Permalänk
Melding Plague

Liten bjässe

<font style="font-size: 10pt"><b>Liten bjässe</b></font> <small class="small">söndag 8 augusti av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Henrik</a></small><br>
<a href="http://www.xbitlabs.com/news/storage/display/20040806162729.h..." target="_new">X-bit labs</a> rapporterar att Toshiba har lanserat nya hårddiskar i 1,8 tums-formatet. Det är fråga om två modeller med lagringskapaciteter på 30 respektive 60 gigabyte. I övrigt är de identiska med en rotationshastighet på 4200 rotationer per minut samt ett cache-minne på 2 megabyte. Hårddiskarna använder sig av det väl beprövade protokollet Parallell ATA-100.
<br />
<br />Hos <a href="http://www.xbitlabs.com/news/storage/display/20040806162729.h..." target="_new">X-bit labs</a> kan ni läsa mer om hårddiskarna.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

lite synd att vi kunde läsa om diskarna 2004-08-06 på IDG

< klipp >

Hårddisken från Toshiba går under beteckningen MK6006GAH. En annan av företagets modeller, MK300GAL, är nu 5 mm tjock och rymmer 30 Gbyte. 60-Gbytehårddisken består av två plattor till skillnad från 30-Gbytedisken, vilken bara har en.

Toshibas minihårddiskar används bland annat i Apples Ipod. Denna har nyligen släppts i en ny version med en 40 Gbytedisk. Det ryktas nu om att Apple ganska snart kommer att släppa en uppdatering med Toshibas nya superhårddisk. Nyheten är mindre rolig för Apple, eftersom det är troligt att många kunder nu väntar med att köpa den nya modellen.

< / klipp >

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UndCon
lite synd att vi kunde läsa om diskarna 2004-08-06 på IDG

Bättre sent än aldrig, och dessutom finns det folk som inte läser på IDG.

Permalänk
Medlem

Om det nu är en så pass "gammal" nyhet, varför inte tipsa Swec om det när du läser den istället för att komma nu o kasta skit på denna nyheten? Dålig stil, UndCon. http://forum.sweclockers.com/images/icons/icon13.gif

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk
Medlem

detta är för att swe är för dåliga att kolla upp tips, har gett massa tips o ingen av tipsen har kommit upp här..

Visa signatur

K4 Jägare är härliga människor. Varför får inte rika människor bli rikare. Ja till EMU
We live for the one, we die for the one'
(Loggar man inte ut får man en extra rad i sin signatur :-) /VaCUm)

Permalänk
Medlem

IDG påminner mig om den tiden man köpte PCExtra, 300Mhz var det tuffaste man kunde ha och det fanns guider för att göra "egna kraftfulla applikationer" vad programmet gjorde vet man egentligen inte antagligen inte ett j**la någe men det fann många fina färgbilder i tidningen

Ontopic: Diskarna lär ju bli rätt bra att få in i laptopar osv.

Visa signatur

Never underskatta the power of boota om.

Permalänk
Medlem

Jag tippsade en gång och det kom med Var om Arctic Cooling's VGA Silencer's till X800 och 6800 kort

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lady
detta är för att swe är för dåliga att kolla upp tips, har gett massa tips o ingen av tipsen har kommit upp här..

Inte sant. Vi läser alla tips. Däremot postar vi inte om allt som tipsas om.

Visa signatur

Estne volumen in toga, an solum tibi libet me videre?
(Är det där en pergamentrulle i din toga, eller är du bara glad att se mig?)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Laggeman
Om det nu är en så pass "gammal" nyhet, varför inte tipsa Swec om det när du läser den istället för att komma nu o kasta skit på denna nyheten? Dålig stil, UndCon. http://forum.sweclockers.com/images/icons/icon13.gif

Jag tycker inte du skall komma och kasta skit bara för att jag aldrig har tipsat sweclockers om någon nyhet.

Det har ganska ofta varit så att det som postas som nyhet faktiskt varit omskrivet i forumet tidigare

Jag kastar inte skit, jag meddelade bara om en annan källa som i detta fallet råkar ha skrivit om samma sak, är det inte bra att få reda på att flera uppmärksammat samma sak ?

