Medföljande X600 till Intel-moderkort?

Permalänk
Melding Plague

Medföljande X600 till Intel-moderkort?

<font style="font-size: 10pt"><b>Medföljande X600 till Intel-moderkort?</b></font> <small class="small">fredag 23 juli av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Herman</a></small><br>
PCI-Express är på ingång i våra datorer. Intel har dock svårt med tillgängligheten på sina produkter och moderkortskretsar i Sverige för tillfället. Om man köper ett i915/i925-baserat moderkort måste man köpa ett PCI-Express x16-grafikkort, nytt DDR2-minne samt en ny processor på sockel T.
<br />
<br /><a href="http://www.digitimes.com/mobos/a20040723A7039.html" target="_blank" >DigiTimes</a> rapporterar att Intel och ATi ska samarbeta för att få ut PCI-Express-grafikkort på marknaden tillsammans med Intels egenproducerade moderkort. Samarbetet gäller ATis AIB (Add-In-Board)-partners. Planen är att ge kunderna möjlighet att köpa ett Radeon X300/X600-grafikkort till sänkt pris när man köper ett Intel-moderkort med i915/i925-moderkortskretsarna.
<br />
<br />Läs mer hos <a href="http://www.digitimes.com/mobos/a20040723A7039.html" target="_blank" >DigiTimes</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

ingen kommer köpa intel nya moderkort så det kvittar vad man får med.

Visa signatur

p4 3.0 ghz 800 mhz fsb | 2048 mb dual 400 mhz ddr | ati radeon 9800 pro 128 mb | 21" trinitron | wd 200 gb | creative audigy 2

Permalänk
Medlem

Nästan sant det du säger psyke, men de kommer förmodligen fortsätta att sitta i DELL-maskiner.

Permalänk
Medlem

Med tanke på att man kan köra geforce i sli läge så köper jag moderkortet

Visa signatur

K4 Jägare är härliga människor. Varför får inte rika människor bli rikare. Ja till EMU
We live for the one, we die for the one'
(Loggar man inte ut får man en extra rad i sin signatur :-) /VaCUm)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av psyke
ingen kommer köpa intel nya moderkort så det kvittar vad man får med.

Datorer vi säljer till företag kör vi med Intels egna moderkort då företags kunder inte behöver alla extra saker som kommer till Abit, Asus mm för att kunna arbeta med Word osv.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Den här Graffekort vill jag inte har grattis.Till det andra visa detta att INTEL Problem har-Desperados!!
...so long...

Visa signatur

Asus Z97-E,Intel I7-4790K,Corsair Ram DDr 3- 16Gb 2x8Gb Pro Serie Vengance 2400MHZ

Permalänk
Avstängd

Klart som fan att Ati gör allt nu för att komma åt Nvidia för att dom ligger lite efter,obs jag är ingen användare som kör med skiten-mest prestanda för pengarna jag bara spyr på dom idioterna,har man inte råd skaffa råd då för helvete.-)vill man ha prestanda så betalar man för det.-)

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alban
Klart som fan att Ati gör allt nu för att komma åt Nvidia för att dom ligger lite efter,obs jag är ingen användare som kör med skiten-mest prestanda för pengarna jag bara spyr på dom idioterna,har man inte råd skaffa råd då för helvete.-)vill man ha prestanda så betalar man för det.-)

Varför sitter du då på ensån sunkig maskin

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The RaveN
Varför sitter du då på ensån sunkig maskin

Är min maskin sunkig???

Hmm vad baserar du det på?

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk

du har faktiskt ganska gammal hårdvara. bla ic7 9800pro osv

Visa signatur

alla barnen hade roligt på lanet utom kjell han hade en pc från dell

Permalänk
Avstängd

Albans hårdvara ser ut att ha varit High-end när han köpte den.
Hänger fortfarande med bra också.
Men han sa inte heller att man alltid ska ha det värsta. han sa bara att man ska köpa finfina grejor när man väl köper något. Tycker inte ni behöver gnälla.

Å andra sidan så prioriterar man olika. Jag är inte en sån entusiast att jag skulle slänga massa pengar på senaste grafikkortet. Jag följer mest Prestanda för pengarna lite grann. Lägger pengarna på viktigare grejer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alban
Klart som fan att Ati gör allt nu för att komma åt Nvidia för att dom ligger lite efter,obs jag är ingen användare som kör med skiten-mest prestanda för pengarna jag bara spyr på dom idioterna,har man inte råd skaffa råd då för helvete.-)vill man ha prestanda så betalar man för det.-)

Är det därför du har flashat ditt 9800pro?

Visa signatur

P4 2,4b @ 2,4GHz | 1x 512 DDR PC3200 | Gainward Gf4 MX440 64MB @ 385/630