Permalänk
Melding Plague

Floppar vi minns

<font style="font-size: 10pt"><b>Floppar vi minns</b></font> <small class="small">söndag 27 juni av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Henrik</a></small><br>
<a href="http://www.elitebastards.com/page.php?pageid=5362&head=1&comm..." target="_new">Elite Bastards</a> har publicerat en väldigt underhållande och vass artikel om riktiga missar som våra kära grafikkortstillverkare har gjort. Här nämns sådant som Voodoo Rush-kortet och Matrox teknik Headcasting. <br /><br />"<i>The principle of HeadCasting was to bring communication via video conferencing or instant messaging to a new level, by allowing you to talk to the other person/people via a 3D rendered interpretation of your own head. In practice, it was never used, and the aforementioned 3D head was... well... bloody scary. The only real use I can imagine it being suitable for is terrorising small children and giving them nightmares. </i>"<br /><br />Ni som vill ha ett gott skratt finner det hos <a href="http://www.elitebastards.com/page.php?pageid=5362&head=1&comm..." target="_new">Elite Bastards</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Gott med lite söndagsläsning!

Det bästa: Chances are enabling Truform would either show no visual difference, or turn all game characters into Gabe Newell look-alikes who carried around oversized dildos for weapons.

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk
Medlem

det här blir nog roligt att lösa

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

Mr T äger

Visa signatur

*Intel i7 3820, ASUS Sabertooth X79, 32GB RAM, Nvidia GTX660 & GTX660, Samsung SSD 840 Pro & 2 Barracuda 7200.10 i RAID1, ESI Audio ESP1010e
*Amiga 4000D i Elbox Tower. 16 MB FAST Mem & 2 MB Chip Mem. Indivision AGA MK2, FastATA 4000 MK-VI, 16 GB CF & 40 GB IDE

Permalänk
Medlem

Jag hade ett Voodoo Rush faktiskt, väldigt bra kort. Började med att jag köpte ett Voodoo 2, 4 megs. Sedan läste jag på nån sida att man kunde skicka tillbaka sitt Voodoo till USA och få ett Rush av nån anledning. Sagt och gjort, en vecka tog det sedan kom ett sprillans 12 megs Rush på posten.

Visa signatur

[ GA-P67A-UD4, i7 2600K @ 4.5GHz, Noctua NH-D14, 16GB XMS3, HD6970 2GB, 2x F120 120GB ]

Permalänk
Medlem

Jo, läste den i Torsdags (när den släpptes). Rätt kul läsning.
Såg länken i ett annat forum (i USA).

Visa signatur

Its not the fart that kills, its the smell....
(Det är inte farten som dödar, det är smällen....)

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av leather
Jag hade ett Voodoo Rush faktiskt, väldigt bra kort. Började med att jag köpte ett Voodoo 2, 4 megs. Sedan läste jag på nån sida att man kunde skicka tillbaka sitt Voodoo till USA och få ett Rush av nån anledning. Sagt och gjort, en vecka tog det sedan kom ett sprillans 12 megs Rush på posten.

Voodoo 2 med bara 4 MB!!?
Är väldigt säkert att det bara fanns 8 och 12 MB. Voodoo 1 tror jag var 4 och 6 MB.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Voodoo 2 med bara 4 MB!!?
Är väldigt säkert att det bara fanns 8 och 12 MB. Voodoo 1 tror jag var 4 och 6 MB.

stämmer bra. Voodoo 2 kom efter om man läser articklen desutom.

Permalänk
Avstängd

Och Voodoo 1 var bätre än Rush... snacka om att byta ner sig..

Var inte Voodoo 3 också en halvflopp? typ en voodoo 2:a med 2D grafik också eller har jag läst fel tidning igen?

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

Voodoo3 halvfloppade väl främst pga brist på 32-bits grafik. "Inte behöver nån 32-bit ännu, ni får nöja er med vårt halvfejkade 24-bit". Inte så farligt dåligt kort för det. Hade en Voodoo3 2000 ett tag och det lever i föräldrarnas dator ännu

Edit: Voodoo3 saknade hårdvaru T&L med.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Tobbe Nukem
[B]Voodoo3 halvfloppade väl främst pga brist på 32-bits grafik. "Inte behöver nån 32-bit ännu, ni får nöja er med vårt halvfejkade 24-bit".

Voodoo hade inte nåt halvfejkat 24-bitars läge, utan bara 16-bitars när man spelade glide och d3d har jag för mig.

Visa signatur

Lenovo Thinkpad P50 | 32GB RAM | SSD 750GB | Lenovo ThinkPad USB 3.0 Dock | 2x ASUS 24" (VP248QG)

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Lukke
[B]

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobbe Nukem
Voodoo3 halvfloppade väl främst pga brist på 32-bits grafik. "Inte behöver nån 32-bit ännu, ni får nöja er med vårt halvfejkade 24-bit".

Voodoo hade inte nåt halvfejkat 24-bitars läge, utan bara 16-bitars när man spelade glide och d3d har jag för mig.

Tror att Voodoo3 hade 16Bit och interpolerade 24Bit

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem

Själv är jag stolt ägare av ett 3D Blaster med chip från Rendition Verité
Inte så snabbt ens för sin tid...

Visa signatur

AMD 64 3500+ Socket 939 | ASUS A8N-SLI-PREMIUM| 2x512 Mb PC4000 Kingmax Hardcore | ASUS GeForce 7800 GT | 2x120 Gb S-ATA RAID 0 + 160 Gb IDE | Telia ADSL 24/1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av leather
Jag hade ett Voodoo Rush faktiskt, väldigt bra kort. Började med att jag köpte ett Voodoo 2, 4 megs. Sedan läste jag på nån sida att man kunde skicka tillbaka sitt Voodoo till USA och få ett Rush av nån anledning. Sagt och gjort, en vecka tog det sedan kom ett sprillans 12 megs Rush på posten.

Inser att det var precis tvärt om nu. Hade ett Rush-kort (6MB?) och fick möjlighet att skicka in add-on delen av kortet och få ett Voodoo2 8Mb i utbyte.

Visa signatur

[ GA-P67A-UD4, i7 2600K @ 4.5GHz, Noctua NH-D14, 16GB XMS3, HD6970 2GB, 2x F120 120GB ]

Permalänk

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Lukke
[B]

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobbe Nukem
Voodoo3 halvfloppade väl främst pga brist på 32-bits grafik. "Inte behöver nån 32-bit ännu, ni får nöja er med vårt halvfejkade 24-bit".

Voodoo hade inte nåt halvfejkat 24-bitars läge, utan bara 16-bitars när man spelade glide och d3d har jag för mig.

Autch, my bad. Är som NidoKing säger.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem

"ATI showed off a similar system with the Radeon 8500 under the LifeFX banner, requisite with a demo using 'Rachel' - A disembodied, demonic woman who frankly wouldn't look out of place in Doom III."

ROFLMAO!! lol fick man sig ett gott skratt oxo