Permalänk
Medlem

Nätagg 20pins -> 22pins

Tjenare, vet att detta är fel ställe att slänga in denna topicen, men hittade inte något annat bra ställe.

Nu till frågan.

Har ett nätagg med en 20pins anslutning till modekortet, men
modekortet har 22pinnar?! Hur fan ska jag lösa detta, finns det nått sätt, eller finns det överhuvudtaget nätagg med 22pinnar från början?

Det ska nämnas att modekortet är ett Compaq, så man vet ju aldrig om dom har någon specialare.

Permalänk
Medlem

ja det är en compaq special, köp ett nytt moderkort eller använd ett compaq agg

Permalänk
Medlem

OK jag får köpa nytt modekort.
Nått tips, jag har en 2.0ghz Intel P4 400mhz buss.

Hittar fan inget nytt modekort som kör 400mhz buss. 533 och 800 som gäller tydligen

Permalänk
Visa signatur

Intel Core Duo 2 E6850 3.0 - MSI 8800Ultra - 4x1GB Corsair Dominator XMS PC 8500 - Samsung 2x160GB - Tagan 520Watt - Samsung T220 - Antec Performance One P182A

Permalänk
Medlem

Nu tänker jag låna denna fina lilla tråd.
Jag fick en Power Mac G3 av skolan och den använder också en 22pin på moderkortet och eftersom agget är trasigt måste jag få tag på ett nytt. Vart ska jag vända mig då?

Permalänk
Medlem

Du får nog börja leta på olika ställen som blocket och tradera är det en blåvit g3 eller en grå g3 har för mig att den blåvita kör med atx nätdel.

Visa signatur

workstation q9450 2.66ghz asus p5q deluxe 2x2gig dominator pc8500 ati1950pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juckpuck:

Du får nog börja leta på olika ställen som blocket och tradera är det en blåvit g3 eller en grå g3 har för mig att den blåvita kör med atx nätdel.

Oj skrev lite fel menade en Power Mac G4 inte G3, men tack för förslaget!