Nya generationens iPod

Permalänk
Melding Plague

Nya generationens iPod

<font style="font-size: 10pt"><b>Nya generationens iPod</b></font> <small class="small">måndag 19 juli av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Bjorn</a></small><br>
Läste på <a href="http://arstechnica.com/" target="_black">Ars Technica</a> att Apples populära mp3-spelare iPod nu finns i fjärde generationen. Den nya versionen ska ha bättre batteritid upp till 12 timmar, bättre menyer och lägre pris, för att nämna några av nyheterna. Priset har sänkts till 4195 kr för 40 GB-modellen och till 3195 kr för 20 GB-modellen.<br /><br /><i>The menu has been slightly revamped, and users can now have more than one On-the-Go playlist, and you can now remove songs from these lists, too. Apple also says that smarter programming on the unit means that users can expect 12 hours of playback—a 50% increase. Prices have dropped US$100 across the board (excluding the iPod mini). The 40GB model will rate $399, which the 20GB will trail at $299. The 15GB model has been eliminated, and one can speculate that the $499 slot will soon be filled by a 60GB model. One thing is for certain. There will be a wave of older rev iPods showing up on eBay rather soon.</i>

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Very nice.

Visa signatur

: AMD Ryzen 2600X : 32GB Corsair : Nvidia RTX 2070 :

Permalänk
Medlem

Undrar när de nya kommer till Sverige. Rätt sugen på en ny 20GB eller en iPod Mini.

Permalänk
Medlem

De går att beställa nu.

Permalänk
Hedersmedlem

Dock har de skippat fodral & fjärr med mellanmodellen (alltså den på 40GB, som är i topp för tillfället), samtidigt som de slopat dockan på 20GB modellen. Känns lite snopet. Bra om man vill ha fler GB dock.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

Gött får nog bli en sådan sen

Permalänk

Dags att köpa

Nu är det till slut dags för mig att köpa iPod. Har tidigare lyckats hålla mig ifrån att köpa en på grund av priset samt batteritiden. Men med 50% längre batteritid, lägre pris samt det bättre scrollhjulet från iPod Mini kan jag inget annat göra än att köpa.

/ PowerSupply

Visa signatur

Är det verkligen det här du borde läsa just nu?

Permalänk

fan då blir det att sälja irivern, hoppas det är någon som vill ha den, kanske bror min.

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk

äh, min nya iriver ihp-120 känns bra mkt bättre än ipoden

Permalänk
Medlem

Undrar om det med bättre menyer och "On The Go" listorna kommer ut som en uppdatering för tredje generationen, då det bara luktar programvaruuppdatering. Man kan ju alltid hoppas...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | Corsair 32GBDDR4 3200MHz | ASUS TUF RTX 3080 OC | Fractal Design Ion+ Platinum 760W | Fractal Design Define C TG | LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Den nya iPoden.

Permalänk
Medlem

Snälla gud låt den här inte suga lika mycket som 3 Generationen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vinne
Snälla gud låt den här inte suga lika mycket som 3 Generationen.

Vad är det som suger med tredje generationens iPods? Det enda negativa är batteritiden enligt mig.

Visa signatur

C2D Q6600 || Gigabyte P31-DS3L || Corsair 6400 1GB*2 || 8800GT || Audigy2

Permalänk
Medlem

Heh, om dessa priset kommer fan iPod gå från dyr till bland de billigaste HD-mp3spelarna.
Inte många (så små) spelare som ger 40 GB för drygt 4000

Hmm, jag har allriskförsäkring för min iPod... Får hoppas jag råkar tappa den i en vattenpöl någon gång i höst så jag får en sån här mysig ny sak *evil grin*
Batteritiden är visserligen inget jag stör mig så mycket på men lätt skönare att inte behöva lida för att man glömde ladda den en kväll.
En millimeter tunnare också och inte lika hög.

Undrar om 3G-fjärrar och dockor passar till denna, och om 40 GB-modellen är tjockare än 20 GB som med 3G.

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem

Skulle vilja se längre batteritid och nån form av extra påhängsbatteri. 20Gb musik och inte en chans att lyssna igenom en bråkdel innan det är dags att ladda batterierna. Det var väl inte sån lyx som utbytbara batterier så man kunde ha med sig fler eller...?

Visa signatur

"The GauntMan knows he will win"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GauntMan
Skulle vilja se längre batteritid och nån form av extra påhängsbatteri.

Det har funnits länge ju!
Slå ett öga på "Backup Battery Pack for iPod" från Belkin!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | Corsair 32GBDDR4 3200MHz | ASUS TUF RTX 3080 OC | Fractal Design Ion+ Platinum 760W | Fractal Design Define C TG | LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Synd bara att det kostar $70.

Permalänk

$70 dollar är ju typ inget, är ju drygt 500kr.

Visa signatur

C2D Q6600 || Gigabyte P31-DS3L || Corsair 6400 1GB*2 || 8800GT || Audigy2

Permalänk
Medlem

Men då det bara är en "behållare" för att kunna använda vanliga lösa batterier så är det rätt saftigt.