Om inte så kan vi skrota alla forum över www som har länkat till bilder på ex hl2 modden

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

Måste bara ge en eloge till den fyndiga titeln på nyheten.

Tack för mig..

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

undcon istället för att informera om "old" nyhet, borde du och resten som tycker detsamma leta upp egna nyheter och tipsa direkt när ni ser nyheten någon annanstans

Permalänk
Medlem

Fy fan vad liten, Jag har min 3.5" externa här på 60GB som låter en massa.
Skulle ju kunna ha ett antal 60bg 1.8" i den

Gött o ha som En liten USB2 datalagring som ha i fickan =P

Visa signatur

Hopp jag har en MONSTER DATOR. GRR SÄGER DEN...
| Intel E8500 | Asus PQ5-E | Corsair XMS2 Dominator TwinX DDR2 PC8500/1066MHz CL5 2x2GB | Club Ati 4870 1GB @ Hazro 30"TFT 2560x1600 + DELL 2001FP 20.1"TFT | WesterDigital Raptor 300GB Sata2 | CoolIT Vatteenkylning | Logitech diNovo | Tvåa i Coolermaster Contest på optihack-05 !

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GREK1
undcon istället för att informera om "old" nyhet, borde du och resten som tycker detsamma leta upp egna nyheter och tipsa direkt när ni ser nyheten någon annanstans

visst, samt att man som nyhetsredaktör borde kolla runt lite om/när saker händer och sker och söka fler än 1 referens - men man kan ju inte få allt eller hur

nog om det, nu slutar vi förstöra tråden om nyheten dvs Toshiba's diskar

Lagringsytan i mobila enheter kommer stiga kraftigt, snart sitter vi väl och spelar in tv i full upplösning (för tv-bruk) med mobiltelefonen på något liknande dessa små diskar

eller varför inte ett litet backupsystem med VIA's minsta moderkort och RAID 0-1-5 !!

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk

om man kan bygga 60 gb i 1,8" format, så måste det väl gå att proppa in mer än 80 gb på 2,5" formatet? Jag fattar inte varför det inte har skett några framsteg på 2,5" marknaden på så länge, jag skulle vilja uppgradera min laptop snart :).

Visa signatur

Dator: Dell inspiron 8600, 1.7 ghz Pentium M, 60Gb + 250 Gb externt, 9600 pro, DVD+RW
Kamera: IXUS 430

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EnbersBuskE
om man kan bygga 60 gb i 1,8" format, så måste det väl gå att proppa in mer än 80 gb på 2,5" formatet? Jag fattar inte varför det inte har skett några framsteg på 2,5" marknaden på så länge, jag skulle vilja uppgradera min laptop snart :).

Jag tycker att hårddisktillverkarna har blivit fruktansvärt sega på att uppdatera alla sina modeller, borde finnas minst 500 gigabytes modeller vi det här laget.

Visa signatur

[ 3.6GHz EM64T | 2GB DDR2 533MHz | 2x160GB 8MB | 256MB X850XT PE | Audigy2 ZS | 24" TFT | GigaWorks 7.1 | DVD+/-RW DL ]
[ 2.2GHz Northwood | 1 GB RDRAM | GF4 Tit 4600 | 1x80 2x120 1x250 | 19" Trinitron | 18,1" TFT ]
[ Börja om från början... Formatera om på nytt! ]

Permalänk
Medlem

Riktigt små datorer man kan plocka ihop, en sådan disk och ett NanoITX. Fattas bara en 8cm slim cd-läsare.

Permalänk
Avstängd

Ser ni någon nyhet så tipsa swec då istället för att skita i det och sedan gnälla att det är gammalt när det väl dyker upp.

Det finns talessätt som "bätre fråga en gång för mycket än en gång för lite"..

Låt oss nu ändra lite på det till "bätre tipsa en gång för mycket än att gnälla som en kärring"..

För övrigt så är 95% av nyheterna nytt för mig, tycker att nyhetsredaktörerna gör en VÄLDIGT bra jobb av sig

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.