Permalänk
Medlem

Vad är det som är så surt med USB tangentbord?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fluffy
Om man skall ha den som router blir det att införskaffa ett USB-tangentbord då för konfigureringen. Surt...

De borde kunna tillverka en modell till. En som de plockar bort TV-ut-uttagerna och ersättar dem med ett till nätverksuttag.

Vad är det för anslutning ovanför USB-kontakterna? Ser precis ut som normala moderkort som har två stycken USB-kontakter under och en RJ45-anslutning över. Ska gräva lite i detta när jag kommer hem, denna plattform är värdelös utan nätverkskort.

Angående tangentbord är det surt ifall man inte har något sådant, har för mig att Logitech har det på sin trådlösa serie.. Hur som helst så behöver man ju oftast inte använda något tangentbord alls, man bara confar den och sedan låter man den vara på och rycker ut tangentbordet. Så kör jag i alla fall.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flaskis
Flopp?

Bara för att den inte har någon plts med extra lull-lull så betyder det inte att den är bra!
Men du verkar kräva att den ska ha allting en vanlig dator ska ha på det lilla utrymmet...
Vart ser du COM-porten förresten? Det finns ju ingen sån port på det kortet.

Själv tror jag att detta kan bli stort. Jag ska då utan tvekan köpa detta och ersätta min nuvarande "htpc" som är ett vanligt atx-moderkort i ett atx-chassie

Bara jag som var gnällig som en käring, av någon anledning tänkte jag på att den skulle ersätta "vanliga" datorn.. men det gör den inte utan tar över saker som inte kräver lika mycket.

Fanns för övrigt en "EDIT:" del i min inlägg angånde COM porten var visst VGA

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Gisses IDE-kontakterna tar ju upp typ 90% av kortet. Okej kanske lite mindre men det känns så, dom är ju bautastora! Liiitet kort, mumma.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kr^PacMan
Vad är det för anslutning ovanför USB-kontakterna? Ser precis ut som normala moderkort som har två stycken USB-kontakter under och en RJ45-anslutning över. Ska gräva lite i detta när jag kommer hem, denna plattform är värdelös utan nätverkskort.

Angående tangentbord är det surt ifall man inte har något sådant, har för mig att Logitech har det på sin trådlösa serie.. Hur som helst så behöver man ju oftast inte använda något tangentbord alls, man bara confar den och sedan låter man den vara på och rycker ut tangentbordet. Så kör jag i alla fall.

den har en RJ45 anslutning det folk vill ha är två. det utökar möjligheterna något enormt då det blir en väldigt lite brandvägg etc.

edit: "VIA "anticipate 533Mhz, 800Mhz and 1Ghz versions - all with fanless "Eden" CPUs." en Ghz räcker väldigt väl till det messta. lika bra att hålla den där då det blir fläkt på en 2 Ghz processor. för glöm inte bort att dennna lilla skönhet borde vara tyst också. mycket användbra liten sak. hoppas den är billig. det stod att den var 12x12 vilket skulle vara nästan hälften av de gamla men var inte dom 17x17 vilket absolut inte är hälvten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SinQ
det stod att den var 12x12 vilket skulle vara nästan hälften av de gamla men var inte dom 17x17 vilket absolut inte är hälvten.

SinQ, gamla korten är helt riktigt 17x17cm = 289cm2, nya korten är 12x12cm = 144cm2.
Ganska exakt hälften så stort.

Visa signatur

//Dixon

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zeus
Jag tror detta kan bli stort!

Det tror inte jag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SinQ
den har en RJ45 anslutning det folk vill ha är två. det utökar möjligheterna något enormt då det blir en väldigt lite brandvägg etc.

Och Jag vill ha fyra anslutningar.
WAN, LAN, DMZ och Blue.

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk
Avstängd

ja 2 NICs vore utmärkt

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk

Räcker 1ghz till en HTPC? Lite klent tycker jag, men annars grymt imponerande.

Permalänk
Medlem

Då är ju nästa stora fråga va tusan dom har en ide kontakt istället för sata?

Permalänk
Medlem

Den har SATA också

Permalänk
Medlem

Lingonsylt: varför kan man inte ha en 1ghz till att spela upp film o musik 350 mhz räcker till film och musik kan jag lova dig.

O sen till alla gnällspikar är det inte lätt att göra ett moderkort som mäter 12 cm i höjd och bred som ska innehåla grafikort, processor, ram minne, syd brygga, nord brygga Ide kontakter och nätverkskort.

