Counter-Strike: Source beta testad

Permalänk
Melding Plague

Counter-Strike: Source beta testad

<font style="font-size: 10pt"><b>Counter-Strike: Source beta testad</b></font> <small class="small">lördag 21 augusti av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Herman</a></small><br>
<a href="http://www.xbitlabs.com/articles/video/display/counterstrike-..." target="_blank" >X-Bit Labs</a> har lyckats få tag i en beta av det kommande storspelet Counter-Strike: Source som troligen blir ersättaren till det mycket gamla Counter-Strike med Half-Life-motorn från 97. De har testat flertalet grafikkort i betaversionen av spelet och kommit fram till några riktigt intressanta resultat.
<br />
<br />Vi ser bland annat Nvidias nyaste Geforce 6800-serien, ATis Radeon X800-serien men också toppmodellerna ur de äldre serierna. Frågan är varför de inte testat spelet med lite äldre grafikkort som de flesta som spelar Counter-Strike sitter med enligt statistik från Steam.
<br />
<br /><I>Valve Software has just released its demo of Counter Strike: Source along with Half-Life 2 stress test for gamers around the globe to evaluate their six years work on the new incarnations of the world’s most-popular game titles. Specially for gamers and hardware enthusiasts we decided to compare different graphics cards in a yet another "judgment test".</I>
<br />
<br />Läs artikeln hos <a href="http://www.xbitlabs.com/articles/video/display/counterstrike-..." target="_blank" >X-Bit Labs</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Verkar mycket intressant, testerna hitils har ju varit lite halvt om halvt.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Hedersmedlem

Tack till alla som tipsat oss!

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem

När kan vanligt folk få spela?

Visa signatur

The Walking Dead

Permalänk
Medlem

När jag startade steam i går fick jag följande medelande:

As we get closer to releasing Half-Life® 2, we need to deploy the Source engine to a wide group to find any remaining configuration issues. We will accomplish this by conducting a limited-time beta test of Counter-Strike™: Source™ via Steam to a select group of our customers. During this beta, problems can be reported using the in-game bug-reporting tool. In addition any crashes will automatically generate a report back to our bug database. Valve thanks you for your on-going support, and we hope that Half-Life 2 lives up to your expectations.

Så det verkar som vissa sluppvis utvalda får testa det innan. Helt klart snyggt är det i alla fall.

Permalänk
Medlem

6800 GT eller X800 XT verkar vara de bra valen. Jag har ett 6800 GT och är nöjd med det kortet. Ska man köra HL2/CS Source med max prestanda är ett XT bäst ser det ut som.

Permalänk
Medlem

Intressant att 9800XT dra jämnt skägg med 6800 ända upp till och med 1280x1024. Det är ju ändå ett en generation äldre kort. Verkar lovande inför HL2, 1024x768 med massor av ögongodis verkar inte vara någon orimlighet med "bara" ett 9800XT. Synd att Nvidias FX serie klarar sig sämre ...

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

nu känns det gött att sitta med 9800xt

Permalänk
Medlem

GeForce 6800 Gt gör sitt jobb för hela slanten.
Tycker att det e helt klart ett bra val om jämför pris/prestanda.
Skulle gärna vilja ha ett sånt kort med VIVO bara. Undrar när den kommer ut.

Permalänk
Medlem

Har testat lite CS:Source idag, det är verkligen mycket snyggare än gamla CS, men jag hoppas att HL2 blir lite snyggare än så här. CS:Source är i alla fall ljusår från Far Cry och Doom 3.
Finns det över huvudtaget någon bump mapping? Inte synbart i alla fall.
Ett plus är dock att grafiken ser ganska realistisk ut.

Edit: Lite väl mycket 'reklam' i den där artikeln, en hel sida som hur bra steam är.
"The Steam: iTunes for Games"

"The Steam system can sell you any game that Valve Software offers and also propose you certain other services, such as chat with other gamers, monitoring available game servers, getting Valve-related news and so on."

"Generally speaking, Steam is a kind of iTunes for computer games: you are getting content legally without getting off you chair. Once you get it, it is yours and nearly as reliable as a hard copy."

Permalänk
Medlem

Var kan man ladda ner Counter-Strike: Source beta, skulle gärna vilja testa den.

