Permalänk
Melding Plague

Nikon Coolpix 5200

<font style="font-size: 10pt"><b>Nikon Coolpix 5200</b></font> <small class="small">fredag 23 juli av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Herman</a></small><br>
<a href="http://www.anandtech.com/digitalcameras/showdoc.aspx?i=2132&p..." target="_blank" >Anandtech</a> har skrivit en lång recension på en digitalkamera från Nikon: Coolpix 5200. Den erbjuder 5,1 megapixlar och har en LCD-skärm på 1.5 tum. Vidare har en fyra gångers digital zoom samt 12 Megabyte internt flashminne.
<br />
<br />Nikon Coolpix 5200 är något dyrare än andra digitalkameror med 5,1 megapixlar men har några äss i rockärmen. Anandtech kunde till exempel ta 965 kort på de medföljande batterierna. Det finns även ett bildläge som heter "party/indoor" vilket kan vara trevligt. Vem har inte tagit med sin digitalkamera till en festlig tillställning och tagit massa kort för att bli besviken av bildkvalitén nästa dag när man tittar på korten på datorn?
<br />
<br /><I>It is questionable as to how useful the "Fireworks show" option is, but some of the others are pretty handy. For example, the Party/Indoor setting presets the flash for red-eye reduction and uses a slow sync. Slow sync helps to create a natural-looking background by leaving the shutter open after the flash has fired, allowing ambient light to fill in the scene.</I>
<br />
<br />Läs recensionen hos <a href="http://www.anandtech.com/digitalcameras/showdoc.aspx?i=2132&p..." target="_blank" >Anandtech</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Har Nikon Coolpix 4200 och är extremt nöjd

Visa signatur

[Soltek Qbic+Intergrerat moderkort]Intel P4 3.0 Prescott]160gb S-ata+120gb ata Seagate Baracuda]2x512 DDr]Connect3D Radeon 9800 Pro 128mb]BenQ FP783 TFT 17"]

PILLA ALLDRIG PÅ NÅGOT SOM FUNKAR.DET KOSTAR BARA EN MASSA PENGAR I SLUTÄNDAN

Permalänk
Medlem

Har en Nikon Coolpix 3100 o är väldigt nöjd. 3.1 Mpixlar är tillräckligt för min del

Visa signatur

Amd 64 3700+ (SD), 2Gb PC3200, Epox EP-9NPA+ Ultra, Gainward 7800GT, Seasonic S12-500W, Samsung 940Fn + HP 8510p

Permalänk
Medlem

Den har ju optisk zoom också. Kanske värt att lägga märke till eftersom digital zoom oftast inte är så bra.

Visa signatur

Är det inte Fingal Olsson som sitter där borta?

Permalänk
Medlem

Offtopic :

Purre, din sign stämmer

PILLA ALLDRIG PÅ NÅGOT SOM FUNKAR.DET KOSTAR BARA EN MASSA PENGAR I SLUTÄNDAN

Visa signatur

pilla aldrig med något som fungerar, det kostar bara en massa pengar i slutändan.

Permalänk
Medlem

Jag har en Nikon Coolpix 2500 och är inte helt nöjd, särskilt inte med party/indoor-läget. Visst blir ljuset bättre men bilderna blir ju destå suddigare också. Hur är det på de senare modellerna, ni som har dem?

Visa signatur

"Kärlek är sådant som växer på träd och ibland trillar ner."
nicklas.gummesson.net

Permalänk
Medlem

HAr en coolpix 2100, och kan säga att batterierna på den räcker till bara några bilder:/ mycket besviken på dem. Men det kanske blir att köpa 5200, Nikon gör bra kameror.

Visa signatur

Apple frälst

Permalänk
Medlem

3x optisk zoom, vem bryr sig om digital zoom???

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Viddo
Jag har en Nikon Coolpix 2500 och är inte helt nöjd, särskilt inte med party/indoor-läget. Visst blir ljuset bättre men bilderna blir ju destå suddigare också. Hur är det på de senare modellerna, ni som har dem?

Det blir antagligen så eftersom kameran kör med "röda ögon"-reducerande blixt, så slutartiden blir några snäpp längre. Ställ kameran på ett läge där kameran inte använder det blixtläget så borde du få skarpare bilder.

Visa signatur

//Alex
"Non-cooperation with evil is as much a duty as cooperation with good"

Permalänk
Medlem

Jag har en coolpix 5200 och jag är rätt nöjd, bilderna blir bäst när man knäpper utomhus men inne är det svårt att få skarpa bilder utan blixt.
Jag tycker dock att bildkvalité mässigt och knäppa skarpa bilder snabbt så är min gamla systemkamera bättre. Men å andra sidan så finns ju många riktigt fina fördelar med digitalkamera också. Från vad jag har hört av vänner och bekanta med andra d-kameror så verkar ändå 5200 innehålla bra med inställningar osv. Jag kan också säga att jag har mycket kvar att upptäcka på kameran än

Permalänk

Jag drömmer om 3100 vilket jag kan tänka mig räcker all väg för närfotton på komponenter. Om det blir utebilder blir det traditionell kamera.

Visa signatur

2003 : 3dmark 01 03| Burken
2004 : SuperPI 29s
06 - 07 : Miranda
www.porrverkad.se

Permalänk
Medlem

Har köpt en Minolta Dimage A1 för 3500:- så den här behövs inte.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|