Permalänk
Medlem

Jag har precis lagt in sp2 och än så länge går allt bra.. inga problem..
En grej som stör mig ENORMT mkt är dera nya "Windows Security" fan vad den kan vara störande...

Visa signatur

| intel i5 | 4GB | Radeon 4890 1GB | 1.5TB | Win7 Ultimate x64 |

Permalänk

Tja du kan ju alltid stänga av att du vill att den varnar, har jag gjort fast jag har ett antivirus som stödjer windows security.

Visa signatur

Ryzen 2700x, Nvidia 2080, 32gb 3200CL14 B-Die, 970 Evo
"Limbo" burk: I52500k, Nvidia 560 ti, 16gb Ram.
Server: FSC PI 2664. Quad core, 4gb minne, lite hårddiskar och en hel del damm.

Permalänk
Medlem

Jag la in SP2 igår kväll och har inte märkt av så mycket buggar och så. Men en sak jag har märkt är att när jag startar en film med mediaplayer classic så tar det nästan 20 sek innan den börjar spelas. Sen så tycker jag datorn swappar mkt precis när man kommit in i windows efter en omstart. Men går över efter 30 sek kanske. Om ni kör med StyleXp måste ni ladda ned en uppdatering, för den gamla versionen funkar inte.

Popup blockeraren funkar fint tycker jag, vet inte om den går att stänga av dock men det borde inte vara svårt att göra. Den nya firewallen kände av att jag hade Zonealarm Pro så den slog inte på sig själv. Windows känner inte av att jag har antivirus installerat (Eset Nod32). Om jag hade haft norton skulle den säkert gjort det. Och jag måste installera om de senaste omega drivrutinerna, för alla inställningsmöjligheter försvann under display.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Jag skippar nog SP2 efter kommentarerna här...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lenco
Version: 6.0.2900.2180.xpsp_sp2_rtm.040803-2158

är den som "följer" med.

popup-stopper och så har man mer kontroll på bl.a vilka BHO's som är installerade !

har använt en massa andra (tidigare) versioner av SP2 i flera månader och har INTE stött på några allvarliga problem.

Aha, det struntar jag iofs. i, kör Firefox, men tänkte är den nåt bättre på att tolka htmlkod? Följa standard och klara CSS?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av airhead
Jag skippar nog SP2 efter kommentarerna här...

Låter nästan som om man kommer att göra det.. Men man få se.

Visa signatur

| AMD R9 3900X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | Palit Jetstream 2070 Super | 16GB DDR4 | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Verkar fungera bra, en del trevliga förbättringar

Visa signatur

,( ,( ,( ,( ,( ,( ,( ,(
`-' `-' `-' `-' `-' `-' `-' `-'

Permalänk
Avstängd

sp2 fungerar fin fint, läs på lite andra siter , bättre än att grunda sin abeslut på vad nån enstaka på sweclockers har råkat ut för ...

du ska nog vänta med att använda XP alls, nån fick ju en BSOD engång förr ....
för att inte tala om linux!

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk

Har haft SP2 drygt ett dygn nu och allt funkar fint
Enda fel som har uppstått är ibland när jag ändrar webcam inställningar, så rebootar datorn automatiskt..

Permalänk
Medlem

Jag tycker nog en ren installation av XP är att rekommendera.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Tycker det är ett jäkla gnäll om IE, varför byter ni inte till en annan Browser så som Firefox t:ex så slipper ni alla problem, samt den är snabbare, stabilare om inget annat och den har haft popupblocker sen det kom ut iprincip :P. Och ni som klagar på att XP tar mycket RAM gå igenom och kolla hur mycket skit ni har lagt in istället, säkert 10st autostart program som lagt sig i bakgrunden, swec hade en bra guide för att ta bort all skiten, dock får ni skylla er själva om ni kör in en massa annan skit.. Ha en bra dag

Permalänk
Medlem

funkar fint för mig, orkar dock inte med Windows Security Alerts, hur får man bort det?