Permalänk
Medlem

Sen är ju CS:S optimerat för multiplayer, dvs inga snygga specialeffekter med mera. Sen tror jag inte heller att modellerna har lika många polygoner som de i HL2 singelplayer kommer att ha. De verkar också ha skärt in på den berömda ögon tekniken också för att få den så multiplayervänlig som möjligt.

Visa signatur

"K3, IF YOU AIN'T CAV, YOU AIN'T !!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av agent
Var kan man ladda ner Counter-Strike: Source beta, skulle gärna vilja testa den.

Du måste ha antingen CS: Condition Zero, eller nån lapp med ett nummer på som man får med ATi-grafikkort (tror jag).
Sen startar du steam och klickar på "browse games", sen "register product" eller något liknande och fyller i din Condition Zero-cdkey.
Då frågar den om du vill ladda ner source-betan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gagg
Du måste ha antingen CS: Condition Zero, eller nån lapp med ett nummer på som man får med ATi-grafikkort (tror jag).
Sen startar du steam och klickar på "browse games", sen "register product" eller något liknande och fyller i din Condition Zero-cdkey.
Då frågar den om du vill ladda ner source-betan.

Ok tack så mycket.

Permalänk
Medlem

Var det bara jag som tyckte det såg lite suddigt ut med dom nya korten och skarpare med gamla geforce FX?

Visa signatur

Dator med Skärm.

Permalänk
Medlem

Och fyf*n vad jag hatar steam, sämre skit får man leta efter.
Gah, man känner ju samma illvillja att installera steam numera som något riktigt fult och systemätande realplayer program.

Att de som utvecklade steam aldrig strejkade. I och för sig kanske det gjordes i klick'n'play - prestandan och stabiliteten har i och stora likheter med klick'n'play så det kanske inte är så långsökt.

Nä, nästan så att man hoppas att allt valve släpper kommer vara skit så att man slipper steam, tyvärr så ser ju HL2 lovande ut :(.

Permalänk
Avstängd

Vägrar Steam, finns alltid någon med hjärna och lägger ut spelen på nätet i stället på vanliga beprövade sätt

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Fan vad fult det är då, ser ju ut som nåt 2-3 år gammalt spel. Cs är ändå inget intressant. Väntar på HL.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem

Hajjar inte varför alla test visar så stor skillnad. Här ser man att 6800U och X800 XT håller ganska jämn nivå, även i Stress Test. Men på andra sidor ligger de 50 fps efter, sjukt. Dock verkar x800 xt dra iväg i 1600, men vem fan spelar i den upplösningen?

Visa signatur

Visionär bakom Sveriges största publika spelsatsning. Säger jag mer så blir jag förmodligen bannad igen.

Ställ krav! Involvera er! Tänk utanför sandlådan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av weird
Dock verkar x800 xt dra iväg i 1600, men vem fan spelar i den upplösningen?

Sålänge grafikkortet fixar det så, alltid (men nu fixar inte mitt grafikkort det så ofta men men).

Permalänk

någon som kan skicka cs(steam) till mig via msn...? jag har ett ati powercolor radeon 9800pro

Visa signatur

AMD 64 4000+ x850xt 500 Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robban^BdE
någon som kan skicka cs(steam) till mig via msn...? jag har ett ati powercolor radeon 9800pro

Tror nästa det e lättare om du laddar ner från http://www.steampowered.com

Permalänk

Bra att båda korten presterar ungefär lika så att det inte blir något fanboy snack

Visa signatur

Intel Core Duo 2 E6850 3.0 - MSI 8800Ultra - 4x1GB Corsair Dominator XMS PC 8500 - Samsung 2x160GB - Tagan 520Watt - Samsung T220 - Antec Performance One P182A

Permalänk
Medlem

Var lite småimponerade av de kamla FX korten, de presterar ju likvärdigt med ATI:s förra generationskort, måste svida lite för ATI, då de är de som gjort reklam om att deras kort passar så bra med Source.
Visst, de gick i DX8.1, men enligt recencenten var ju bildkvaliteen lika bra eller bättre jämfört med de nya korten!

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av agent
Var kan man ladda ner Counter-Strike: Source beta, skulle gärna vilja testa den.

DC t ex.

Måste säga att CS: Source verkar gansak häftigt iaf. men jag ska vänta med att uttala mig om hur pass bra det är tills jag provat det

Visa signatur

If you're havin' girl problems i feel bad for you son
I got 99 problems but a bitch ain't one