Permalänk

En 1GHz C3 processor motsvarar i princip en 500MHz Athlon eller Pentium. Med vissa undantag...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SinQ
den har en RJ45 anslutning det folk vill ha är två. det utökar möjligheterna något enormt då det blir en väldigt lite brandvägg etc.

edit: "VIA "anticipate 533Mhz, 800Mhz and 1Ghz versions - all with fanless "Eden" CPUs." en Ghz räcker väldigt väl till det messta. lika bra att hålla den där då det blir fläkt på en 2 Ghz processor. för glöm inte bort att dennna lilla skönhet borde vara tyst också. mycket användbra liten sak. hoppas den är billig. det stod att den var 12x12 vilket skulle vara nästan hälften av de gamla men var inte dom 17x17 vilket absolut inte är hälvten.

"Borde" - vara tyst? Det är lika tyst som en död hamster. Den är passivt kyld. Det enda som kommer att låta är disken.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MadModder
Seminarium om jag får be

AAAAAHHH, du krossade mig nu...

Permalänk
Medlem

köpte en 800mhz innan.. funkade "knappt" på en avi fil av storlek 40mb. körde man stora filer blev ljudet o bilden desynchade ganska snabbt med win2k som os. möjligt att jag gjorde något fel/eller behövde fin-inställa något. men den datorn står just nu bara och samlar damm

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lingonsylt
Räcker 1ghz till en HTPC? Lite klent tycker jag, men annars grymt imponerande.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sunnis
Lingonsylt: varför kan man inte ha en 1ghz till att spela upp film o musik 350 mhz räcker till film och musik kan jag lova dig.

O sen till alla gnällspikar är det inte lätt att göra ett moderkort som mäter 12 cm i höjd och bred som ska innehåla grafikort, processor, ram minne, syd brygga, nord brygga Ide kontakter och nätverkskort.

Permalänk

De första nano-itx korten kommer vara utrustade med VIAs nya chipset CN400 som har inbyggt stöd för både MPEG-2 och MPEG-4 så det ska funka fint att ha den som en HTPC.

Länk

Själv tillhör jag dom som gärna hadde sett en LAN port till men förhoppningsvis kommer det i nästa generation.

Visa signatur

3 Mos 11:10
Men allt i hav och floder som inte har fenor och fjäll — vare sig smådjur eller andra vattendjur — det skall gälla som något avskyvärt för er.

Permalänk
Medlem

Finns det Digitalt ljud ut på den ??

Visa signatur

Hem: MSI K8N Neo2 Platinum 54G ][ A64 3200+ @ 9x290 1:1 ][ 2x512MB Corsair 3200XL Samsung TCCD ][ OCZ MODSTREAM 520w ][ Asus 6800GT 430/400 ][

Jobb: P4 3.0Ghz ][ 512mb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ExIzteNz
Finns det Digitalt ljud ut på den ??

Ja där är en 1 RCA port so funkar som SPDIF eller TV out.

Här är en lista över alla portar och specifikationer.

Visa signatur

3 Mos 11:10
Men allt i hav och floder som inte har fenor och fjäll — vare sig smådjur eller andra vattendjur — det skall gälla som något avskyvärt för er.

Permalänk
Medlem

Moderkortet har ju en Mini-PCI, så det där med 2st nätverkskort går ju att lösa. För det finns nätverkskort för mini-pci.

Jag ska definitivt köpa en nano-itx när de kommer.

Sedan med ett fint chassi som matchar min powerbook så har jag en fin router/server.

Permalänk
Medlem

Hmm, är det verkligen en MiniPCI-kontakt? det ser mer ut som en SO-DIMM för minne. Mini-PCI har hacket långt ute på ena kanten.

Visa signatur

Var snälla mot varandra och snåla inte på nätaggregatet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vargas
Hmm, är det verkligen en MiniPCI-kontakt? det ser mer ut som en SO-DIMM för minne. Mini-PCI har hacket långt ute på ena kanten.

På undersidan utav kortet är det en minipci och på ovansidan är so-dimm kontakten

Permalänk
Medlem

måste ha...:D

Visa signatur

iBook G4 1.33GHz, 1024 MB, 40GB + 160, Mac OS X 10.4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Bara jag som var gnällig som en käring, av någon anledning tänkte jag på att den skulle ersätta "vanliga" datorn.. men det gör den inte utan tar över saker som inte kräver lika mycket.

Fanns för övrigt en "EDIT:" del i min inlägg angånde COM porten var visst VGA

Hmm, jag måste totalt ha missat den editen, my bad.

Detta är inte heller något man borde köpa... detta är något man måste köpa

Edit: Satan, den har ju en högtalare på kortet
Den måste lockas bort, alternativt täppas till med häftmassa

Permalänk
Medlem

Vet att denna tråden är rätt gammal men jag har inte sett nått nytt om Nano-ITX på ett tag så jag tänkte ställa några snabba frågor

(1) Har Nano-ITX kommit ut på marknaden ?
(2) I sånna fall var kan man köpa
(3) Ungefärligt pris
(4) Fungerar dom som HTPC för uppspelning av DVD / högupplösta Xvid/DivX filer ????