjd i enstaka fall två grader (då man har bra luftflöde kring flänsarna (alltså mer än vad som krävs av lådans luftgenomströmning)).

Aja, blir kul å se skillnaden, jag klagar inte om jag skulle ha fel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyhet
Det finns även möjlighet att montera ZM-OP1-fläkt från Zalman ifall det blir för varmt, detta rekommenderar Zalman ifall man tänkt montera kylningen på ett Radeon 9800 Pro eller ett GeforceFX 5800-grafikkort eller något annat grafikkort som producerar mycket värme.

Fungerar även på x800 och 6800 ?

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Har också den gamla modellen. Skulle vara kul om nån gjorde ett test där de båda jämfördes med varandra. Jag kör min helt utan fläkt på ett Ti4200. Har inte vågat mig på att överklocka något ännu iofs, de spelen som ett Ti4200 fixar funkar kortet till och till de nyare spelen funkar det nog inte oavsett hur mycket jag lyckas klocka det!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pulver
Va? är det bara jag som tycker att den blå färgen var groteskt apful ?

Funderar på att springa snabbt till affären och köpa den tidigare snygga mörkgrå varianten - innan de försvinner.

Men det är klart trevligt att de skickar med kylning till minnena - mycket bra!

Det följer inte med nåra flänsar till minnena där inte...
Bara kylaren.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rez
Det följer inte med nåra flänsar till minnena där inte...
Bara kylaren.

jo...

EDIT: Har den släppts än? vill köpa den..

Visa signatur

Asus p6t deluxe V2 | Intel core I7 920 | Ocz 6gb | Asus GTX 285 | Ocz vertex 2 120gb | Wd 500gb | Fractal design R2

Permalänk
Medlem

Här ser man ju att de skickar med kylare för minnen.

Permalänk
Medlem

vart finns den att köpa???Hade precis tänkt köpa föregångaren, men nu får det bli den nya!!!

ohhh, vad den är snygg!!!

Permalänk
Medlem

köpställe?

Permalänk
Medlem

konstigt svar jag fick av dig höglund... Jag undrade i vilken affär den finns att köpa!

Permalänk
Medlem

Jag mailade www.kylning.nu och frågade när dom skulle få in den i lager.
Dom svarade att troligtvis i mitten på juli.

Det kommer alltså dröja ett tag till.... :/

Visa signatur

Asus A7N8X-E Deluxe, Barton XP2500+ ||Chieftech DA-01B-D Dragon Fulltower 340W || 1 Gb DDR433 (dual channel) || GF4 TI 4400 med Zalman heatpipe || 4 hdd tot 680 Gb || 5st 80X80 chassifläktar via Zalman ZM-MFC1 fancontroller || NEC 3500 ”Many bothans died to give us this information.....” -Mon Mothma

Permalänk

" Performance with the Zalman ZM80d-HP has definitely floored me with its results. Only watercooling could match the temps this heat pipe pulls out of its rear. Yes, water cooling or any other extreme cooling might get lower temps, but the 9800 pro maxed out on the speeds and didn’t overheat with the dual heat pipe installed. This is safer than watercooling and works excellent with the optional (but required) fan. The only downfall to the ZM80d-HP would be the weight and large foot print. I will not even discredit the fact that it takes up an extra slot since we all know it should be open to begin with. The total cost from SharkaCorp (for both the ZM80d-HP and the optional fan) is $44.90. This is definitely a Pimp Gear Winner. "

ok detta kan vara old news vilket det säkerligen är också men nog tusan förlänger men livslängden på sitt GFZ med detta best då mitt är klockat från fabriken 398/351 nån gigacube extreme bios som gör att 9800pro korten får dom "stock" frekvenseran

så det blir ett sånt nu ajöss med original fläkten klarat mig bra sedan mars i år då jag köpte kortet

måste också byta cpu fläkt då flänsen lagrat damm så blir den lite ostabil och varm i onödan så förhoppningsvis är prollen och moderkortet ok i vilket fall som helst ?

så äre värt slantarna dettta enorma kyll aggregat

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|