Ökad försäljning av DVD-brännare

Permalänk
Melding Plague

Ökad försäljning av DVD-brännare

<font style="font-size: 10pt"><b>Ökad försäljning av DVD-brännare</b></font> <small class="small">tisdag 24 augusti av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Herman</a></small><br>
<a href="http://www.digitimes.com/news/a20040824A6029.html" target="_blank" >DigiTimes</a> rapporterar att tillverkarna av optiska enheter förbereder sig inför hösten när det gäller DVD-brännare. Tydligen förväntar Lite-ON, en av världens största tillverkare av optiska enheter, en ökning på cirka 200-300 tusen enheter denna månad och ännu fler i slutet på tredje kvartalet och fjärde kvartalet. Då DVD-brännare har blivit i princip lika billiga som CD-brännare är det naturligt att försäljningen av dessa ökar.
<br />
<br />Andra aktörer som NEC, Pioneer och BenQ lär också öka sin försäljning under augusti och som Lite-ON ännu mer i fjärde kvartalet. Det ska bli intressant att se höstens nya 16-gångers DVD-brännare och de nya dubbellagrade DVD-spelarna som börjat nått Sverige.
<br />
<br /><I>Lite-On IT, the largest manufacturer of optical disc drives in Taiwan, expects its DVD burner shipments to rise from a monthly average of 500,000-600,000 units in previous months to 700,000-800,000 units in August and further to 900,000 to a million units each month next quarter, according to the company.</I>

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

wie, köpte precis en

Permalänk
Medlem

Jag köpte en NEC förra veckan jag med så jag finns med i statistiken nånstans

Permalänk

Hur är det med 16x brännarna?
Jag har varit med om att när folk bränner i 4gånger så går det inte att kopiera skivan pga fel, går dock fint att spela upp filmerna.

Permalänk
Avstängd

Skicka iväg order för en timme sedan på en NEC DVD-R9 8X (DVD9, typ dual layer)... väntar och väntar, liksom ont om plats på mina 260GB av någon anledning

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Jag har feta problem med att bränna i ens 4x. Mina semester filmer blir nästan alltid korrupterade på slutet och de sista 15 min bara hoppar iväg. Bränner jag på 2x så är det aldrig några problem. Nog för att det media jag köper är billigt men ändå fan. Kan ju bara tänka mig hur det blir med 16x sedan...

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Min NEC 2510 är jag väldigt nöjd med. Bränner 1X media i 2X, 4X media i 6X, så jag klagar inte. Iofs så är det ändå nästan bar 2X jag använder när jag bränner.. Har aldrig så ont om tid... Men det skulle va kul o bränna en DL-skiva nångång. Så man har gjort det också liksom.

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Jag har feta problem med att bränna i ens 4x. Mina semester filmer blir nästan alltid korrupterade på slutet och de sista 15 min bara hoppar iväg. Bränner jag på 2x så är det aldrig några problem. Nog för att det media jag köper är billigt men ändå fan. Kan ju bara tänka mig hur det blir med 16x sedan...

Stäng ner alla andra program då. Märker att meden 3200+ o 512mb internminne o en serial ata-hårddisk så är det lite känligt fortfarande. Men stänger jag ned allt när jag bränner så går det utmärkt.

Visa signatur

.... a man without a plan is not a man

http://www.codered.se/

Permalänk
Medlem

Jag har 1900+ 512 ram, och har dc igång, surfar, lyssnar på musik samtidigt som jag bränner, bara man inte ändra något _stort_ i alla program samtidigt så funkar det hur bra som helst i 4x. Se till att du inte kör PIO läge, utan det ska vara UDMA!

Sedan är ofta skitmedia dåligt längst ut, så det kan ju vara det. Förstår inte varför man köper skit media, när det finns bra media för typ 7-10kr!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Jag har feta problem med att bränna i ens 4x. Mina semester filmer blir nästan alltid korrupterade på slutet och de sista 15 min bara hoppar iväg. Bränner jag på 2x så är det aldrig några problem. Nog för att det media jag köper är billigt men ändå fan. Kan ju bara tänka mig hur det blir med 16x sedan...

Det beror med största sannolikhet på median...
Köp kvalitetsmedia så ska du se att du inte har några som helst problem att bränna i 8x.

Om dina filer/filmer slutar fungera om ett par månader så vet du vad det beror på. Mitt tips är att köpa kvalitetsmedia.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Det beror med största sannolikhet på median...
Köp kvalitetsmedia så ska du se att du inte har några som helst problem att bränna i 8x.

Om dina filer/filmer slutar fungera om ett par månader så vet du vad det beror på. Mitt tips är att köpa kvalitetsmedia.

Word!

Mycket sant, skit media är så känsliga och kan pajja efter några månader, jipppi

www.wesellcd.com har de grymt billig kvalitetsmedia!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Det beror med största sannolikhet på median...
Köp kvalitetsmedia så ska du se att du inte har några som helst problem att bränna i 8x.

