Permalänk

Uj, jag brukar inte känna mig sådär lättskrämd, men D3 plockar många små hopp av mig. Nu ska det tilläggas att jag egentligen inte är någon HC-gamer, speciellt inte inom FPS (förutom Q3 Urban Terror som jag spelat hårt sedan 2001), så för mig är det schysst handling, extremt jävla snyggt och riktigt skrämmande emellanåt. Dock håller jag med om att det känns lite linjärt och väl scriptat. Men för min del håller det, helt klart, och i de hänger kvar i skallen de små monstrena, även när man stängt ner.

Permalänk

Doom3 Äger phett ;)

Alltså Varvade doom 3 nyss alltså det bästa och mest "skrämmande" spelet jag spelat. ska försöka nu på nightmare hoppas att det går lika bra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cameron
Herman. Har du någonsin spelat System Shock 2 ? Det är ett RIKTIGT läskigt spel, Doom3 har faktiskt liknande spelstil som System Shock men självklart bra mycket bättre grafik. Personligen gillade jag Doom3, hade inte så höga förväntningar men spelet levererar helt klart en mycket bra spelupplevelse. Tyvärr fick jag inte samma upplevelse som Herman, kanske är lite avtrubbad...vem vet Men helt klart ett underhållande och bra spel !

bättre grafik?
umm.. med hur höga inställningar provade du doom 3 med?

Permalänk
Medlem

Vill bara gnälla lite (sorry ) på alla som klagar på att Doom 3 är "linjärt". De flesta berättelser är "Linjära", och så vill också de flesta ha det. Även om sidoquests kan vara kul i vissa rollspel, etc. är det i regel Linjärt som folk vill ha.

Vad gäller storyn var jag positivt överraskad - den är mycket riktigt inte "nyskapande" ( Det är en remake på Doom, vad väntade ni er? ) , men vilka "nyskapaande" berättelser har ni läst på sista tiden? Dock var storyn mycket väl presenterad, med hjälp av audiologs, videosnuttar och email.

Visa signatur

A64 3500+, GeForce 7800 GT, 2 GB RAM
Mac Mini 1.25 GHz // 1 GB RAM
iPod Nano 4 GB Rev 1.

Permalänk
Medlem

Varför man inte kan hålla fick lampan och ett vapen kanske verkar korkat men det är för att du ska få mer skräck kännsla när du går i mörka korridorer, och plötsligt lyser du upp en imp som hoppar på dig. Jag rekomenderar ni som spelat mycket fps förut börja spela som veteran annars är det för lätt även om det inte är så hemkst svårt. För att lösa upp nightmare måste du spela igenom spelet. Om ni vill ha bästa upplevelsen bör ni spela när det är mörkt vara ensam och ha 5.1 suround eller hörlurar. Och nej det är inte nyskapande, vad är det som ska vara nyskapande med doom? det är ett helt vanligt fps spel som det var menat och som det ska vara. Att börja göra en massa nyskapande saker hade gjort det till nått annat än doom. Och det kommer väl sen...

Permalänk
Medlem

Jag har lirat igenom AvP och visst blev man skraj ibland, men jag skulle nog säga att gångerna jag blev skrämd i doom3 är fler.

Blir man inte skrämd så lever man sig inte in i spelet, utan lirar det som om det vore ett vanligt fps spel, - som man bara har ett mål med klarar så fort man kan. typ quake eller unreal.

Men Doom 3 är så mycket mer, ställ ner gamman på skärmen, höj volymen sätt dig i ett mörkt rum och låt dig bli skrämd.
Jag är en bra bit över 18 och har upplevt alla fps spel som förändrat generen.
Och doom 3 levererar om man bara låter det.

Helt klart fint köp tips, bra ljud kort och högtalare rekomenderas har du ej sätt på hörlurarna- och NJUT!.

Permalänk
Medlem

L O L

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk
Medlem

Jag älskar spelet, när jag spelar det höjer jag stereon brutalt mycket, så det vibrerar i rummet när jag skjuter...
Jag har blivit rejält rädd flertalet gånger, och jag kom precis till Alpha Labs (tror jag iaf...)

Helt underbart spel

Men jag tror nog faktiskt Half-Life 2 kommer kännas skönare, det kommer nog kännas som att man har mera tid att kolla runt, utan att behöva oroa sig för att det ska komma efterblivna monster som bara vill skrämmas överallt

Permalänk
Medlem

Håller med krönikören, underbart läskigt spel

Permalänk

Körde det på projektor hos en kompis, var läskigare att titta på när en kille körde än när jag körde själv. Det är ju grymt snygg grafik och så men verkligen inget spel för mig. Förstår inte vad alla hetsar upp sig över. Fula miljöer, bara massa gångar att gå omkring i. Och så ska man skjuta på lite monster. Jag förstår att alla inte gillar ljusa, härliga miljöer men man kunde åtminstone fått gå omkring lite på Mars. Precis i början är det en sekvens där man går ut ett tag, åh så fint det är ute.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Seb74
...
Det är helt enkelt för enformigt och allt går på räls hela tiden och man känner aldrig att man har "levande" monster emot sig utan allt känns förutbestämt. Dessutom är inte långsamma hjärndöda zombies ett dugg läskiga om man jämför med Aliens i AvP tex.

Klart misslyckat skräckspel. Blir man skraj av detta är man antagligen en väldigt lättskrämd person eller också väldigt ung.

Jag kan hålla med, om det mest är långsamma monster i hela Doom 3 så blir det ju rätt förutsägbart i längden. Har i och för sig aldrig kört AvP men körde demot innan spelet hade kommit. Usch vad läskigt det var.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Vad dålig fantasi ni har! Jag hade mardrömmar dagen INNAN jag spelade doom3: drömde att jag smög runt i katakomber med ett tangentbord i händerna! plötsligt kom det en demon och jag fick panik för det var för mörkt för att hitta "r" knappen! jag vaknade, men jag är rätt van vid mardrömmar sen jag traumatiserades av "alien" vid 8års ålder, så nuförtiden tycker jag det är mest kul med mardrömmar så jag somnade om och frömde vidare.

Kvällen efter körde jag igång. Jag var rätt skeptisk till att det var plastiga specular highlights på precis allt och att spelandet inte var något nytt, men jag peppades av alla nostalgikänslor som bubblade upp och jag bestämde mig för att låta mig förföras av den välgjorda stämningen. Klockan var efter 22 och mitt rum var varmt och kvavt som en forskningsbas på mars där helvetet brutit ut. ungefär när det började växa tarmar på väggarna var mina invändningar mest ursäkter för att inte leva mig in för mycket i spelet: "men vafan- 'alphalabs FYRA'!! kunde dom inte döpt spelet till wolfenstein SJuuAAAAAhhskjutaskjutaskjutashitshit!!" "hmmm.. varenda karaktär hittils har varit en man. och titta där en "guns and ammo" tidning..känns som jag spelar ett spel gjort av folk som går för att jubla utanför en dödsstraffanlägning i texas.. hmmm... oj! nu blev det mörkt också.. jag är helt i deras våld.. hmm.. faan!"