Nytt vattenkylningspaket från Thermaltake

Permalänk
Melding Plague

Nytt vattenkylningspaket från Thermaltake

<font style="font-size: 10pt"><b>Nytt vattenkylningspaket från Thermaltake</b></font> <small class="small">onsdag 30 juni av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Henrik</a></small><br>
<a href="http://www.thermaltake.com/coolers/aquarius/cl-w0005/cl-w0005..." target="_new">Thermaltake</a> har lanserat ett nytt vattenkylningspaket vid namn BigWater. Det leveras komplett med allt man behöver för att vattenkyla processorn. Vattenblocket levereras med fästanordningar för ett flertal olika socklar och kan således användas till processorer från såväl AMD som Intel. För er som tycker om när det lyser kan vi meddela att såväl vattenblock som pump är utrustade med blåa lysdioder. <br /><br />Paketet hittar ni hos <a href="http://www.thermaltake.com/coolers/aquarius/cl-w0005/cl-w0005..." target="_new">Thermaltake</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Nice me wanna have men det e så dyrt med vatten gah =(

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allstaar
Nice me wanna have men det e så dyrt med vatten gah =(

Tja, om du kör på något riktigt exklusivt mineralvatten, så kan jag förstå att du tycker vattnet är dyrt.

Permalänk
Medlem

Hoppas det blir ganska billigt... Isf har jag nog vattenkylning snart

Permalänk
Avstängd

Skulle vara kul att veta pris samt hur det presterar..

Permalänk
Musikälskare

ser kasst ut, sugrörsslangar bla...

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Står inget om slangdimension, men det ser inte ut att vara mer än 10 mm. De skulle få pris för absolut fulaste designen, ljusblåa färgen skär sig i den orangefärgade fläkten *suck*.

Permalänk
Medlem

vafan äre för superpump? 120 L/hr, det är ju typ 10 gånger mer än vanlig Eheim pump ju

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Hedersmedlem

Med tanke på Tt:s tidigare pumpar (och deras frånvaro av kvalitet) lär pumpen ändå vara den svaga länken i det där systemet tror jag.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
vafan äre för superpump? 120 L/hr, det är ju typ 10 gånger mer än vanlig Eheim pump ju

det är en pisspump.. 120l per TIMME, inte minut.. alltså 2l/m, när en eheim 1250 har 20l/m så är den alltså 10ggr bättre..

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bernt-oskar
det är en pisspump.. 120l per TIMME, inte minut.. alltså 2l/m, när en eheim 1250 har 20l/m så är den alltså 10ggr bättre..

synd bara att ehiem 1250 inte ens pumpar 5l/min när det är genom slangar och block.. du måste tänka på mottryck.. i flesta fallen så är det inte hur många l/min som är viktigt, utan snarare att dom ska klara högt mottryck (inte för att jag tror att TT-pumpen är vidare bra på det men).

Permalänk
Medlem

Jag kissar i deras vattenkylningar. Allt som kommer från Thermaltake är skit, så har det alltid varit.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zyphoon
Jag kissar i deras vattenkylningar. Allt som kommer från Thermaltake är skit, så har det alltid varit.

är allt skit?

du e ju dum i skallenn...wtf grundar du det på noobunge?

du verkar ju verkligen mogen =|

Visa signatur

Dator #1 ABIT NF7-S | Barton 2500+@2.2ghz | 512 mb ddr 333 @ 400 mhz | R9800Pro 430/371 | 320 gb 2 HDD

Dator #2 ABIT KD7 | Barton 2500+ | 256 ddr 333 mhz | GF 440 MX > snart 9800SE @ Pro | IBM 30 gb

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zyphoon
Jag kissar i deras vattenkylningar. Allt som kommer från Thermaltake är skit, så har det alltid varit.

LOL, kunde int seja d bettre själv!!!11! TT = xiit

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av a3gz0r
LOL, kunde int seja d bettre själv!!!11! TT = xiit

Ursäkta, men vilket språk talar du?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Acke is the Man
är allt skit?

du e ju dum i skallenn...wtf grundar du det på noobunge?

du verkar ju verkligen mogen =|

Efter att ha läst det du skrev så kan man ju undra om det inte är du som är dum i skallen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Offtopic nivån är hög på sweclockers nuförtiden

ontopic
Det är nog inget supersystem men om det är tyst och billigt kan man kanske nöja sig med smidigheten?

Visa signatur

Det är mycket nedslående att leva i en tid då det är lättare att spränga en atom än en fördom.A. Einstein

Öh en dag närmare döden:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bl@
Offtopic nivån är hög på sweclockers nuförtiden

ontopic
Det är nog inget supersystem men om det är tyst och billigt kan man kanske nöja sig med smidigheten?

