Permalänk
Melding Plague

Sempron hos VR-Zone

<font style="font-size: 10pt"><b>Sempron hos VR-Zone</b></font> <small class="small">lördag 3 juli av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Henrik</a></small><br>
<a href="http://www.vr-zone.com/?i=963&s=1" target="_new">VR-Zone</a> har publicerat information om en lågeffektvariant att AMDs nya processormodell <i>Sempron</i>. Processorn de har testat är en AMD Mobile Sempron 2600+ och har en klockfrekvens på 1,6 gigahertz. <br /><br />Fullständiga specifikationer, samt en roadmap från AMD, finner ni hos <a href="http://www.vr-zone.com/?i=963&s=1" target="_new">VR-Zone</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

25W inte illa!

Permalänk
Medlem

Den va soet

Permalänk
Avstängd

omfg ser ut att kunnas skrämma upp i trevliga farter.

Visa signatur

-=XP-M 2400+=- -=Abit AN7=- -=9700PRO=- -=TW/WB 2x256[BH5]=- -=Antec True Power 550W=- -=Audigy2=- -=Maze 4@CPU=- -=Samsung 959NF[BNC]=-
-=Clock=250x10.5 | 11-2-2-2 [Sync][CPU Interface enable]=-

Permalänk
Medlem

Jag vill se vanliga newcastle lowpower mobile.
Men sweet att den ligger enda nere på 25w, strålande

Visa signatur

"There he goes. One of God's own prototypes. A high powered mutant of some kind, never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die. "

Permalänk
Medlem

Inte riktit samma värmeutveckling som på gamla thunderbird tiden

Permalänk
Medlem

2600+ känns lite suspekt med så lite cache. En 2500+ är ju en 1.83ghz med 512kb L2, denna har 1.6ghz och 128kb L2. Att en 1900+ är en 1.6ghz med 256kb L2 gör ju inte saken mindre suspekt.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Semprons PR-värden skall motsvara Celerons.

Permalänk
Medlem

Räcker kanske med passiv kylning?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adamq10
2600+ känns lite suspekt med så lite cache. En 2500+ är ju en 1.83ghz med 512kb L2, denna har 1.6ghz och 128kb L2. Att en 1900+ är en 1.6ghz med 256kb L2 gör ju inte saken mindre suspekt.

Inte ett dugg märkligt, det är en 754 prolle

Permalänk
Medlem

25W... Sugen på att "uppgradera" processorn i mitt system ifrån nuvarande över 60W-processor till något liknande den. Problemet är bara ett, moderkortet. :/

Permalänk
Medlem

754 prollse med så låg värme utveckling:) nice;)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

Mobile på 1.6
Snälla, det kan ju bara vara för stationära till de som vill klocka lite eller ha en kallare CPU?

Det kan ju knappast vara till bärbara, isf är det riktigt uselt då jag köpte min P4 1.6M för 2år sedan och den är då inte sämre än denna...

många har ju A64 i bärbara, många som köper denna idag...???

Visa signatur

Varför är aut
omatisk radb
rytning så bra?

Permalänk
Medlem

Är Socket754 modellen en Athlon64 utan 64-bits stöd?

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zaq
Semprons PR-värden skall motsvara Celerons.

Celeron D elleR?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TYBY
Mobile på 1.6
Snälla, det kan ju bara vara för stationära till de som vill klocka lite eller ha en kallare CPU?

Det kan ju knappast vara till bärbara, isf är det riktigt uselt då jag köpte min P4 1.6M för 2år sedan och den är då inte sämre än denna...

många har ju A64 i bärbara, många som köper denna idag...???

Du kan ju inte bara jämföra Mhz i det här fallet. Tänk bara på Pentium-M processorerna. De har också "låg" mhz om man jämför med P4:orna, men de kan utföra många fler instruktioner per cykel! Dvs. de är lika snabba om inte snabbare än många P4:or använda i bärbara. Att de dessutom drar mkt mindre ström gör ju inte saken sämre.

Du kanske inte lagt märke till att de senaste åren AMD har alltid haft mindre mhz på sina processorer än Intel???

Visa signatur

"Of course I'm an egoist. Where do you get if you are not" - Winston Churchill

Permalänk
Medlem

så blir man idiotförklarad igen då

Det är ju det jag säger, 'min 1.6M är ju i klass med Nya 1.6 från AMD trots att det är nästan 2år som skiljer, men det är bara för att jag kör M

Visa signatur

Varför är aut
omatisk radb
rytning så bra?

Permalänk
Medlem

Har du en Pentium M 1.6 eller en Pentuim 4 1.6 M?

Det e stor skillnad i prestanda mellan dom 2!

Permalänk
Hedersmedlem

Uppenbarligen en P4M eftersom den enligt uppgift är 2 år gammal.

Det som skiljer P4 från P4 M är ju som bekant att den körs på lägre spänning, samt har SpeedStep som klockar ner datorn för att spara på batteriet.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

Det påstås att Intel-processorerna är snabbast på den bärbara marknaden, stämmer det påståendet?

Sempron får mig osökt att tänka på Semper-välling, nu dödade jag mig själv

Permalänk
Medlem

Jaha, skrev fel i andra inlägget, det ska vara P4 1.6M

Intel Pentium 4 Mobile CPU, så var alla oklarheter uppklarade

Den klockar ner sig till 1.2 på batteri om man kör sparläge...

Visa signatur

Varför är aut
omatisk radb
rytning så bra?

Permalänk
Medlem

Inte bara 25W, TDP 25W dessutom. Inte mycket värme där inte

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TYBY
Det kan ju knappast vara till bärbara, isf är det riktigt uselt då jag köpte min P4 1.6M för 2år sedan och den är då inte sämre än denna...

många har ju A64 i bärbara, många som köper denna idag...???

Det är nog lite för tidigt att yttra sig om prestanda...

Personligen anser jag att processorer för stationära datorer inte hör hemma i bärbara. Vi som prioriterar en liten och lätt bärbar med lång batteritid skulle nog kunna tänka oss denna. Dock ligger min röst fortfarande på Pentium M och Celeron M

Visa signatur

Estne volumen in toga, an solum tibi libet me videre?
(Är det där en pergamentrulle i din toga, eller är du bara glad att se mig?)