Bredbandsbolaget köper upp Bostream

Permalänk
Medlem

en aning offtopic. men jonas, tror han heter det som grundade bbb (tror jag) vad gör han egentligen idag? syftar då på han som hade fleece tröja på möten med mera. om det nu skall vara så märkvärdigt vad man har på sig. (iaf lättare för er o förstå vad jag menar).

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oyiseer
en aning offtopic. men jonas, tror han heter det som grundade bbb (tror jag) vad gör han egentligen idag? syftar då på han som hade fleece tröja på möten med mera. om det nu skall vara så märkvärdigt vad man har på sig. (iaf lättare för er o förstå vad jag menar).

Jonas Birgersson. Han sysslar med en annan ISP just nu - skall tydligen konkurrera med BBB. Kommer inte ihåg vad den heter dock.

Visa signatur

Estne volumen in toga, an solum tibi libet me videre?
(Är det där en pergamentrulle i din toga, eller är du bara glad att se mig?)

Permalänk
Medlem

okey. var bara nyfiken, tack för det snabba svaret!

Permalänk
Medlem

bredband2 tror jag den hette.

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Irlut
Jonas Birgersson. Han sysslar med en annan ISP just nu - skall tydligen konkurrera med BBB. Kommer inte ihåg vad den heter dock.

Nja, han är VD för Labs2 ( http://www.labs2.com ) en koncernen där ISP:en Bredband2 ( http://www.bredband2.com ) ingår.

Visa signatur

LePont SF-201B | A64 3700+ @ Stock | ASUS K8N-E-Deluxe | 2 x 1024MB Corsair CMX1024-3200C2PRO @ 3-3-3-8 | Gainward BLISS 7800GS+ 512MB @ Stock | 900W Tagan TurboJet | Plextor PX-760A | 74GB WD Raptor | +4TB HDD | NEC MULTISYNC FE2111SB 22" | Logitech Z-2300 | Sennheiser PC150 | Logitech Cordless Desktop Keyboard och en MX518

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av patu
Nja, han är VD för Labs2 ( http://www.labs2.com ) en koncernen där ISP:en Bredband2 ( http://www.bredband2.com ) ingår.

Säga vad man vill om Jonas Birgersson, men han verkar ha rutten fantasi för företagsnamn. Vad blir det härnäst? Bredband3?

Tycker själv karln är en drömmare. Pratar vitt och brett om visioner hit och dit, alltmedan företag efter företag kånkar fortfare än man kan säga "dot com bubbla".

Visa signatur

Min andra dator är en IBM 709
If there was hope, it must lie in the proles, because only there, in those swarming disregarded masses, eighty-five percent of the population of Oceania, could the force to destroy the Party ever be generated.

Permalänk
Medlem

då jag har beställt Bredband 10/1 mbit från BBB men ha rnu Bostream hur blir det med väntetiden.. borde itne den försvinna så jag kan få mitt snabba bredband direkt?

någon som vet nått om det?

Permalänk
Medlem

tycker många företagsledare, iaf förut pratade mkt om framtiden o dess sköte. kanske inte vart riktigt som de hade velat o drömmt om. men det är nog bra att det finns oliksinnade personer i världen. om alla trodde på samma sak vore det ju riktigt trist.

Permalänk

neeeeeeeeeeeej jag har bostream nu.... september kommer mitt BBB vdsl 10Mbit jag vill SLIPPA överbelastade bostream!!!

Permalänk
Avstängd

YES! hoppas dem pressar telia så jävla hårt att dem försvinner ifrån bredbandsmarknaden!!!!! hata telia och deras satans kundtjänst!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bndr
YES! hoppas dem pressar telia så jävla hårt att dem försvinner ifrån bredbandsmarknaden!!!!! hata telia och deras satans kundtjänst!!!

Ja vi ger BBB ensamrätt på bredband.:rolleyes:

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk
Medlem

Jahopp, och jag som var på väg att skicka in fullmakt till BBB för att få 12/9 med gratis anslutningsavgift (har 2.5 mbit bostream nu)

Antar att jag isf tillhör dem som kommer att flyttas över till bbb i höst, jag fruktar strul och flera veckor utan uppkoppling

Permalänk

jag hoppas på snabbare eftersom jag (kanske) flyttas över..?:)

Permalänk
Avstängd

Hoppas de är lika trevliga och revolutionerande på bbb som bostream. Känns lite illa att säga att man har BBB nu.

Permalänk
Medlem

En fråga:
Vissa pratar massa om fast ip, varför ska man ha det?

(Jag har inte fast ip (med telia) är det dåligt?)

Permalänk
Avstängd

Ja det är jätte dåligt! hemskt

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WIRN
En fråga:
Vissa pratar massa om fast ip, varför ska man ha det?

(Jag har inte fast ip (med telia) är det dåligt?)

Det underlättar när man skall köra vissa servertjänster - exempelvis en webbserver. Hurvida det är dåligt eller ej att inte ha det är väl en högst personlig uppfattning. Personligen har jag hellre ett fast än fem dynamiska.

