nForce3 250Gb SFF-recension

Permalänk
Melding Plague

nForce3 250Gb SFF-recension

<font style="font-size: 10pt"><b>nForce3 250Gb SFF-recension</b></font> <small class="small">söndag 4 juli av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Bjorn</a></small><br>
<a href="http://www.anandtech.com/systems/showdoc.html?i=2104">Anandtech</a> har recenserat en liten barebonedator från Soltek, QBIC EQ3801. Detta är bland de första barebonedatorerna med Nvidias nya nForce3 250Gb-chipset.
<br />
<br /><i>For years, Soltek flew by the radar of most enthusiasts, undetected and mostly unloved. In the last year or two, however, Soltek has enjoyed somewhat of an explosion in popularity in many niche enthusiast communities (similar to DFI, actually) due in large part to their great nForce2 motherboards. They had made a good name for themselves on the Intel side of things, but their engineering efforts simply honed in on enthusiasts at a time when those types of users were looking for highly tweakable, reliable, and well priced motherboards. Soltek happened to pick NVIDIA's nForce2 chipset and was hugely successful. </i>

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Först

Visa signatur

Alienware 15R3, 7820HK, 16 GB DDR4 2667 MHz, 1080 Max-Q, 512 GB SSD + 1 TB 7200 RPM, 15.6" 120 Hz TN+WWA G-Sync, Killer 1550

Permalänk
Glömsk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HackeR_54
Först

Vad ironiskt att det där blir ditt sista inlägg.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem

Kollat på bilderna och såg direkt en miss, större grafikkortskylning är ett problem i det chassit. Iofs så lider alla (?) barebone av samma fel.

Min nuvarande grafikkortskylning är en kylfläns som tar upp två PCI-platser, endast kylflänsen, så barebone-system är inget för mig om det inte blir att trycka i ett äldre grafikkort á GeForce 2 MX med liten GPU-kylning.

Permalänk
Medlem

Lutar bara mer och mer mot en barebone för min del

Permalänk

jag böt nyligen till en athlon64 barebone från shuttle, helt underbar, har även bytt
ut cpu fläkten mot en silenX 80mm och ska även installera en arctiv vga cooler.

Skaffa barebone!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psionicist
Vad ironiskt att det där blir ditt sista inlägg.

he he he

Är fan forfarande lite kluven till barebones. Störs inte av att ha låda som är lätt att pilla i och som jag kan ställa i en garderob. Men en snygg barebone skulle väl göra sig under tv:n eller så men det känn också onödigt. hmm kanske i dotterns rum.

Visa signatur

.... a man without a plan is not a man

http://www.codered.se/

Permalänk
Medlem

jag hittade inte hur många watt agget har, förhoppningsvis klarar den nVidia 6800GT, var i Sverige kan man köpa lådan med moderkort?

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calle2003
jag hittade inte hur många watt agget har, förhoppningsvis klarar den nVidia 6800GT, var i Sverige kan man köpa lådan med moderkort?

Nätagget på Soltek EQ3801 är 250W.
Finns på http://www.datorbutiken.com/se/datasheet.php?artId=SOLEQ3801A