ATi Radeon X800 XT AIW

Permalänk
Melding Plague

ATi Radeon X800 XT AIW

<font style="font-size: 10pt"><b>ATi Radeon X800 XT AIW</b></font> <small class="small">torsdag 9 september av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Herman</a></small><br>
Mer nyheter från ATi. De har nämligen <a href="http://www.ati.com/companyinfo/press/2004/4780.html" target="_blank" >lanserat</a> Radeon X800 All-in-Wonder idag.<br /><br />All-in-Wonder korten är för er som inte vet ATis grafikkort för de användarna som kräver lite mer av grafikkortet än just bra prestanda i spel. Vi hittar en digital tv-tuner, mjukvara för bättre tv-ut och rejält med programvara för redigering av filmer.<br /><br /><I>MARKHAM, Ontario – Multimedia entertainment is redefined with the new ALL-IN-WONDER® X800 XT from ATI Technologies Inc. (TSX: ATY, NASDAQ: ATYT). Built upon the award-winning powerful RADEON® X800 Visual Processing Unit (VPU), this new multimedia add-in video card brings innovative solutions for home theater, video editing and gaming enthusiasts.</I><br /><br />Något pris i Sverige har vi ännu inte lyckats få tag på, men en sak är säkert - Radeon X800 XT All-in-Wonder kommer inte bli billigt. Läs hela pressmeddelandet hos <a href="http://www.ati.com/companyinfo/press/2004/4780.html" target="_blank" >ATi</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

give me *drool*

Visa signatur

: AMD Ryzen 2600X : 32GB Corsair : Nvidia RTX 2070 :

Permalänk
Medlem

mmmmmm ATi Radeon X800 XT AIW *Drägel....* (i bästa homer anda)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av d-boy85
mmmmmm ATi Radeon X800 XT AIW *Drägel....* (i bästa homer anda)

(i lathet av att koppa på nått själv )

Visa signatur

(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Permalänk
Hedersmedlem

Ytterligare ett kort man inte kan få tag på.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk

Kul, synd bara att det är omöjligt att ens få tag på XT idag...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyhet
Mer nyheter från ATi. De har nämligen <a href="http://www.ati.com/companyinfo/press/2004/4780.html" target="_blank" >lanserat</a> Radeon X800 All-in-Woder idag.

;p.
läckert annars, synd att man inte har pengar

Permalänk
Medlem

Då kanske man måste börja jobba lite på helgerna så man har råd med ett nytt gfx ;D

Visa signatur

pilla aldrig med något som fungerar, det kostar bara en massa pengar i slutändan.

Permalänk
Medlem

Skulle sitta fint, får klistra ihop mitt X800 Pro vivo med mitt TV2000XP Expert och låtsas att jag har ett AIW.

Permalänk
Medlem

Om ett 9600XT AIW kostar 250$ kan ni tänka er vad ett X800XT AIW kan kosta :s

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Avstängd

inte helt omöjligt att det är det snyggaste kortet nånsin.

Permalänk

Inte helt omöjligt alls....
Fan måste spara till nytt grafikkort nu när jag har en bra dator i övrigt

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iori yagami

inte helt omöjligt att det är det snyggaste kortet nånsin.

Som sagt, förbannat läckert kort.
Jag kunde knappt sova i natt efter att ha sett den bilden igår kväll. Jag behöver vård snart. Att bli så till sig i trasorna av ett grafikkort tyder på rubbad balans i lilla hjärnan..

Permalänk

läckert!

HDTV inspelning med antar jag mums, detta i PCI-E kommer bli fint

Permalänk
Medlem

Har den ingen vanlig TV-Out?

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SlimJim
Har den ingen vanlig TV-Out?

Jo. Du kopplar en dosa till den där utgången på grafikkortet. Och på den dosan hittar du ett antal ingånger och utgångar. Så var det i alla fall förr.

Permalänk

Jorå, här är en bild på in/utgångarna:

Permalänk
Medlem

"mjukvara för bättre tv-ut"? Trodde skillnaden var tunern, fjärrkontroll och fler anslutningar.

Permalänk
Medlem

Komponent utgång dräggel..:)

Visa signatur

Speldator:Gigabyte Aorus Pro b550, 16GB DDR4, AMD 5800x ,MSI Suprim x RTX 3080 ,WD nvme 1TB, Samsung 1tb ssd, Win 10 Pro, Samsung odyssey G7 27"
TVspel: Xbox One x, Nintendo 8-bit, Nintendo Gamecube, Nintendo 64, Nintendo Wii Nintendo Switch TV: LG 65" C8 Oled

Permalänk
Medlem

oj va fint! till frågan bara. vad kommer denna att kosta?

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Hedersmedlem

kanske man ska fixa fram verkar trevligt

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk

SlimJim, vad gjorde du med ditt 6800GT som du pratade så varmt om och varför?

Visa signatur

Lian Li PC75B_ASUS P4GPL-X_Intel P4c Northwood 3.2Ghz_Kingston KHX4000LLK2/2G_PowerColor X1800XT 512MB_ASUS DVD-E616P2 + Plextor Plexwriter Premium_WD Raptor 74GBx2 + Raptor 36GB + Seagate 7200.7 200GB sata + 7200.8 400GB sata_LG N2200P 22" CRT_Speed-Link Ultra Flat Metal Keyb_Razer Diamondback Magma| "Assumption is the mother of all fuckups."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LSD
Komponent utgång dräggel..:)

Det har ju typ alla kort idag, på dom kort ja köp/installierat så har d följt med en s-video adapter...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tengil_84
SlimJim, vad gjorde du med ditt 6800GT som du pratade så varmt om och varför?

Jag sålde det. och vad menar du om "varför?"

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk

Ja, varför sålde du det?

Visa signatur

Lian Li PC75B_ASUS P4GPL-X_Intel P4c Northwood 3.2Ghz_Kingston KHX4000LLK2/2G_PowerColor X1800XT 512MB_ASUS DVD-E616P2 + Plextor Plexwriter Premium_WD Raptor 74GBx2 + Raptor 36GB + Seagate 7200.7 200GB sata + 7200.8 400GB sata_LG N2200P 22" CRT_Speed-Link Ultra Flat Metal Keyb_Razer Diamondback Magma| "Assumption is the mother of all fuckups."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thakrillo
Det har ju typ alla kort idag, på dom kort ja köp/installierat så har d följt med en s-video adapter...

?

Composit är inte samma sak som komponent.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Du svarade på:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av LSD
Komponent utgång dräggel..:)

Jag har då inte sett något grafikkort med komponentutgång förutom det här.

Permalänk

jo, jag tänkte på coaxial, vilket enlig mig är komposit....

du kan gärna tala om för mig vad komponentutgång är för nått...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thakrillo
jo, jag tänkte på coaxial, vilket enlig mig är komposit....

du kan gärna tala om för mig vad komponentutgång är för nått...

Jag vet rätt lite om sånt, mer än att komponent är bättre än komposit och s-video.

Här diskuteras kvaliten lite:
http://www.prisjakt.nu/forum/index.php?showtopic=71390

Annars finns det säkert mycket mer info på google