Permalänk
Medlem

Eftersom jag är intresserad av att använda imac som arbetsdator (adobes bild o dtp-program) så skulle jag vara lite sugen på objektiva benchmarks. I andra ringhörnan står en amd 64bitars.

Visa signatur

.... a man without a plan is not a man

http://www.codered.se/

Permalänk
Medlem

Tja vad skall man säga, nästa dator blir nog en iMac.
Men det blir til nästa släpp, nu får jag gömma PC burken och mastodont 21" i ett hörn.
iMacen kan man ju ställa fram den för allmän beskådning och beundran.

Spela... kör jag dator lir blir det gamle strategi, annars så går PS2:an eller X-lådan varm. Hur kul är det egentligen att köra NHL med polarna framför en liten skärm!?

Förra generationen snyggare men denna slår fortfarande min nuvarande kabelhärva/torn/stor grå skärm med hästlängder.

Visa signatur

n00b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zleaze
Tja vad skall man säga, nästa dator blir nog en iMac.
Men det blir til nästa släpp, nu får jag gömma PC burken och mastodont 21" i ett hörn.
iMacen kan man ju ställa fram den för allmän beskådning och beundran.

Spela... kör jag dator lir blir det gamle strategi, annars så går PS2:an eller X-lådan varm. Hur kul är det egentligen att köra NHL med polarna framför en liten skärm!?

Förra generationen snyggare men denna slår fortfarande min nuvarande kabelhärva/torn/stor grå skärm med hästlängder.

Hade besökare hos mig igår och de klagade ljudligt på imacen jag har. En påstod att han fick allergiska besvär så den gömmer jag till nästa gång gnällspikarna kommer. Har för övrigt köpt kablar så jag kan ställa undan min (otymliga) pc-låda så den inte syns eller hörs. När jag kompletterat med en platt skärm så är den mindre dator på skrivbordet än med imac så det finns ju så klart lösningar för det med. Spel till pc blir ju självklart på tv med trådlösa handkontroller.

Jag är nyfiken på om det finns tv-ut på mac och hur det funkar. Också nyfiken på om nvidias kort är de bästa med tanke på bldkvaklitet. Har alltid hört att Matrox har bäst 2d-kvalitet och ATI bäst 3d-kvalitet. I så fall kan man ju som grafiker inte använda mac eller?

Visa signatur

.... a man without a plan is not a man

http://www.codered.se/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Code Red
Jag är nyfiken på om det finns tv-ut på mac och hur det funkar. Också nyfiken på om nvidias kort är de bästa med tanke på bldkvaklitet. Har alltid hört att Matrox har bäst 2d-kvalitet och ATI bäst 3d-kvalitet. I så fall kan man ju som grafiker inte använda mac eller?

Tror inte det är något problem egentligen. När det kommer till 2d kvalitet så varierar den mellan olika tillverkare för nVidia. Vet inte hur det är med ATi men jag har fått intrycket att det är där också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Code Red
Hade besökare hos mig igår och de klagade ljudligt på imacen jag har. En påstod att han fick allergiska besvär så den gömmer jag till nästa gång gnällspikarna kommer. Har för övrigt köpt kablar så jag kan ställa undan min (otymliga) pc-låda så den inte syns eller hörs. När jag kompletterat med en platt skärm så är den mindre dator på skrivbordet än med imac så det finns ju så klart lösningar för det med. Spel till pc blir ju självklart på tv med trådlösa handkontroller.

Jag är nyfiken på om det finns tv-ut på mac och hur det funkar. Också nyfiken på om nvidias kort är de bästa med tanke på bldkvaklitet. Har alltid hört att Matrox har bäst 2d-kvalitet och ATI bäst 3d-kvalitet. I så fall kan man ju som grafiker inte använda mac eller?

Vad är det för vänner du har egentligen!?

Självfallet går det att gömma köra långkablar osv. men nja mina kabellister är redan så fulla och jag vill ha tillgång till DVD brännaren utan att behöva löpa runt halva min lilla 2:a.

Ne blir nog bort med databordet + hörnan dedikerat till denna när min Wintelmaskin skall bytas om något år.
Sedan får det bli en iMac på bardisken om dessa är tilltalande eller en bärbar skapelse Wintel eller Mac kvarstår att se.

Synd att de skall vara så jävla dyra bara

Visa signatur

n00b

Permalänk

Fattar inte hur ni tänker!?!?

Att ni pc användare jämt och ständigt gnäller på att en mac kostar så jävla mycket pengar?!! Men så gör inte en PC det eller?

Hur många gånger som nått har gått sönder, ett nytt graffe kort som måste köpas för att kunna spela det nya coola spelet, en ny processor som måste införskaffas för att kunna spela det ännu nyare och coolare spelet...!?

Jag har köpt en bärbar mac iBook... Och är så glad att jag har gjort det. Har alltid kört Ms operativ och ville bara prova nått nytt.

Jag har slängt ut mycket mer pengar på min(a) pc en vad jag har gjort för iBooken!

Och jag klarar mig faktiskt med den här datorn. Skulle aldrig köpa en bärbar pc dator, dom blir ju omoderna på några få sekunder.

Efter att jag har suttit på MacOsX i mer än ett halv år så skulle jag aldrig tänka mig att vända tillbacka till Windows.

Nu när man sätter sig på en Windows oppererad burk så märker man hur dåligt det systemet igentligen är, massor med fel, otroligt fult och bara allmänt usch!

Skulle ni "mac hatare" sätta er vid MacOsX en vecka så skulle ni se vad mac egentligen är. Det är inte bara bortkastade pengar!

