Permalänk
Inaktiv

Det där med soundstorm verkar dock inte stämma alls..
på nForcers HQ så har dom tidigare haft en omröstning/lista för att soundstorm skulle fortsätta vara på kommande nForce kort, fast det gick inte så bra. nVidia kommer inte ha de på moderkorten pga att OEM tillverkare tycker det är onödigt och att dom bara får betala mer för en sådan sak (eller något liknande var det iaf). går att kolla här om det också
http://www.nforcershq.com/forum/viewtopic.php?t=41435

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RollE2k
Det där med soundstorm verkar dock inte stämma alls..
på nForcers HQ så har dom tidigare haft en omröstning/lista för att soundstorm skulle fortsätta vara på kommande nForce kort, fast det gick inte så bra. nVidia kommer inte ha de på moderkorten pga att OEM tillverkare tycker det är onödigt och att dom bara får betala mer för en sådan sak (eller något liknande var det iaf). går att kolla här om det också
http://www.nforcershq.com/forum/viewtopic.php?t=41435

*snyft*

Permalänk
Avstängd

Det blir nya grejer till vintern/hösten garanterat för min del. nForce4 SLi rakt igenom med 2st grafikkort.

Visa signatur

[ Athlon 1466 @ 2714Mhz / Zalman 7000b-CU ][ Abit NF7-S 2.0 @ 261FSB ][ 2*512MB KHX3000 BH-5 @ 2-2-1-5 1:1 (MemTest) ]
[ ATi 9800PRO @ 500/405Mhz Kylning
][ Win2003 Server Enterprise Edition ] [ Catalyst 4.12beta/nForce 2.45 ]
[ 3DMark2001: 20658P][ 3DMark2003: 7246p ][ Super-Pi: 39s ] ----- AMD San Diego/Venice FAQ! - Posta 3DMark05 resultat här!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MagWe
Jag vet inte om du kanske har missförstått men med SLI har man inte dubbla grafikkort enbart för att köra dubbla skärmar utan dom kan även samarbeta för att rendera en bild på samma skärm med dubbel prestandard. (i praktiken lägre, men...)

Det ger alltså i högsta grad en förbättring i spel.. (80-90% uppskattningsvis)

Jo jag tror nog att jag förstod rätt, men jag hade ingen aning om det skulle ge nånting i spel, men nu vet jag, tack så mycket för upplysningen.

Visa signatur

Ha ha va?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RollE2k
Det där med soundstorm verkar dock inte stämma alls..
på nForcers HQ så har dom tidigare haft en omröstning/lista för att soundstorm skulle fortsätta vara på kommande nForce kort, fast det gick inte så bra. nVidia kommer inte ha de på moderkorten pga att OEM tillverkare tycker det är onödigt och att dom bara får betala mer för en sådan sak (eller något liknande var det iaf). går att kolla här om det också
http://www.nforcershq.com/forum/viewtopic.php?t=41435

Så ingen skall kunna få Soundstorm, pga att OEM-tillverkarna tycker att det är onödigt i deras datorer? Det låter konstigt. Dels förstår jag inte varför det skulle vara onödigt, eller dyrare för dom att få ett inbyggt ljudkort som är minst lika bra som separata ljudkort. Det borde ju bli billigare att slippa montera ett separat ljudkort i varje burk. Dels förstår jag inte varför nVidia helt enkelt inte kan tillverka en särskild typ av moderkort utan det populära ljudchippet, åt OEM-företagen.

Permalänk

Fan jag vill ju kunna köra dolby digital med mitt surroundsystem

Visa signatur

""All you need in this life is ignorance and confidence, and then success is sure" - Mark Twain"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
Så ingen skall kunna få Soundstorm, pga att OEM-tillverkarna tycker att det är onödigt i deras datorer? Det låter konstigt. Dels förstår jag inte varför det skulle vara onödigt, eller dyrare för dom att få ett inbyggt ljudkort som är minst lika bra som separata ljudkort. Det borde ju bli billigare att slippa montera ett separat ljudkort i varje burk. Dels förstår jag inte varför nVidia helt enkelt inte kan tillverka en särskild typ av moderkort utan det populära ljudchippet, åt OEM-företagen.

