Minnespriser upp på grund av storm?

Permalänk
Melding Plague

Minnespriser upp på grund av storm?

<font style="font-size: 10pt"><b>Minnespriser upp på grund av storm?</b></font> <small class="small">onsdag 25 augusti av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Herman</a></small><br>
Som ni kanske vet pågår en tyfon i Taiwan just nu. Vindar upp till 66 sekundmeter har siktats och på grund av detta står de flesta kontor i taipei still just nu, inklusive samtliga huvudkontor för diverse stora taiwanesbaserade datorföretag sopm Abit, Asus m.fl. Vi har hört oss för lite och tydligen sägs det att bland annat minnespriserna möjligen höjs när tyfonen har slutat.
<br />
<br />Om det gäller mer elektronik som moderkort, grafikkort och så vidare är oklart i skrivande stund, men det är helt klart att denna tyfon kommer få efterskakningar på datormarknaden. Vi återkommer med information så fort vi kan.
<br />
<br />Tills vidare finns det lite information om tyfonen hos <a href="http://www.cwb.gov.tw/V4e/index.htm" target="_blank" >Central Weather Bureau</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Usch...de där orkanerna i USA ställde till för mig när jag ville ha min dvd-spelare också...snart får något smartskaft ta och uppfinna en väderkontroller

Visa signatur

"K3, IF YOU AIN'T CAV, YOU AIN'T !!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Minky
Usch...de där orkanerna i USA ställde till för mig när jag ville ha min dvd-spelare också...snart får något smartskaft ta och uppfinna en väderkontroller

Som en jätte stor fläktkontroller.. "TyfonMaster AeroGate 2000"

Permalänk
Medlem

Tur att jag har allt jag brhöver då

Permalänk
Avstängd

Men neeej som om priserna inte var höga nog. Säkert en konspiration ifrån alla företag för att få upp priserna!!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GiiX
Som en jätte stor fläktkontroller.. "TyfonMaster AeroGate 2000"

Haha Dagens skratt

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk
Avstängd

Inge har hittils byggt en miljardfabrik någonstans i världen som inte klarar tyfoner, börjar likna oljebaronernas stil..............

Visa signatur

frihetskämpen

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AJ
Inge har hittils byggt en miljardfabrik någonstans i världen som inte klarar tyfoner, börjar likna oljebaronernas stil..............

Du har aldrig tänkt tanken att arbetare ska ta sig till och från fabriken, att flygplan och båtar inte kan frakta iväg prylarna eller att det blir skador på elnäten?

Visa signatur

H.T.I.D.
One man to rule them all.
Jag har en Powerbook G4 667MHz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AJ
Inge har hittils byggt en miljardfabrik någonstans i världen som inte klarar tyfoner, börjar likna oljebaronernas stil..............

mm men det handlade ju om folk som inte kunde gå till jobbet...

+ jag tror nog inte att dom har huvudkontoret i fabriken

Visa signatur

Antec SLK3000B | Tagan 480W | AMD A64 3000+ Winchester | Zalman CNPS7000B-CU | MSI RS480M2 | 1x512 A-data Vitesta PC4000 | Sapphire X700Pro 128mb | Seagate 120+200GB
var snäll och CITERA när du skriver till mig :)

Permalänk
Medlem

nooo jag som ska köpa en sticka snart =/

Visa signatur

: AMD Ryzen 2600X : 32GB Corsair : Nvidia RTX 2070 :

Permalänk

Sist var det jordbävningar de skylde på.
Kan de inte bygga lokalerna i bunkrar istället?
Hmmmm, undrar hur liten fläns man behöver för att kyla en xp 2600+
i de vindhastigheterna?

Visa signatur

/ SvSm
- Datorer ska synas men inte höras.
AMD Barton 2600+, 1024 DDRAM 400 @ 333, ASUS A7V880, Radeon 9800 Pro, Eizo FlexScan L557.

Permalänk

bäst att bästella i kväll innan priserna går upp

Permalänk
Medlem

Uch då, är ju tillräckligt dyrt som det är, kanske får skynda på lite med mina shoppingplaner då...

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk
Avstängd

Det händer ju alltid när det är översvämning, tyfon, jordbävning... nyhet? nope.

Vetat detta sen 5 år tillbaka.

Det är inte tillverkaren som höjer priserna utan säljarna så att folk köper bara det dom behöver och att säljarna kan se till att dom inte förlorar på detta, typ försäljningen minskar men deras ekonomi är trygg..

Tänk om dom inte öka, typ lagren skulle bli tomma och dom får ingen inkomst och i värsta fall får dom stänga igen..

