Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunde
Känns som detta kommer att bli Intels motsvarighet till AMDs "core crunch" problem.

Eller ändå inte: Nu kommer ju istället moderkortstillverkaren att få ta reklamationer med böjda pins istället för Intel.

Pinnarna ser iofs inte så mycket klenare ut än de som finns på äldre sockets. De konventionella är bara skyddade av plastramen som man slidar på toppen med spaken till ZIF-socketen.

Glöm inte Socketvarianten (PGA) av Intel's Pentium 3 processor.

Alltså efter att ha läst nyheten så börjar man ju undra vad som håller på med.

Visa signatur

[ Athlon 1466 @ 2714Mhz / Zalman 7000b-CU ][ Abit NF7-S 2.0 @ 261FSB ][ 2*512MB KHX3000 BH-5 @ 2-2-1-5 1:1 (MemTest) ]
[ ATi 9800PRO @ 500/405Mhz Kylning
][ Win2003 Server Enterprise Edition ] [ Catalyst 4.12beta/nForce 2.45 ]
[ 3DMark2001: 20658P][ 3DMark2003: 7246p ][ Super-Pi: 39s ] ----- AMD San Diego/Venice FAQ! - Posta 3DMark05 resultat här!

Permalänk
Medlem

Usch vad bökigt.

Permalänk
Medlem

Nu känns det som att det sakta men säkert går utför för Intel, dåliga idéer samt de nya processorerna som är halvdåliga, Den där cpu-infästningen kommer ju fela hela tiden. Intel har ju inte heller likadan priser som t ex AMD.

Permalänk
Medlem

vet inte om jag vill kalla det dålig ide, ser ju lite krångligt ut, men det tycker jag alltid när jag kollar på guider
tror inte det kommer vara någon större fara med monteringen, i alla fall inte för den som är nogrann och försiktig när han eller hon gör det för första gången.

men det lär vi ju märka rätt snart antar jag

Permalänk
Medlem

Riktigt skumm montering. Tror inte det är nått för den vanliga "svensson" och inte heller för "Persson" hehe "ler"
Näe tror vämrespridningen kommer bli ett problem på denna socklen, men vem vet

Visa signatur

Emkill, mannen med Lådan =)

Permalänk
Medlem

hur blir det nu då om man har en vappo eller liknande?
Hur ska man smeta in "sockeln" i gegg för att förhindra kondens när dom verkar vara så ömtåliga.

Visa signatur

| AMD R9 3900X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | Palit Jetstream 2070 Super | 16GB DDR4 | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pertan
hur blir det nu då om man har en vappo eller liknande?
Hur ska man smeta in "sockeln" i gegg för att förhindra kondens när dom verkar vara så ömtåliga.

Det kan man verkligen fråga sig, blir omöjligt att få helt perfekt kondensskydd. Jag har själv gjort ett kondenskydd en gång då jag testade peltier, tog då bubbelplast och silikon. Det blev perfekt tror knappast inte det går få till så perfekt med denna sockel.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av denstore
Helvete vad mycket reklamatoner det kommer att bli. Moderkortstilverkarna kommer att bli vansinniga.:)
Någon nämnde AMD:s förmåga till core crush. Kommer att vara noll jämfört med detta. Har hört att någon representant lyckades pajja två moderkort på DH. Om vant folk misslyckas, hur kommer det då inte att bli när hemmapularna sätter igång? Ytterligare en kortlivad Intel-sockel?

Frågan är ju till viss del om det är PGA detta Asus skulle sluta tillverka moderkort åt Intel, skulle inte förvåna mig.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunde
Känns som detta kommer att bli Intels motsvarighet till AMDs "core crunch" problem.

öh, okej... jag har för mig att Intel har samma core crunch problem också, har lyckats med att krossa core:n på en celeron men ingen av dom 7 st AMD CPU:n och senaste montera jag snett utan skada

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
öh, okej... jag har för mig att Intel har samma core crunch problem också, har lyckats med att krossa core:n på en celeron men ingen av dom 7 st AMD CPU:n och senaste montera jag snett utan skada

Jamen Helge det va ju baja ett exempil liksom.

Permalänk
Medlem

Det där med att undersidan på processorn skulle se ut som en upp- och nervänd zif-sockel var en inte helt dum idé... Får se om det kommer separata kit som ser ut så eller om Intel gör det själva, för även om de är stora kan de nog inte stå emot påtryckningar från hela världens moderkortstillverkare.

Visa signatur

//Alex
"Non-cooperation with evil is as much a duty as cooperation with good"

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
öh, okej... jag har för mig att Intel har samma core crunch problem också, har lyckats med att krossa core:n på en celeron men ingen av dom 7 st AMD CPU:n och senaste montera jag snett utan skada

Det var dock på Thunderbird, och gammla duron tiden amd hade det problemet.. dom nyare kärnorna efter det (Palomino, Tbred, Barton) har inga som helst problem med corecrunch.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dreadlock
Kasst av intel att inte kunna visa sidor i firefox 0,9 :/

jagv kunde se den med firefox 0.8 på en linux burk..

Visa signatur

Powerbook 12" 1.5G/100G/512MB/BT/AP, OSX 10.3.9
MacMini 1.42G/80GB/512MB/BT/AP, OSX 10.4.2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunde

Eller ändå inte: Nu kommer ju istället moderkortstillverkaren att få ta reklamationer med böjda pins istället för Intel.

Låter som intels anledning till bytet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av RollE2k

Frågan är ju till viss del om det är PGA detta Asus skulle sluta tillverka moderkort åt Intel, skulle inte förvåna mig.

Det låter som en bra anledning av ASUS iaf.

Jag tror som Dunde, Intel vill inte ha lika många RMA-ärenden. Det vill nog inte ASUS heller.

Dessutom, tycker inte de pinnarna ser ut att minska latencys.

Hheheheeee....

Citat:

NOTE: Glove images are for illustrative purposes only. Please consult local safety guidelines for specific requirements

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk

Om de ska göra en ny sockel kan de väl göra nåt hållbart i stil med pga eller nåt liknande där det inte finns några ömtåliga pinnar alls. Minnesbusen är ju snabb, så varför inte montera en processor i en liknande slot.

Visa signatur

I don't want to be human! I want to see gamma rays! I want to hear X-rays! And I want to - I want to smell dark matter!