Håller med synd att folket drar ner nivån så här oavsett ålder även om det nog med är en faktor.

Ontopic:
Man kan ju köpa WaterChill KT03-L20 Entry Kit för en tusing tror det presterar aningen bättre

Visa signatur

Är man rädd för vargen.Har man inget i skogen att göra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyhet
<font style="font-size: 10pt"><b>Nytt vatte</b>kylningspaket från Thermaltake</font>

stava..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bl@
Offtopic nivån är hög på sweclockers nuförtiden

ontopic
Det är nog inget supersystem men om det är tyst och billigt kan man kanske nöja sig med smidigheten?

Har man lärt sig en sak, så är det att inget från Thermaltake varken är tyst eller billigt.

Visa signatur

IT-Fundamentalist

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IAmPentagon
Har man lärt sig en sak, så är det att inget från Thermaltake varken är tyst eller billigt.

Deras lite nyare kylare har haft både bra prestanda och inte till allt för högt pris.. dessutom så tror jag deras kommande kylare, den "passiva" Fanless103 och Silent Tower kommer vara mkt bra.. speciellt om man sätter en 120mm fläkt på Fanless103..

Permalänk
Medlem

Allt från TT har inte varit skräp, Har en silent viking som tjänstgjorde ett bra tag, underbart tyst

Den sitter fö på min p75a utan fläkt numera

Vattenkylningspaketet verkar klent, men för den genomsnittlige cs-lanaren är det nog perfekt

Visa signatur

"Måste bara skriva av mig lite"

vemfan har dödat size-taggen?? och varför?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av malte
stava..

Rättat nu.
I fortsättningen får ni gärna maila stavfel och dylikt till mig. Helst med "Rättelse: [nyhetstitel]" i ämnesraden.

Visa signatur

Estne volumen in toga, an solum tibi libet me videre?
(Är det där en pergamentrulle i din toga, eller är du bara glad att se mig?)

Permalänk
Inaktiv

Har alltid undrat över den där vattenpumpen...måste man ha ett full tower för att få plats med den eller har men den stående på sidan om datorn?

Vet ingenting om vattenkylning så

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bernt-oskar
det är en pisspump.. 120l per TIMME, inte minut.. alltså 2l/m, när en eheim 1250 har 20l/m så är den alltså 10ggr bättre..

hehe, ojsan, var nog lite trött när ja läste

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Zyphoon

Moget.

IAmPentagon
Du verkar då inte ha läst så mycket recensioner eller läst inlägg angående tt produkter m.m. Samt verkar du inte riktigt veta vad det du pratar om heller för den delen.

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk
Medlem

Verkar inte speciellt roligt. Tt har varit mer intresserade av att stoppa dioder i prylarna på sistonde än att göra grejer som verkligen är bra.

Om man är ute efter billig vattenkylning har db ett Asetekpaket för en tusenlapp. Verkar både bättre och antagligen billigare än Tts prylar.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är synd att detta paket inte är bra, för det är sådant där paket JAG skulle kunna tänka mig att köpa! Det var få komponenter, små komponenter, från ett känt märke. Sedan såg det jätte billigt ut för att det såg plastigt ut :D'

Synd som sagt..

Visa signatur

Mobo: Abit nf7-s v2.0 CPU: 2500+ (200x11.5) Gfx: 6800le flashat 12/5 1.4 HD: Maxtor 120gig
RAM: 512Mbyte DDR 400 Kylning: CPU: Vatten GFX: CPU kylare ALX 800

Permalänk
Medlem

Jag har deras gamla Aquarius II och kan säga att i alla fall mitt exemplar inte är alltför tyst. Tillsammans med 80x80-fläkten skulle de ha bifogat hörselskydd. Efter ett par månader började pumpen också vibrera. I övrigt bra material och enkelt att installera för en vattennybörjare som mig.

Trevligt att se att de har uppgraderat till en 120x120 fläkt och bättre "connectorer". Fast tanken ser lika skum ut

Men nästa gång får det bli en helt fläktfri lösning, en Zalman eller Innovatek.

Permalänk
Medlem

Fattar inte varför alla klankar ner på tt.. deras chassin är i världsklass iaf..deras cpu-kylare är också bra.. jag har en vulcano i min låda.. den kyler rikigt fint..snart blir det nog northq vattenkylning i burken..

eller zalman fläktlösa

Visa signatur

San Diego 3700+ @ 3ghz KAB7E 0547 GPAW | MSI NFORCE4 NEO4 | Geforce 8800gt 700/1650/1000 | NorthQ Ufo 120mm | 2x512mb A-data PC4500 2,5-4-4-7 tccd | Silenced Antec amg 1080 | Cooler Master True Power 620W Modular