Visa signatur

Estne volumen in toga, an solum tibi libet me videre?
(Är det där en pergamentrulle i din toga, eller är du bara glad att se mig?)

Permalänk
Medlem

Minskad konkurrens är aldrig bra. Nu hoppas jag bara att Glocalnet (Telenordia) ger sig in i matchen på allvar.

Visa signatur

Väskan: Apple PowerBook 12" 1,33GHz 768Mb RAM 80GB HDD
Skrivbordet: P4 2,4GHz, 768 Mb RAM, 120GB HDD, Radeon 9600
Jeansfickan: iPod Mini - SonyEricsson T68i

Permalänk

Sen har man ju typ fast ip med telia, har haft 2 ip:s på 2 år.... V aborta i 25 dagar, all elektronik avstängd, när ja kom hem å starta igen fick jag samma ip

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ondjultomte
om du har beställt BB's 10/1 ADSL tjänst VARFÖR????? skulle du få en annan tjänst? som dessutom är snabbare? ska de skutta hem till dig med en fiber på ryggen eller?

Vad jag menade var, att jag hade Bostreams 2,5 xstream, sen beställde jag BBBs 10mb, och lät dom fixa uppsägningen osv.

Permalänk
Medlem

har pratat med BBB nu... de som inte har fått sitt BBB innan 10 agusti slipper att betala någon anslutningsavgift.

Ska kolla med dom mer för, förmodligen så om man har Istream eller Xstream får man fortf. 10/1 fast till samma månadskostnad

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av K-D][Aramis
Ska kolla med dom mer för, förmodligen så om man har Istream eller Xstream får man fortf. 10/1 fast till samma månadskostnad

Så du menar att de som har Istream tjänsten på 0.5 kommer kunna uppgradera till eller få 10/1 mbit till priset av av samma månadskostnad som Istream? Du är helt hundra procent säker på att de som har Istream kommer få eller ha möjligheten att byta till 10 mbit?

Telia erbjuder som mest 8/1 hos oss.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tracer
Så du menar att de som har Istream tjänsten på 0.5 kommer kunna uppgradera till eller få 10/1 mbit till priset av av samma månadskostnad som Istream? Du är helt hundra procent säker på att de som har Istream kommer få eller ha möjligheten att byta till 10 mbit?

Telia erbjuder som mest 8/1 hos oss.

Jag har istream 0,5 eller xstream 2,5 Mbit/s – vad händer med min tjänst?

Din tjänst fortsätter att levereras som tidigare. Där Bredbandsbolaget har nättäckning börjar under hösten en överflyttning av kunder till Bredbandsbolagets nät. Dessa kunder kommer att få en högre kapacitet till samma pris. Information om detta kommer att förmedlas till alla berörda då det blir aktuellt. Alla får högre kapacitet kommer att kunna behålla sin fasta IP-adress.

Permalänk

Jag undrar vad som händer med mig då. Nu har jag 8/1 ADSL i väntan på 26Mbit VDSL. Kommer jag få mitt VDSL eller BBBs 10/10??

Permalänk

Synd bara att dom skall börja stänga portar för Bostreams kunder. Man skall tydligen inte få lov att köra en del typer serverar längre, ex mail.

Permalänk

Hmmm beställde mitt BBB 10/1 för nån månade sen och det ska va inkopplat nästa vecka, gick över från comhem, kommer jag få betala startavgiften?

Visa signatur

MacBook Pro 13,3 M1 - 2020
iMac 21,5 4K - 2017
iPad Pro 10,5 Wi-Fi 32 GB - 2017
iPhone 13 128 GB

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Intel4Ever
Hmmm beställde mitt BBB 10/1 för nån månade sen och det ska va inkopplat nästa vecka, gick över från comhem, kommer jag få betala startavgiften?

Japp, härmed beslutar jag att BB skall fakturera dig den avgiften!

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SlimJim
Förlorar jag min fasta IP hos Bostream så flipper jag över!

Skaffa DNS?

Visa signatur

Whotyr!

Permalänk
Medlem

DMZ

Undrar bara hur det kommer att gå nu för de som hade bostream här uppe i norr, för att BBB har ju inget avtal med DMZ / NorrNod längre, men det har/hade ju Bostream, egentligen så kommer väl Bostream kunderna att åka ur eller?. jävligt illa om det blir så.

Visa signatur

:::::::::::::::::::::::::::::::

Permalänk
Medlem

Man kunde ju nästan räkna ut med arslet att det skulle gå som det gick.

BBB hade otroligt stora investeringskostnader i början. Nu har de knappt några investeringskostnader utan pengarna bara tickar in. En kanon aktion att köpa upp surstream (om nu piperna håller).

De lär dra in rätt bra med flis... dra ett snittvärde på 275 000 * 300 kr/månad... 825 000 000 i månaden... vi kanske räknar högt där men de lär dra in fruktansvärt med pengar nu. Jag hoppas de håller på Birgerssons gamla ideér och bygger ut nätet ytterligare så vi som redan sitter med BBB inte får sega uppkopplingar...