Permalänk
Medlem

Allt fungarar fint för mig i SP2

Visa signatur

*Intel i7 3820, ASUS Sabertooth X79, 32GB RAM, Nvidia GTX660 & GTX660, Samsung SSD 840 Pro & 2 Barracuda 7200.10 i RAID1, ESI Audio ESP1010e
*Amiga 4000D i Elbox Tower. 16 MB FAST Mem & 2 MB Chip Mem. Indivision AGA MK2, FastATA 4000 MK-VI, 16 GB CF & 40 GB IDE

Permalänk
Medlem

Jag installerar. Tar en stund. Startar om. Upptäcker att boot-tiden har förlängts med ca 10 sek (inte just den gången utan det är det fortfarande). Får upp en utforskaren (den startar nu varje gång när datorn startas utan anledning).
Ser en äcklig trayikon, så jag tar och klickar på den. Och upp får jag en riktigt stor snuskig win-ruta om säkerhet. Femtielva brandväggar, virus protection, auto-uppdateringsgrejer. Jag får panik och stänger av några tjänster som inte fanns tidigare. Efter en omstart är skiten kvar. Blir inte av med den där trayikonen och datorn går segare än vad den nånsin gjort. "Windows Security Center" - det säger ju sig självt vad det är för skit. Jag kan väl ordna säkerheten för datorn själv. Behöver inte nån wizard till brandvägg osv som är gjord för att 3-åringar ska förstå. Det var bara lite av det äckliga i SP2.
Stark rekommendation: Installera INTE Microsoft Service Pack 2!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av creel
Jag installerar. Tar en stund. Startar om. Upptäcker att boot-tiden har förlängts med ca 10 sek (inte just den gången utan det är det fortfarande). Får upp en utforskaren (den startar nu varje gång när datorn startas utan anledning).
Ser en äcklig trayikon, så jag tar och klickar på den. Och upp får jag en riktigt stor snuskig win-ruta om säkerhet. Femtielva brandväggar, virus protection, auto-uppdateringsgrejer. Jag får panik och stänger av några tjänster som inte fanns tidigare. Efter en omstart är skiten kvar. Blir inte av med den där trayikonen och datorn går segare än vad den nånsin gjort. "Windows Security Center" - det säger ju sig självt vad det är för skit. Jag kan väl ordna säkerheten för datorn själv. Behöver inte nån wizard till brandvägg osv som är gjord för att 3-åringar ska förstå. Det var bara lite av det äckliga i SP2.
Stark rekommendation: Installera INTE Microsoft Service Pack 2!

Du behöver inte använda SP2 om du inte vill. Men det kommer jag att göra på grund av alla säkerhetsuppdateringar. Och man behöver inte använda "windows security center"

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Irlut
Med anledning av Microsofts förbud mot olicensierad distribution av SP2 undanbedes alla kommentarer i stil med "Men det har ju funnits på DC i en vecka". Tack på förhand.

Kan inte sweclockers sluta med denna förmyndarstil snart, den börjar bli riktigt tröttsam. Kommentarer som ovan är inte bara onödiga utan kontraproduktiva.

Folk VET att Microsoft inte gillar olicensierad distribution av någon mjukvara (släppt eller ej). Folk VET att saker går att få tag på via fildelningsprogram. Och om de mot all förmodan inte visste det så fick de veta det genom din kommentar ovan och därmed spelar det ingen roll om någon skriver det i sin egen kommentar senare.

Det är som att säga:
Säg inte till någon att koden till mitt bankkort är 1234!!

Visa signatur

Är det verkligen det här du borde läsa just nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 81_jocke
Du behöver inte använda SP2 om du inte vill. Men det kommer jag att göra på grund av alla säkerhetsuppdateringar. Och man behöver inte använda "windows security center"

Hur avinstallerar man?
Jo, jag får inte bort det iaf.

Permalänk
Medlem

Kontrollpanelen - Security Center - Recommendations på "Firewall" och "Virus protection" - Kryssa i "I have a firewall/antivirus myself osv" och så slipper du den.

Svårt, va?

Visa signatur

If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av creel
Hur avinstallerar man?
Jo, jag får inte bort det iaf.

Det ska finnas en uninstall i Add/remove programs. Min security center ikon försvann när jag valde att jag vill sköta brandväggen själv iaf.

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bullen
Kontrollpanelen - Security Center - Recommendations på "Firewall" och "Virus protection" - Kryssa i "I have a firewall/antivirus myself osv" och så slipper du den.

