Nördens överlevnadskit

Permalänk
Melding Plague

Nördens överlevnadskit

<font style="font-size: 10pt"><b>Nördens överlevnadskit</b></font> <small class="small">torsdag 5 augusti av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Henrik</a></small><br>
<a href="http://www.thetechzone.com/?m=show&id=59&page=1" target="_new">The Tech Zone</a> har publicerat en artikel som diskuterar något som många av oss nog känner igen: Vad behöver man ha med sig utöver den bärbara datorn? Listan kan göras både lång och kort, men våra vänner på The Tech Zone har beslutat sig för en något längre lista.
<br />
<br />"<i>To ensure that I am always connected where ever I am, I make sure my laptop bag is equipped with the stuff that will allow me to do my job on the road; whether that is just checking emails or uploading a bunch of booth babe photos from E3 Expo (which I did at the wireless lounge). If you're a serious mobile techie like I am, then you'll want to make sure your laptop is holding the same type of stuff my one is. So with that in mind, I present to you what is inside my laptop bag.</i>"
<br />
<br />Personligen känner jag igen mig, även om jag inte har fullt så mycket saker med mig. Man undrar lite om inte artikelskribenten börjar bli skev i ryggen.
<br />
<br />Artikeln finner ni hos <a href="http://www.thetechzone.com/?m=show&id=59&page=1" target="_new">The Tech Zone</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

haha :P, rolig läsning... not

Permalänk
Medlem

Haha, stämmer ganska bra in på mig.

Visa signatur

» Answer to Life, the Universe, and Everything.
» How can we balance the budget overnight? Easy. Put a tax on sex.

Permalänk
Avstängd

Wow, en lås till floppyn... jag som inte änns har floppy på min laptop..

Men om jag haft floppy är det bara att plugga ur floppyn och knalla iväg, så när man kommer tillbaka har man en billig floppy kvar med datorn borta.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Vilken onödig artickel. Varför tog han bara inte med sig sin stationera dator. Det blir inte någge tyngre en allt som han har med sig till den bärbara

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Wow, en lås till floppyn... jag som inte änns har floppy på min laptop..

Men om jag haft floppy är det bara att plugga ur floppyn och knalla iväg, så när man kommer tillbaka har man en billig floppy kvar med datorn borta.

Låset är inte till floppyn utan security slotten. Ett par skruvmejslar saknas i kittet också IMHO.

Visa signatur

--
''I love the smell of napalm in the morning.''

Permalänk
Medlem

En laptop med bluetooth och min mobil så klarar jag mig. Ibyggt modem i mobilen som funkar till pc via bluetooth. Blir ju inte snabbast/billigast i stan men ändå

Permalänk
Medlem

skaffa 3g abbonemang så blir det tillräkligt snabbt (iaf teoretiskt) för resesurfning, dessutom kör ju comviq gratis gprs/3g surf fram till nyår (på kompis iaf)

//Gunter