Apple G5-vattenkylning

Permalänk
Melding Plague

Apple G5-vattenkylning

<font style="font-size: 10pt"><b>Apple G5-vattenkylning</b></font> <small class="small">tisdag 7 september av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Herman</a></small><br>
För er som höjde på ögonbrynen när Apple lanserade sin senaste G5-dator med dubbla IBM 970-processorer på 2,5 Gigahertz med vattenkylning har anledning att snegla på <a href="http://www.overclockers.com.au/article.php?id=307166" target="_blank" >denna</a> artikel hos Overclockers. De har nämligen monterat ut denna mytomspunna vattenkylning ur en Apple G5-låda och tagit en del bilder på den.<br /><br /><I>A few years back I sent in the pics of a dual G4 1GHz. Now I have for you its bigger brother, well the brains off it's bigger brother anyway. The dual G5 2.5Ghz is cooled by a liquid cooling system that is extremely quiet and effective. Mac OS X controls the flow of the fluid and the speed of the fans.</I><br /><br />Läs artikeln och se bilderna hos <a href="http://www.overclockers.com.au/article.php?id=307166" target="_blank" >Overclockers</a>. Man får säga vad man vill om Apples kreation, men den första som monterar in denna kylning i en PC kommer säkerligen bli lycklig över prestandan.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Vill ha faktor? trough the roof

Visa signatur

(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Permalänk
Medlem

Apple leder utvecklingen. Som vanligt.

Visa signatur

MacL3ans ljudisolering: Spela in ljudet från ett tyst rum på en bandspelare. Stoppa spelaren i datorn och spela upp på högsta volym!

Permalänk
Medlem

Ja en sån skulle man ju inte tacka nej till.

Visa signatur

C2Q Q6600 @ 3500Mhz | Gigabit P35 DS4 | OCZ DDR2 PC8500 4096MB Reaper HPC | BFG 8800GT 512 PCX | 2xSamsung SpinPoint F1 750GB| Seagate Baracuda 120Gb 7200rpm 8Mb | Seagate Baracuda 200Gb 7200rpm 8Mb| Samsung SpinPoint T166 400GB| Samsung SpinPoint T166 500GB | Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Gud, ge mig!

Permalänk

Jag har redan en.

Permalänk
Medlem

jaha!.... Fotograferad! inte fotad, med foten. Bilder på... ,eller liknande hade varit lite mer tydligt.

Visa signatur

K6-2 350@450 mhz +Golden Orb kylare +Voodoo 5500 PCI

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av k6-2
jaha!.... Fotograferad! inte fotad, med foten. Bilder på... ,eller liknande hade varit lite mer tydligt.

Stavfel kan du gärna ta över PM och inte "in public"
Tack och ha en forsatt trevlig dag
Burak

/sido-moderator :>

Visa signatur

(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Permalänk
Medlem

budgetkylning

Visa signatur

Varför är aut
omatisk radb
rytning så bra?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BuBuliciouz
Stavfel kan du gärna ta över PM och inte "in public"
Tack och ha en forsatt trevlig dag
Burak

/sido-moderator :>

jag tycker alla stavfel ska tas public

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sphinx
jag tycker alla stavfel ska tas public

jag tycker avrättningar ska ske in public.. men inte är det någon som lyssnar på mig... varför ska vi lyssna på dig? obervera mitt

Visa signatur

4 8 15 16 23 42
Workstation: 2.8 Ghz Prescott | CLUB 3D ATI 9800 PRO | 1024 MB DDRRAM | 120+200+200 GB HDD
En polygon kan aldrig bli snyggare än en pixel.

Permalänk
Medlem

Var absolut inte min mening att klanka ner på nånting.. jag sitter här med feber och förväntade mig att nån skulle sparka på en ny mac i artiklen.. tji fick jag.

Visa signatur

K6-2 350@450 mhz +Golden Orb kylare +Voodoo 5500 PCI

Permalänk
Medlem

Kalla mig dum, men vad är det som är så extremt med den kylningen? Vad är så mycket bättre än vanliga vattenkylningar förutom heatpipesen?

Visa signatur

Indigoue hatar dubbla negationer.

Permalänk
Hedersmedlem

Heatpipesen kyler inte ens processorerna, de kyler... ja, nått annat, förmodligen några transistorer till strömmatningen.

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk

Min Dual 2.5:a ska komma torsdag/fredag säger apple. Får hoppas att de håller sitt löfte

jo, apples system är ett slutet system. inget underhåll från varken användare eller service verkstad. undrar vad de är för kylmedium de använder och om systemet verkligen kommer att hålla tätt i många år.

Permalänk
Medlem

hur står sig en sån här dual, mot intels värsting dual xeon eller/och en dual opteron/FX? finns det rättvisa jämförelser?

Visa signatur

Hejdå

Permalänk
Medlem

petterf - Jag är väääldigt avundsjuk...

Visa signatur

"..det ordnar sig alltid"

Permalänk
Medlem

Det där med heatpipes från blocket har jag oxå haft funderingar på å undrat varför man inte sett de på andra produkter!

Visa signatur

"reboot is for adding new hardware"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cango
hur står sig en sån här dual, mot intels värsting dual xeon eller/och en dual opteron/FX? finns det rättvisa jämförelser?

Läste i ett test av rackservrar i Nätmagazin. G5:an slog i ett av två test alla x86-servrar med god marginal. Etta i GARSP 5.13. mitt i mellan i GARSP 5.13-B. Bland annat fanns servrar med dubbla Opteron-processorer och dubbla Xeon-processorer. Några närmare specifikationer fanns dessvärre inte. Jag har inte ens lyckats lista ut om Xserve hade två eller en processorer eller hur mycket minne Apple skickade med.

Visa signatur

H.T.I.D.
One man to rule them all.
Jag har en Powerbook G4 667MHz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toxodude
Det där med heatpipes från blocket har jag oxå haft funderingar på å undrat varför man inte sett de på andra produkter!

Det finns. Fast inte som en enkel lösning.
Det finns ett chassi som inte har några fläktar alls och väggarna består av stora kylflänsar kan man säga.
Från dessa väggar går det heatpipes till CPU mm.
Har för mig att det fanns någon nyhet här på Sweclockers från E3 mässan där det fanns bilder på detta chassi.

Visa signatur

Its not the fart that kills, its the smell....
(Det är inte farten som dödar, det är smällen....)

Permalänk

Inom industri, forskning och andra grenar med stora krav på FFT prestanda så ligger G5an väldigt bra till.
http://www.fftw.org/speed/

men allt är inte fft och det finns alltid maskiner och system som är bra på vissa saker och sämre på andra.

Permalänk
Medlem

Ge mig istället snälla tomten; Vattenkyld dual xeon setup

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 412
Ge mig istället snälla tomten; Vattenkyld dual xeon setup

... varför skulle tomten vara så elak? Tomten är betydligt snällare om han ger dig en Opteron-burk.

Visa signatur

H.T.I.D.
One man to rule them all.
Jag har en Powerbook G4 667MHz.