Modifiera Radeon X800 Pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joxen
Enligt Nordic Hardware ska 6800 (det vanliga) endast ha 8 pipes:

"Jag fick precis in vårt första retailexemplar av GeForce 6800 (icke-Ultra). Alla rykten och all information vi fått hittills har pekat på att detta kort skulle utrustas med tolv stycken pipelines men nu kan vi bekräfta att kortet enbart har åtta pipelines.

Coren går i 335 MHz medan minnet är klockat till 700 MHz. Mycket väl fick vi också en fillrate på 2607.89 MP/s då vi testade kortet lite snabbt. Den teoretiska maxgränsen för ett kort på 335 MHz med 8 pipelines ligger på 2680 och alltså kan vi med stor säkerhet intyga att GeForce 6800 enbart har 8 pipelines. (Vi testade även att överklocka minnet för att försäkra att vi inte var bandbreddsbegränsade men detta påverkade inte resultaten mer än cirka 10 MP/s."

Det där får jag överklockat med mitt Radeon9500np

Visa signatur

Mobo: Gigabyte GA-EX58-UD5, X58 CPU: Intel Core i7 920 Quad Processor Mem: Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3, 6GB GPU: 2x Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB PhysX Windforce3 SLI Lagring: OCZ Vertex2 60gb&120gb (1TB Storage WD) @ Corsair 800D

Permalänk
Medlem

Hej igen, nu är man utvilad och klar, såg att jag var lite trögfattad igår, iallafall så tror jag att man kommer köra ett bra tag original så man ser att det är stabilt och inte strular, tror garantin gäller bättre före modden

Visa signatur

Varför är aut
omatisk radb
rytning så bra?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PimPStaRDeluX
Det där får jag överklockat med mitt Radeon9500np

Suck... Läs inläggen. Det var fel på bioset och slutversionen kommer ha 12 pipes... Fattar inte varför ni är så kåta på x800 pro som är en jävla chansning att köpa rent moddningsmässigt. Ett mycket bättre alternativ är GF6800 GT som kostar ungefär lika mycket som x800 pro. Den har redan 16 pipes och är i princip en underklockad Ultra. Så det är bara att klocka upp. Och X800 pro knäcker inte ett 6800 Ultra. Men visst, sätt skygglapparna på...

Visa signatur

MSI K8T Neo2 FIR, AMD 3500+ s939, Corsair Value S. PC3200 2x512MB, Inno3d GF 6800 GT @ Ultra, Western Digital Raptor 74GB, Seagate 200GB, Creative SB Audigy 2 ZS, NEC ND-3500A, Acousticase 6607A, Creative Gigaworks S750

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heggiiman
ska vänta tills dom släpper nästa radeon, det känns nästan nödvändigt att ha stöd för ps 3, denna version är det inget speciellt med... ba 9800 på steroider... orka slösa pengar på det...

Läs på lite för det stämmer inte alls.

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Medlem

Vad kommer 6800GT ligga på ungefär?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pcw
Har du räknat med moms och frakten i priset?

Om man är smart. så ber man företaget som man beställer ifrån skriva en skön liten rad på lådan. så slipper man betala moms.
fast om tullen ska vara noga så blir man tvungen att betala runt 100kr moms. mer kan dem inte ta ut.

tyvär så minns jag inte vad det är man ska skriva för fin rad på paketet=P
som tur är minns min kompis ifall det skulle behövas nångång.

samt att frackten inte är specielt dyr. ifall man ser till att dem inte skickar med någon realeverans. då jäklar får man paya..

Visa signatur

zapen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olmeri
Suck... Läs inläggen. Det var fel på bioset och slutversionen kommer ha 12 pipes... Fattar inte varför ni är så kåta på x800 pro som är en jävla chansning att köpa rent moddningsmässigt. Ett mycket bättre alternativ är GF6800 GT som kostar ungefär lika mycket som x800 pro. Den har redan 16 pipes och är i princip en underklockad Ultra. Så det är bara att klocka upp. Och X800 pro knäcker inte ett 6800 Ultra. Men visst, sätt skygglapparna på...

Äntligen nån som håller med mig att NVidia är bättre.. Jag läste nånstans att "ATi har bättre drivrutiner". Vart DÅ!?

Tycker att ATi's drivare är helt sämst.. och svåra att hantera. Specieltt TVut funktionen är helt kass och videoöverlagringen suger också!

Kör själv ett 5900XT i samma hastigheter som 5900 Ultra, utan problem. Så det blir ju till att göra samma sak nästa gång. Om det inte blir SLI nästa gång. Den som lever få se!

Visa signatur

Allt är relativt!

Permalänk
Medlem

6800 GT har 16 pixelpipelines..

Visa signatur

| Chieftec BX | Chieftec 360 watt | AMD64 3400+ 754 | MSI K8T NEO-FSR | Apacer 512MB DDR | HIS 9800 Pro IceQ 128MB | 120GB HDD 8MB | 19" IBM G97 |