Svårt, va?

Haha ibland tror jag inte på att 99% i världen sitter med Windows när de flesta inte kan använda kontrollpanelen.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Haha ibland tror jag inte på att 99% i världen sitter med Windows när de flesta inte kan använda kontrollpanelen.

Jag kollade i kontrollpanelen tidigare men hur fasen ska jag vet att det finns nåt som heter "Security Center" i kontrollpanelen som aldrig tidigare funnits där?

Tack för hjälpen iaf.

Edit: Det är samma fönster som jag tidigare varit inne i och det hjälper inte att inaktivera. Har redan gjort det.

Permalänk
Medlem

Undrar bara om SP2 funkar för piratkopierade XP.
För läste på idg.se förrut att microsoft övervägde att tillåta SP2 för piratkopierade XP för att de inte skulle bli "säkerhetsrisker" som hade en massa virus, som sabba för de som hade betalt för XP.

Visa signatur

There can be only ONE...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piXtor
Håller med Ibis.
Den enda grejen som egentligen e bättre med WinXP är ju att man kan ändra utseende o så... resten e bara skräp, för många wizards, för lite ram minne kvar efter alla bakgrundprogram som körs.... nej tack... håller mig till Win 2k tills Longhorn kommer, om den nu blir bättre eller om jag skaffar minst ett Gig ramminne

"den här datorn" > egenskaper > avancerat > prestanda > inställning > "justera för bästa prestanda"

Så ska du se att det försvinner lite lull lull och du får tillbaks lite ram.

Permalänk
Medlem

Har fungerat ganska bra för mig efter att ha använt det i ett par dagar nu.

Stängde av alla nya tjänster, så jag har aldrig sett "Security Center", men jag mår inte sämre för det.

Det enda bekymmer jag stött på är att StyleXP inte fungerar (läste det om patchen) och att gamla Media Player (6.4) inte fungerar (totaldött). Vet dock inte om det beror på att det inte än en "ren" installation.

Visa signatur

"Computers make it easier to do a lot of things, but most of the things they make it easier to do don't need to be done." - Andy Rooney

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chimpen
Har fungerat ganska bra för mig efter att ha använt det i ett par dagar nu.

Stängde av alla nya tjänster, så jag har aldrig sett "Security Center", men jag mår inte sämre för det.

Det enda bekymmer jag stött på är att StyleXP inte fungerar (läste det om patchen) och att gamla Media Player (6.4) inte fungerar (totaldött). Vet dock inte om det beror på att det inte än en "ren" installation.

Installera mediaplayer classic istället, jag gjorde en ominstallation av den och nu funkar den bättre.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

ang mediaplayer, Använd media player Classic, *en EXE fil* som har alla codecs inbyggd plus att den kan avända sig av alla codecs som datorn har installerat och de bästa är att den är gratis!

För er intresserade så har *boot.ini ändrats* genom sp2 installationen
det kan vara förklaringen till att min datorn startar snabbare nu än tidigare

Permalänk
Medlem

Firewire

Microsoft verkar ska döda Firewire 800 (IEEE 1394b) marknaden.
Hastigheten stryps till ca 100kb/s.
Kan vara bra att veta om någon kör FW 800.

http://forum.cubase.net/forum/Forum27/HTML/000042.html
http://www.theinquirer.net/?article=17794

Permalänk
Medlem

jag väntar tills jag får SP2 nu! Men vad heter det nya "XP banserade" OS:et från windows som skulle komma? Jag vill verkligen ha det nu då Xp har lite tråkigheter i sig som dom inte kommer kunna fixa =/

Permalänk
Avstängd

det kommer dröja många år innan ett nyss OS det sk. "longhorn" släpps .

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PowerSupply
Kan inte sweclockers sluta med denna förmyndarstil snart, den börjar bli riktigt tröttsam. Kommentarer som ovan är inte bara onödiga utan kontraproduktiva.

Det skrevs med tidigare trådar i åtanke.

Visa signatur

Estne volumen in toga, an solum tibi libet me videre?
(Är det där en pergamentrulle i din toga, eller är du bara glad att se mig?)