Sen minskar ju inte priset direkt efter att stormen dragit förbi, kostnader för att reparera skadorna som stormen orsakat måste fixas... trodde ni att dom tillverkar minneskretsar med spik och hammare? sen måste dom dra in mer pengar för förlorad inkomst, typ löner?

Helt enligt "reglerna" och ingen jädras kartellverksamhet

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

Äsh!
Det är helt klart fejk, hittis har dom skyllt på jordbävningar, storm, vulkaner, brist på kisel (ett av jordens vanligaste jävla ämnen) Dröjer inte länge innan dom skyller på att en stor hund åt upp deras minnesmoduler.
minnestillverkarna har en större kartell än oljebolagen och direktörerna bor säkert i hus där man eldar upp sängen och köper en ny iställer för att bädda den.

Medans nästan alla elektronik blir billigare så ökar priset på minnerna, när kommer folk gå man ur huse med facklor och högaffel för att få saken undanstökad?

Permalänk
Avstängd

Den dagen en hund äter folks minnesmoduler

Permalänk
Medlem

Hmm. Får vänta ett bra tag till då innan man skall köpa mer minne!
Funderar på att när priserna sjunkit till rimliga priser så skall jag köpa en eller två giga ram, nu får jag visst vänta i evighet!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GiiX
Som en jätte stor fläktkontroller.. "TyfonMaster AeroGate 2000"

Är väl bara att rada upp ett gäng Prescott fläktar så är det klart

Permalänk
Medlem

Jag har en bättre idé, varför inte låta Microsoft skriva väderkoden? Då kommer vi få försenad vinter och höst och inte nog med de så kommer vartenda moln crasha och vi får bluesky varje dag

Visa signatur

"K3, IF YOU AIN'T CAV, YOU AIN'T !!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Minky
Jag har en bättre idé, varför inte låta Microsoft skriva väderkoden? Då kommer vi få försenad vinter och höst och inte nog med de så kommer vartenda moln crasha och vi får bluesky varje dag

Tänk på alla buggar ?

Snö på Sommaren och sol på Vintern... Vår istället för höst och när allt kraschar så har vi en blåhimmel (mörkblå).

Sen så kommer Microsoft stämma oss dödliga när något går fel...

Visa signatur

❤️ Aruba, EdgeRouter, HPE, macOS & Armbian

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Minky
Jag har en bättre idé, varför inte låta Microsoft skriva väderkoden? Då kommer vi få försenad vinter och höst och inte nog med de så kommer vartenda moln crasha och vi får bluesky varje dag

När du ligger på stranden i spanien så kommer följande meddelande upp "sol.exe har stött på ett problem och måste avslutas" för att det inte ska vara helt svart så kanske du måste starta upp "moln.exe" eller bara "dagsljus.exe" det vill du vaell inte?

Permalänk
Medlem

Äh...Sol.exe får väl nån annan nörd skiva *host Linus Torvalds* host* eller så får man själv bestämma vilket väderopperativsystem man vill ha så följer de vädret dig vart du än är?

Ps: Microsoft Weather är det som är standard tillsammans med Weather Expolrer för att se på andras väder

Visa signatur

"K3, IF YOU AIN'T CAV, YOU AIN'T !!"

Permalänk
Medlem

Oj oj, ännu ett i raden av de typiska i-landsproblem!

Visa signatur

Jag har konverterat till Macismen och där tänker jag förbli.

Permalänk
Medlem

Jag brukar dissa datornördsskämt men nu fnissade jag faktiskt lite

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk
Medlem

...och jag som blev datornörd bara för att slippa bry mig om vädret och annat som finns utomhus

Permalänk
Medlem

Hmm, en aning irriterande. När tros priserna stiga och procentuellt hur mycket? Någon som har en aning?

Permalänk
Avstängd

som om en veckas produktionsbortfall skulle påverka marknaden!

Det ligger ju för-f-n 1000.000 PC3200 i flygplats containrar och väntar på att bli sålda!

Visa signatur

frihetskämpen

Permalänk
Avstängd

äsh vänta bara tills Kina invaderar, de har ju hotat taiwan med kniv i flera år och har satt en deadline på 2020. Fast armén övar inför invasion till och från redan nu.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zimon
Den dagen en hund äter folks minnesmoduler

Eftersom jag är en dag efter, så får det bli veckans bästa

Visa signatur

Ordspråk 1: Enklaste sättet att skapa en liten förmögenhet är att börja med en större.
Ordspråk 2: Det är aldrig försent att ge upp.

Permalänk
Medlem

när tros priserna sjunka igen?
Har planer på ny dator i slutet av september