Om dina filer/filmer slutar fungera om ett par månader så vet du vad det beror på. Mitt tips är att köpa kvalitetsmedia.

Inte bara media!

Firmware är mycket viktigt!
Brännt på många olika media tex princo / infosmart01 osv , skivor som inte min stationära kunde läsa, men efter en firmware uppgradering så fungerar de utmärkt.
Jag använder förövrigt pioneer brännare.

http://forum.rpc1.org/portal.php

Kika här efter just din brännare och använd forumen osv så funkar nog "skit"skivorna hyffsat med. Annars kan man köpa tex Ritek G04 nu för 5-6:- och de funkar alltid kalas.

Permalänk
Medlem

Finns ingen anledning att köpa Princo skit, det är skit, även om det funkar för vissa. De kanske pajjar om 6månader, skulle aldrig kunna lite på det jag bränner ner --> dubbla bränningar försäkerhetsskulle. Eller helt enkelt köpa bra skivor med ritek, richo eller någon anna dye som också kostar som princo ungefär men med bra mycket bättre kvaliet, och då för alla, inte som princo, som funkar ok ibland men ibland inte osv....

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trey
Finns ingen anledning att köpa Princo skit, det är skit, även om det funkar för vissa. De kanske pajjar om 6månader, skulle aldrig kunna lite på det jag bränner ner --> dubbla bränningar försäkerhetsskulle. Eller helt enkelt köpa bra skivor med ritek, richo eller någon anna dye som också kostar som princo ungefär men med bra mycket bättre kvaliet, och då för alla, inte som princo, som funkar ok ibland men ibland inte osv....

Med andra ord är du sur för att köpt en skit brännare?

Jag vet att billiga brännare suger avlopp när det gäller billiga skivor, men har man kvalitets brännare så duger vilken skiva som helst

Exempel på när mina kompisar tyckte att dom var smarta med att köpa billiga LG (fd Goldstar) men fan vad dom gnälde över att skivorna var dynga fast jag hade inga problem med dubbelt så dyra ASUS brännare... typ under CD-RW tiden, men konstigt nog så är det i pricip samma med DVD-RW

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Iofs kör jag plextor som nog är ganska överlägst på bränning, både cdr och dvdr. Jag har plex708 så det är nog inte det som är problem. Fortfarande är Princo skit, även om vissa får det att fungera. Ritek och Richo som också är billigar har typ inga problem med, men princo har många många fler jobbigt med!

Permalänk
Avstängd

Plextor är inte dåligt alla fall, knappt hört att dom haft problem tidigare

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Nej precis, men jag kör inte princo för det...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trey
Iofs kör jag plextor som nog är ganska överlägst på bränning, både cdr och dvdr. Jag har plex708 så det är nog inte det som är problem. Fortfarande är Princo skit, även om vissa får det att fungera. Ritek och Richo som också är billigar har typ inga problem med, men princo har många många fler jobbigt med!

Det var länge sedan Plextor var kungen inom bränning.

Sen vill försvara Princo, jag har bränt mellan 3-400 skivor på Princo. Har haft allt från 1x till 4x princo-dye. De första skivorna som jag bränt är snart 4 år gamla och inte en enda har gått sönder. Kan hålla med om princo 1x inte var de absolut bästa, man fick missade bränningar lite då och då men en skiva som blivit bränt ok har aldrig gått sönder. I somras lät jag en princo skiva ligga upp och ned i solen i 4 dagar i streck, skivan fungerade precis lika bra som innan. Jag vill även notera att sen jag köpte min Pioneer 105 så har jag aldrig bränt i 1x, har bränt 1x skivor i 2x. Har testat skivor i PS2:or, XBOX:ar, stationära dvd-spelare, datorer. Har inte stött på några problem. Har varit någon enstaka spelare som inte läst bränbara skivor alls (sony hade en serie spelare för några år som vägrade läsa allt som inte var original).

För övrigt så har jag enbart ägt Pioneer-brännare (104, 105 och 106) och bara bränt på - media.
105:an är fortfarande min favorit. Får hoppas att den jag har nu lever ett tag till.

Har även kört många andra dye (oftast billigast möjliga) däribland ritek, azo, lead data, verbatim, m.m. Har inte haft några problem med en enda dye.
Så ni som sitter och hinkar skit över riktigt bra medier kanske skulle tänka om? Jag sitter inte och slänger ut massor av skitsnack. Jag bränner först och bildar mig uppfattning.

Visa signatur

Föredetta hårdvarubesatt

Permalänk
Medlem

Jo, men det finns fortfarande bra jävla många fler som har problem med princo.....det säger allt! Det är ingen riktigt bra dye, visst för vissa fungerar den utan problem, men det finns fortfarande massor som har problem!

Sedan att inte plextor inte gör bra brännare, så visa mig ett test som stärker det. Plextor har utklassat alla brännare på så gått som allt, utom brännerkvaliteten på skitskivor som NEC2500 är kung på! Annars har den vunnit rakt igenom, dock är jag lite osäker på 5-hundra serien. Men den var då inte många som hade.