OEM tillverkarna bryr sig ju inte om ljudkvaliten.
Det enda de bryr sig om är att de kan skriva "datorn kommer med 5.1 ljud som är den senaste tekniken för häftigt ljud" ...
Sen gäller det bara för dem att hitta det billigaste 5.1 ljudkortet.. Och där lär ju inte soundstorm passa. Även om soundstorm är prisvärt sett till sin prestanda.

Däremot kan man ju tycka att deluxe versionen borde ha soundstorm.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
Så ingen skall kunna få Soundstorm, pga att OEM-tillverkarna tycker att det är onödigt i deras datorer? Det låter konstigt. Dels förstår jag inte varför det skulle vara onödigt, eller dyrare för dom att få ett inbyggt ljudkort som är minst lika bra som separata ljudkort. Det borde ju bli billigare att slippa montera ett separat ljudkort i varje burk. Dels förstår jag inte varför nVidia helt enkelt inte kan tillverka en särskild typ av moderkort utan det populära ljudchippet, åt OEM-företagen.

OEM tillverkarna tycker det är onödigt att betala för MCP-T istället för MCP, dom har ju fortfarande inbyggt ljud, fast utan soundstorm = billigare. Detta läste jag på nForcersHQ forumet, och det var en Betatestare som hade pratat med nVidia om det (i samband med omröstningen). nåväl, det var vad jag läste, men det är då enligt mig en vettig förklaring varför.. och ja, själv skulle jag gärna se ett Soundstorm2...
mer bad news. http://techreport.com/ja.zz?comments=7246

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the squonk
På hyllorna Q3, det låter snabbt, DFI som inte ens kommit ut med sitt NF3 250 kort ännu och det är redan "ett gammalt chipset". Men då kan man istället hoppas att det ÄNTLIGEN kommer ett Abit NF4 Ultra-kort snart. Då börjar det bli dags att slå till, Windows XP x64 iso:n ligger på skrivbordet just nu och man vill ju börja testa den någon gång Hoppas att 939-rovorna går ner i pris lite snabbt också, så att man slipper köpa en interim-lösning som 754(det är mycket svårt att hålla sig i styr även om datorn faktiskt inte känns speciellt seg alls).

Är det säker att dom redan kommer finnas ute Q3??

Permalänk
Medlem

asså om jag inte tar fel, finns väll kortet bara till opteron än så länge? så där är ju server2k som gäller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RollE2k
OEM tillverkarna tycker det är onödigt att betala för MCP-T istället för MCP, dom har ju fortfarande inbyggt ljud, fast utan soundstorm = billigare. Detta läste jag på nForcersHQ forumet, och det var en Betatestare som hade pratat med nVidia om det (i samband med omröstningen). nåväl, det var vad jag läste, men det är då enligt mig en vettig förklaring varför.. och ja, själv skulle jag gärna se ett Soundstorm2...
mer bad news. http://techreport.com/ja.zz?comments=7246

Är det så att Soundstorm kommer att dö ut helt och hållet eller kommer den att finnas i nån variant ändå.?

Permalänk
Medlem

Hade tänkt å köpa GF 6800 AGP men nu vette fan, kommer nog vänta tills moderkort med stöd för SLI kommer ut istället.

Visa signatur

Obs: Ny burk sedan länge. Orkar säkert uppdatera signaturen en vacker dag.

AMD Athlon 64 3200+ @ 2,35GHz | Sparkle Geforce 6800GT @ 427/1160Mhz | 2x512Mb pc3200 400MHz
3dMark 01: 25566p | 3dMark 03: 13653p | 3dMark 05: 6036p | AquaMark3: 73,048p | SuperPI: 36s