Ljudprestanda i Counter-Strike: Source

Permalänk
Melding Plague

Ljudprestanda i Counter-Strike: Source

<font style="font-size: 10pt"><b>Ljudprestanda i Counter-Strike: Source</b></font> <small class="small">onsdag 25 augusti av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Raul</a></small><br>
Det är mycket prat om vilken processor eller grafikkort som lämpar sig för de senaste spelen på marknaden, exempelvis Far Cry och Doom 3. Det <a href="http://techreport.com/etc/2004q3/cssource-audio/index.x?pg=1" target="_blank" >The Tech Report</a> har gjort är att se hur olika ljudkort påverkar prestandan i beta-versionen av online-spelet Counter-Strike: Source</A>.
<br />
<br />Deltagarna i testet består av några ljudkort från Creative, ett par från Hercules samt några integrerade lösningar. Resultaten är anmärkningsvärda: Det bästa ljudkortet ger 13 procent bättre prestanda i spelet jämfört med det sämsta i testet, det verkar vara SoundBlaster Audigy2 ZS som toppar prispallen.
<br />
<br />Se fler resultat på <a href="http://techreport.com/etc/2004q3/cssource-audio/index.x?pg=1" target="_blank" >The Tech Report</a>.
<br />

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det är väl klart att dom integrerade försämrar prestanda eftersom de använder CPU'n till att decoda ljud

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem

Jaha, nu måste man börja tänka på vilket ljudkort man ska ha för att få bra prestanda. -_-

Visa signatur

CPU: Pentium III 997Mhz @ 1125mhz| Minne: 512Mb SD-ram| Grafik: MSi Geforce4 ti4800SE @ 286/594 | MB: Gigabyte 6VX7-4X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Norke
Jaha, nu måste man börja tänka på vilket ljudkort man ska ha för att få bra prestanda. -_-

eller stänga av det

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Norke
Jaha, nu måste man börja tänka på vilket ljudkort man ska ha för att få bra prestanda. -_-

Exakt, det var ju ändå 5 fps. Klart värt ett Audigy 2

Permalänk
Medlem

Kan man ha 2 ljudkort samtidigt?

Alltså mitt integrerade till micen o audigy2 till output

Permalänk
Hedersmedlem

inget soundstorm med i testet......whää

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Musikälskare

Tur man har ett SoundBlaster Audigy2 ZS då...

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

klat att man har ett SoundBlaster Audigy2 ZS =D

Permalänk
Avstängd

Det är mycket prat om vilken processor eller grafikkort som lämpar sig för de senaste spelen på marknaden, exempelvis Far Cry och Doom 3.

Borde väl vara?

"Det är mycket prat om vilken processor eller vilket grafikkort som lämpar sig bäst för de senaste spelen på marknaden, exempelvis Far Cry och Doom 3"

Permalänk

Hm, saknar faktiskt Soundstorm i det där testet!

Visa signatur

(1) XP-M 2400 @ (11.5*235 @ 1.92v) DFI Lanparty NFII Ultra B Hercules 9700Pro Watercooled =)

Permalänk
Hedersmedlem

Min Audigy2:a duger fint.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Kan inte nån med soundstorm och ett hyffsat grafikkort testa vad dom får? Med avstängt ljud och med ljudet på.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag fick inte en endaste FPS mer när jag lade i mitt Audigy 2 ZS

Permalänk
Medlem

Muhahahahah AUDIGY 2 POWAH!!!!!!

Visa signatur

Ah...min älskade Lenovo budget bärbar med Dual-Core! Spöar vilken Celeron / Atom vilken dag som helst i veckan!

Permalänk
Medlem

Det man ska tänka på är ju var i systemet flaskhalsen för spelet sitter. Är det CPUn som begränsar (som det blir med ett X800) så är det klart att ljudets förbrukning av CPU-kraft märks. Men många sitter med andra system, där grafikkortet är mer en begränsande faktor, och belastningen på CPU inte märks.

Visa signatur

You're a nut, you're crazy in the coconut!
Tredje året på ITEK, MDH Västerås!

Permalänk
Medlem

Köper man man ljudkort gör man det inte för prestandans skull utan för ljudet.
Eller är det jag som är dum?

Permalänk
Medlem

nej du e säkert jätte snäll

Visa signatur

AMD 4000+ - Geforce 6800 Ultra - 1024 RAM ses @ bf2server

Permalänk
Avstängd

Om SoundStorm fanns som lösa kort skulle jag köpa ett par sådan... Finns dom?

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Avstängd

Soundblaster Live!

Visa signatur

TA TILLBAKA ÖA !!

Permalänk
Medlem

Är det värt att byta från Audigy EX till Audigy 2 ZS?

det är ju 2000:- som skiljer...

Visa signatur

Varför är aut
omatisk radb
rytning så bra?