Athlon64 s939-jämförelse

Permalänk
Melding Plague

Athlon64 s939-jämförelse

<font style="font-size: 10pt"><b>Athlon64 s939-jämförelse</b></font> <small class="small">fredag 10 september av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Herman</a></small><br>
<a href="http://www.hothardware.com/viewarticle.cfm?articleid=574" target="_blank" >Hot Hardware</a> har varit flitiga och presenterade igår en jämförelse mellan Athlon64-moderkort med den nya sockel 939. Vi ser både VIA K8T800 Pro- samt Nvidia nForce3 250GB-baserade moderkort från tillverkare som Abit, Gigabyte samt MSI.
<br />
<br />Ett moderkort de dock har missat är Asus A8V Deluxe. Vi hittar grundliga specifikationer och bilder på moderkorten och sedan drabbar de samman i diverse syntetiska tester och spel. En mycket bra artikel för er som tänkt uppgradera till ett sockel 939-baserat Athlon64-system.
<br />
<br /><I>And now that some time has passed, a few more full-featured Socket 939 motherboards are available that all seem to have gotten it right. We're going to take a look at four of them today in this roundup: MSI's K8N Neo2 Platinum and K8T Neo2-FIR, Gigabyte's K8NSNXP-939, and ABIT's AV8. Two of them are powered by VIA' K8T800 Pro chipset; the other two by NVIDIA's nForce 3 Ultra.</I>
<br />
<br />Läs jämförelsen hos <a href="http://www.hothardware.com/viewarticle.cfm?articleid=574" target="_blank" >Hot Hardware</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Sidan funkar inte för mig, nån som kan posta diagram eller så

Visa signatur

Varför är aut
omatisk radb
rytning så bra?

Permalänk
Medlem

gjorde inte anandtech en likadan jämnförelse.. fast bättre?

Permalänk
Medlem

Jäkligt synd att inte Asus A8V Deluxe är med. =/

Permalänk
Medlem

Lika ointressant som de andra jämnförelserna. MSI är bäst, tycker ABIT borde slänga ut en planka och AOpen med. Men de väntar väl på nForce4.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Vilken som helst av de där moderkorten hade dugit för mig Prisskillnaden är så liten på dem så det är lika bra att köpa ett neo 2. Det är helt ok pris på moderkorten, men man får hoppas att processorerna sjunker någon tusenlapp styck mycket snart.

Permalänk
Medlem

Nöjd som fan med mitt MSI K8N NEO2 nforce3! ;D
Bästa moderkortet för överklockning var det också
enligt testet!
Trodde faktiskt att Gigabytes kort skulle vara det.

Visa signatur

Intel i9 12900K | Asus Z690 Apex | 32GB G.Skill DDR5 6400C32
Asus Strix 2080Ti | Asus Rog Swift PG279Q | 2xWD Black SN850
Corsair AX1200i | Lian Li O11DXL Dynamic | EKWB Custom loop

Permalänk

Mycket nöjd med ett MIS K8N Neo2 Platinum och det var tydligen de också.

Permalänk
Avstängd

vilket är det bästa för socket 754 om man inte ska överklocka jag har minnet HYS64D32300GU-5-B som står med på asus sida så det lutar mest åt asus?
*MSI k8n neo platinum
*EPoX 8HDA3+
*Asus K8V-SE

Visa signatur

ibm med dubbla slutsteg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonas_d_
vilket är det bästa för socket 754 om man inte ska överklocka jag har minnet HYS64D32300GU-5-B som står med på asus sida så det lutar mest åt asus?
*MSI k8n neo platinum
*EPoX 8HDA3+
*Asus K8V-SE

Asus ska vara det mest kompatibla moderkortet. Annars är DFI LANParty UT nF3-250Gb något för dem som ska överklocka, kan också vara intressant för dig som inte ska överklocka.

Permalänk
Avstängd

fasen nu blev jag osäker vad jag ska köpa för något.

Visa signatur

ibm med dubbla slutsteg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonas_d_
fasen nu blev jag osäker vad jag ska köpa för något.

Ska du undvika problem så ska du ta Asus, då den är mest kompatibel och så vet du redan att ditt minne står med på listan.

Permalänk
Avstängd

jo det är sant får nog kanske bli ett sådant ändå då.

Visa signatur

ibm med dubbla slutsteg