Angående dualcore-processorer

Permalänk
Melding Plague

Angående dualcore-processorer

<font style="font-size: 10pt"><b>Angående dualcore-processorer</b></font> <small class="small">tisdag 3 augusti av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Henrik</a></small><br>
<a href="http://www.computerpoweruser.com/editorial/article.asp?articl..." target="_new">Computer Power User</a> har publicerat en krönika skriven av en av branschens veteraner Mike Magee, i vilken han diskuterar huruvida flera processorkärnor kommer att hjälpa eller stjälpa processorindustrin. Magees artikel är mycket underhållande och spelar verkligen på den något underliga situation som marknaden idag befinner sig i.<br /><br />"<i>Santa’s little workshop is, we are told, populated by legions of gnomes who spend night and day with their little hammers and chisels knocking out the toys to make the good children happy. Whenever we visit Taiwan, we look at the people who work hard night and day to knock out IT products, but unlike the benevolent figure of Santa, instead there’s a whole team of ruthless Intel marketing men who spend their time going around trashing all the Taiwanese workers’ efforts.</i>"<br /><br />Krönikan kan ni läsa hos <a href="http://www.computerpoweruser.com/editorial/article.asp?articl..." target="_new">Computer Power User</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Måste läsas... Verker underhållande

Visa signatur

*Intel i7 3820, ASUS Sabertooth X79, 32GB RAM, Nvidia GTX660 & GTX660, Samsung SSD 840 Pro & 2 Barracuda 7200.10 i RAID1, ESI Audio ESP1010e
*Amiga 4000D i Elbox Tower. 16 MB FAST Mem & 2 MB Chip Mem. Indivision AGA MK2, FastATA 4000 MK-VI, 16 GB CF & 40 GB IDE

Permalänk

HTTP/1.1 500 Server Error

Permalänk
Avstängd

Tycker att det är dåligt idé, det skrotas en del CPU:er på grund att dom inte fungerar inom tolerans nivån.
Men har man två kärnor så kan det hända att en av dom är defekt och då skrotas en fungerande kärna också, och vi som köper ny CPU betalar för dom skrotade kärnorna också som av någon anledning har blivit det dubbla.

Men annars trevlig idé, fler CPU:n på mindre plats... dock dubbel värme för en kylare, lite ogenomtänkt

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

håller inte med artikelförfattaren riktigt, jag tycker aldrig jag kan få tillräcklig datakraft oavsett om jag spelar eller kör serverfunktioner eller bara använder office.....

Visa signatur

A7N8XE-d, xp2500@3200, 1 GB twinmos ddr 400, radeon 9800pro, 2*120gb segate raid 0 +400 gb segate

Permalänk
Medlem

Hmm, underhållande? Tur att den var kort iaf..

Känns som om hela syftet med artikeln är att man ska bli sur på AMD/Intel/MS men de "argument" som användes hade bara den effekten att jag blev sur på mig själv för att jag orkade läsa igenom den korta men fruktansvärt värdelösa artikeln.

Permalänk

jovisst, men han har ju en poäng i att länge har datorutvecklingen varit till nytta för den stora massan men nu övergår vi i att det "bara" är för entusiaster och mycket professionella användare... som jag skrev förut nån gång känns det som att det vore vettigare att satsa energi på att sänka energiförbrukning och jobba ner storlekar än att öka prestandan vid det här laget... jag menar, visst, det är roligt om det kommer spel som är snyggare än Doom3, men behöver vi det? och är det värt kostnaden?

Visa signatur

"No bird soars too high if he soars with the power of his own wings"