Dreamhack Winter utökar

Permalänk
Melding Plague

Dreamhack Winter utökar

<font style="font-size: 10pt"><b>Dreamhack Winter utökar</b></font> <small class="small">måndag 13 september av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Herman</a></small><br>
Organisationen bakom <a href="http://www.dreamhack.se" target="_blank" >Dreamhack</a> meddelar att de inför vinterns LAN-festival har utökat antalet platser till cirka 6500 stycken, vilket gör Dreamhack till världens största lokala nätverk för programmering, spel och dylikt.<br /><br />Biljetterna kommer också börja säljas inom kort på sajten och här gäller det att vara snabb - förra året tog de slut på mindre än två dagar. Läs mer på <a href="http://www.dreamhack.se/dhw04/dhw04.c37119a6fd8fef8d6a6986454..." target="_blank" >Dreamhack.se</a>.<br /><br />För er som missade sommarens Dreamhack eller vill veta mer kan ta en titt på vår sajt för det gångna <a href="http://www.sweclockers.com/dreamhack/" target="_blank" >Dreamhack Summer</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hmm... tog lite tid för er att få dit den på nyheterna

Visa signatur

Asus P5W DH Deluxe | Conroe E6600 | 2GB Corsair PC6400 CL5 | XFX 7900GT 470M | Cooltek CT600 | 250GB+2x400GB Samsung SATA | Samsung SATA DVD Brännare |

Permalänk
Medlem

Det är väll ganska bra. Men inte för att jag åker på lan mer, har tröttnat.

Visa signatur

pilla aldrig med något som fungerar, det kostar bara en massa pengar i slutändan.

Permalänk
Hedersmedlem

Vilket var det största innan DreamHack ?

Permalänk
Medlem

ska bli grymt skojj! hoppas det kommer mycket folk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av =JoNaZ=
ska bli grymt skojj! hoppas det kommer mycket folk

Det kan du nog förvänta dig

Permalänk
Medlem

hehe undra om sovsalen är utökad eller man ska ligga i sartdinburken igen

Visa signatur

Har en fet ny dator

Permalänk
Medlem

Fan länktar som fan!!

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lohkmahr
hehe undra om sovsalen är utökad eller man ska ligga i sartdinburken igen

föredetta sovsalen blir lan-sal, och ny stor sovsal kommer att finnas i hall-B (där crew area varit innan)

Permalänk
Medlem

Ursäkta kanske en dum fråga men var brukas Dreamhack hållas någonstans.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av agent
Ursäkta kanske en dum fråga men var brukas Dreamhack hållas någonstans.

I Elmia-hallarna i Jönköping.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Nå.. jag oroar mig inte över sovsalar eftersm jag lyxar till det med scandic jag ;). (jag har fortfarande inte kommit över när jag skulle checka ut och mina kompisar stod en bit ifrån och tjejen i kassan sade: "Det blir **** för hyran och filmerna" - med efterföljande gapflabb från mina "kompisar").

Permalänk

Ska man kanske ta sig i kragen och sticka dit.
Jag bor juh ändå cirka 1 mil bort

Visa signatur

[u]Mer CO-OP åt folket[/u]
Macbook 2.0GHZ alu

Permalänk
Medlem

hehe, bor precis där vid..

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk
Medlem

Syrran bor 10 minuters gångväg från Elmia... synd att biljetterna ska vara så dyra.

Visa signatur

Light travels faster than sound. Is that why some people appear to be smart before they speak?
It's a big rock. I can't wait to tell my friends. They don't have a rock this big.

Permalänk
Medlem

jag bor ju bara 117 mil ifrån.. men nog fan ska man dit

Visa signatur

Workstation: - Abit NF7-S 2.0 - AMD 1800+ - 2x256mb@5-2-2-2 - Club3D ATi R9800Pro - Seagate 120+200gb 7,2krpm - 2x17" TFT LG Flatron 1715S -
DH Rad: 20 Plats: 45

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ColtrasteN
Vilket var det största innan DreamHack ?

innan 97/98? Hmm inte mkt......
Kommer ihåg 99 då man var i Kupolen och hela skiten strula, ngn slängde upp batman motivet i taket och bad om räddning

Visst saker och ting gick igång efter 9 timmar men kul var det, flesta hade redan interna nätverk och leecha/spela mot varandra.

Internet är näst intill en dödsstöt och har dödat LAN över tiden, fick själv ta över en fin studiecirkel då studiefrämjandet betala allt från lokaler, el och hubbar Visst då var man 18 och hade precis fått bil men men 6 år sen är ju ganska lång tid tillbaka. "Då endast skolorna näst intill hade lina"

Nu när man hör om modem så undrar man bara hur de orkar, som sagt man anpassar sig fort, vilket är bra men är man lite retro så tror jag man blänger tillbaka till den gammla "goda tiden" då enda sättet att lira utan att betala 4000 kr i teleräkning var att lana.

Visa signatur

Bibeln var skriven av folk som trodde jorden var platt....... Så undrar man varför man tycker kristna är konstiga?

Permalänk
Medlem

Dreamhack 98 var lätt det bästa.
folk hade sina stora stereos med baslådor med sig.
folk var glada och trevliga.
inte tjuriga över att någon inte har sina hörlurar med utan hör med pc högtalare för de inte hör fotstegen i CS.

Personerligen ägnade jag hela det lanet framför Q1 och en massa runt flummande med kompisarna.

Sov gjorde vi på kompisens baslåda utan att behöva bry sig om vakter som kom och gnällde på att man inte fick sova vid sin sövande surrande dator..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Myglarn
Nå.. jag oroar mig inte över sovsalar eftersm jag lyxar till det med scandic jag ;). (jag har fortfarande inte kommit över när jag skulle checka ut och mina kompisar stod en bit ifrån och tjejen i kassan sade: "Det blir **** för hyran och filmerna" - med efterföljande gapflabb från mina "kompisar").

Behövde du verkligen BETALA för pr0n efter att ha varit på DH?

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

aac_ripper, det är inte bara pr0n som säljs i hotellens filmsystem ;).