Vill man ha en bra sak så betalar man Oftast mer för det.

Tack!

Visa signatur

Apple Mac.

Permalänk
Medlem

iMac G5 är ännu snyggare idag!

Hur ska detta sluta? Får gå till banken

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crimsonidol
En dator måste idag vara estetiskt tilltalande, och det är inte nya apple....sorry

Du verkar vara i klar minoritet med den åsikten som tur är..

Permalänk
Medlem

Re: Fattar inte hur ni tänker!?!?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarMan Hollow
Att ni pc användare jämt och ständigt gnäller på att en mac kostar så jävla mycket pengar?!! Men så gör inte en PC det eller?

Hur många gånger som nått har gått sönder, ett nytt graffe kort som måste köpas för att kunna spela det nya coola spelet, en ny processor som måste införskaffas för att kunna spela det ännu nyare och coolare spelet...!?

Ja du.. saker går inte sönder av sig själva (med fååå undantag, och där är apple inget undantag). Och om man ämnar att ha det grymmaste i spelväg så har ju inte apple nåt att komma med där så vad vill du egentligen säga?
Bara för att man har PC betyder det inte att man är gamer.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarMan Hollow

Och jag klarar mig faktiskt med den här datorn. Skulle aldrig köpa en bärbar pc dator, dom blir ju omoderna på några få sekunder.

Det skulle jag säga är en fördel..
Så du menar att du hellre köper en mac därför att utvecklingen inte går lika fort där?
Bara för att det finns snabbare datorer gör inte att din nuvarande dator blir sämre, jösses...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarMan Hollow

Nu när man sätter sig på en Windows oppererad burk så märker man hur dåligt det systemet igentligen är, massor med fel, otroligt fult och bara allmänt usch!

Massor med fel?
Ang. utseendet så bryr jag mig inte så mycket, det är programmen jag bryr mig om.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarMan Hollow
Skulle ni "mac hatare" sätta er vid MacOsX en vecka så skulle ni se vad mac egentligen är. Det är inte bara bortkastade pengar!

Vill man ha en bra sak så betalar man Oftast mer för det.

Tack!

Jag håller med om att Mac inte bara är bortkastade pengar. Däremot är de snäppet dyrare. Om man däremot gillar Mac OS X och dess program så anser i alla fall jag att det är värt att lägga pengarna på en Mac.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Code Red
Jag är nyfiken på om det finns tv-ut på mac och hur det funkar.

Man tar en kabel och kopplar in i datorn, som man sen kopplar in i tvn, helt magiskt funkar det.
Jag kan göra en film om det om någon tvivlar.

Och för 312524398509346 gången, man betalar för OSX samt den integration som OS't har med hårdvaran, samt att med iMacen så kan man eventuellt bara behöva koppla in en enda sladd, det är rätt mycket värt för dom som vill ha rent och inga massiva kabelhärvor (och väldigt få av dom postar på swec)

Permalänk
Medlem

Var det bara 2 minnesplatser i datorn? Det var ju mindre lyckat i så fall. Är det stöd för dual channel? Har ljudkortet stöd för 5.1/6.1/7.1? Optisk eller coaxial? Kunde dem inte fylt framsidan med tft helt och hållet så man slapp sen den vita kanten?

Från apples sida om 5200fx
"Den blixtsnabba grafikprocessorn och den nya arkitekturen med hög bandbredd sparkar igång 3D-spel och grafik ordentligt, med tre gånger så hög bildfrekvens som tidigare iMac i Unreal Tournament 2004"

Skulle inte förvåna mig om jag köper en sån till slut ändå.

Visa signatur

.... a man without a plan is not a man

http://www.codered.se/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Code Red
Var det bara 2 minnesplatser i datorn? Det var ju mindre lyckat i så fall. Är det stöd för dual channel? Har ljudkortet stöd för 5.1/6.1/7.1? Optisk eller coaxial? Kunde dem inte fylt framsidan med tft helt och hållet så man slapp sen den vita kanten?

Från apples sida om 5200fx //

ingen dualchannel, 5,1-ljud... tja.. 20-tummarens kanter är lika brada som 17-tummarens (dvs proportionellt sett mindre)

angående "köpa bättre PC för mindre pengar" - nej, inte riktigt, men nästan...
man kan bygga/köpa en lika utrustad AMD64-shuttle +17" TFT utan OS för priset av instegsmodellen iMac, men det blir inte lika snyggt... (dessutom "måste" man ha shuttle-lådan på bordet, vilket tar extra mycket plats)

80gb-hårddisk: en stor del av Mac-försäljningen går till kontorsverksamhet och dom användare som aldrig fylt mer än halva sin 6,7GB-hårddisk (t ex skulle man kunna göra en backup av hela min mors hårddisk på en CD, inklusive OS9,1-installationen (!!!) - för sådant användande kommer 80GB att räcka förevigt och lite till)
de enda som verkligen kommer bli missnöjda med iMacen är gamers - oavsett vad Apple tycker om FX5200Ultra så ÄR det för klent för spel (men mer än nog för alla andra användningsområden)

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem

För er som tycker att den är ful: Titta på den i verkligheten och den kommer att växa till i alla fall duglig. I mina ögon är det helt underbar och även om jag kommer byta ner mig prestandamässigt när jag dumpar min finklockade Win-PC med AMD på mysiga 2,6Ghz (från 1,8) med 9700pro och sånt så kommer jag inte att sakna det (hoppas jag). Spelar ändå aldrig och Maya stödjs jättebra av apple nu och det kommer nog funka fint med en gig mer i minne.