Har du stor hårddisk?

Permalänk
Medlem

Om ytterliggare 30 år borde hdd vara utkonkurerad?

Permalänk

Jag hoppas det iallafall.
Alla har väl haft en hårddisk som klappat ihop för en.
Med alla vackra ljud den kan ha för sig.

Sen att hdd:en ofta är en av delarna som låter som höfläkt och som är mest känslig för värme är ju inte heller någon fördel...

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk

om jag inte har helt fel, så var 2-3 mb ENORMT mkt på en hårddisk för 30 år sen..kommer ihåg att vi hade 640 kb på våran första dator när jag va 6 år eller nåt..(17 nu)...1993 eller va det blir..

så 2-3 mb kanske var lika mkt som 3000 gb är idag skulle jag gissa..

edit: om 30 år så lagarar vi säkert 4x mer än dom största (1 gb) minnekorten idag på kort som e lika små som SIM kort till mobilen ;D

det e väll inte helt orealisktiskt?

Visa signatur

Dator #1 ABIT NF7-S | Barton 2500+@2.2ghz | 512 mb ddr 333 @ 400 mhz | R9800Pro 430/371 | 320 gb 2 HDD

Dator #2 ABIT KD7 | Barton 2500+ | 256 ddr 333 mhz | GF 440 MX > snart 9800SE @ Pro | IBM 30 gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Acke is the Man
om jag inte har helt fel, så var 2-3 mb ENORMT mkt på en hårddisk för 30 år sen..kommer ihåg att vi hade 640 kb på våran första dator när jag va 6 år eller nåt..(17 nu)...1993 eller va det blir..

Du tänker på ram-minnet och förmodligen på den konventionella minnesarean som dos klarade av att adressera.
1993 hade vanliga PC-datorer oftast en hårddisk på 120 Mb och 4 Mb ram-minne.

Angående disken på LiTH, den rymmer 218 Mb och inte 5 Mb som sades tidigare i tråden.

Visa signatur

kill -s SIGCHLD `pidof Kenny`
bash: Oh my god, they killed Kenny
init: You Bastards

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AMD dude
du kan ju börja med att fråga om dom finns till IDE

Det är ju bara på gamla saker

Visa signatur

Varför är aut
omatisk radb
rytning så bra?

Permalänk
Medlem

haha gissar att Hårddisken ska stå nånstans i mitten av rummet

Edit: Bilden är dock från datorn Eniac.

Visa signatur

”CITERA mej, annars dör jag"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av houze
Angående disken på LiTH, den rymmer 218 Mb och inte 5 Mb som sades tidigare i tråden.

Och inte nog med det.. den är fönstermoddad med säkert Haraldsson själv som varit framme.

Visa signatur

.: Min Portföljdator : Länk :.
.: Duron 0.8@1.0 : KT7A-Raid : AiW Radeon 8500DV 'buildt by ATI' : Nec Fe950+ : ~92Gb Raid 0 : Vattenkylt i Hq45 :.