Nvidia Tree of Pangea

Permalänk

Hmmm...är det någon som har tillgång till både ett 6800 och ett X800? Skulle ju kunna vara kul att jämföra bildkvaliteten (och prestandan) i detta demo, detta eftersom instancingen sköts genom SM3.0 enligt nvidia...

Själv tror jag båda korten presterar likvärdigt men det kan ju vara kul att se (särskilt om instancingen hoppar igång på X800s, gör den det så är det kanske inte så skulle det bli svårare för många nvidia-fanboys )

Flyter dugligt på mitt X800, skulle antagligen flyta bra om min XP2800+ med 512MB minne inte var så trött

(Är det bara jag som tycker att det är kul att nvidia utger sig för att ha släppt demot tillsammans med de som utvecklar speedtree, men inte lagt in några som helst spärrar för oss med ATi-kort? )

Visa signatur

Pain, Agony, Suffering, Torment. When the Rune is invoked, even the earth shall resonate its anguish.
Torment of the mind. Torment of the body. Torment of the soul. All will be made clear when the circle is drawn.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SCORPION2000
Men lägg ner va!:mad: Skaffa ett Nvidia GeForce 6800(GT & Ultra!) kort om ni vill se den snygga grafiken!:mad: alla med ATI kort lägg ner och köp ett Nvidia GeForce 6800Ultra;)
ATI = Skit, skräp, fult, dåligt mm..... NVIDIA = bäst, snyggast, snabbast mm..... och säg inte att ATI är bättre för att dä ä snabbare och mera prisvärt! för dä ä det inte!:mad:
ATI BLÄ!!!!!!:down:

ps. NVIDIA är lite dyrare men mycket bättre!!!!!!!;):up:

1. När du kör med ett ATi kort så får du i många fall bättre AI i grafikmotorer och även bildkvalité leder ATi på i genomsnitt.

2. I Direct3D så är ATi oftast snabbare
3. ATi håller på att skriva om sina drivrutiner för att få samma prestanda i OpenGL som nVidia.

Både ATi och nVidia gör väldigt bra grafikkort. Man kan ju inse att nVidia är fullständigt värst på alla sätt när det gäller deras SLi teknik med dual 6800 kort. Kommer ATi med motsvarande teknik så ligger det jämnt igen skulle jag tro.

Visa signatur

[ Athlon 1466 @ 2714Mhz / Zalman 7000b-CU ][ Abit NF7-S 2.0 @ 261FSB ][ 2*512MB KHX3000 BH-5 @ 2-2-1-5 1:1 (MemTest) ]
[ ATi 9800PRO @ 500/405Mhz Kylning
][ Win2003 Server Enterprise Edition ] [ Catalyst 4.12beta/nForce 2.45 ]
[ 3DMark2001: 20658P][ 3DMark2003: 7246p ][ Super-Pi: 39s ] ----- AMD San Diego/Venice FAQ! - Posta 3DMark05 resultat här!

Permalänk
Medlem

Jag tyckte då att bilderna från demot var mycket snyggare än de bilder jag sett från far cry. dock så vet jag inte med tes: oblivion, då jag inte hittade några högupplösta bilder.

Visa signatur

kärlek.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sledgehammer
1. När du kör med ett ATi kort så får du i många fall bättre AI i grafikmotorer och även bildkvalité leder ATi på i genomsnitt.

2. I Direct3D så är ATi oftast snabbare
3. ATi håller på att skriva om sina drivrutiner för att få samma prestanda i OpenGL som nVidia.

Både ATi och nVidia gör väldigt bra grafikkort. Man kan ju inse att nVidia är fullständigt värst på alla sätt när det gäller deras SLi teknik med dual 6800 kort. Kommer ATi med motsvarande teknik så ligger det jämnt igen skulle jag tro.

Vad har grafikkortet med AI'n att göra?

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Medlem

Är ATI:s Catalyst certifierade av Microsoft?

De drivrutiner som är det har varken SM2.0b eller "geometry instancing".

Det stavas "ATI", inte "ATi". Samma gäller med "SLI".
Sedan så skrivs "NVIDIA" med versaler.
Skit i logotyper, det är inte där du ska titta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kvasi
Är ATI:s Catalyst certifierade av Microsoft?

De drivrutiner som är det har varken SM2.0b eller "geometry instancing".

Det stavas "ATI", inte "ATi". Samma gäller med "SLI".
Sedan så skrivs "NVIDIA" med versaler.
Skit i logotyper, det är inte där du ska titta.

I övrigt mår du bra eller?

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SCORPION2000
Men lägg ner va!:mad: Skaffa ett Nvidia GeForce 6800(GT & Ultra!) kort om ni vill se den snygga grafiken!:mad: alla med ATI kort lägg ner och köp ett Nvidia GeForce 6800Ultra;)
ATI = Skit, skräp, fult, dåligt mm..... NVIDIA = bäst, snyggast, snabbast mm..... och säg inte att ATI är bättre för att dä ä snabbare och mera prisvärt! för dä ä det inte!:mad:
ATI BLÄ!!!!!!:down:

ps. NVIDIA är lite dyrare men mycket bättre!!!!!!!;):up:

På internet så brukar man kommunicera genom text, det gör att man dömer andra efter vad dom skriv och HUR dom skriver. Jag kan därför fastslå att du är en idiot SCORPION2000.

Permalänk
Avstängd

en grej som jag tycker är ganska skoj är att Geforce 6800 GT är bättre och billigare och bättre, det finns bara en punkt som skiljer, och det är det där med 16/8x nånting. kolla in det på http://www.styggapojken.com

Visa signatur

Intel 2.7 Ghz - 768 RAM - Inno 3D GeForce 6800 GT 256Mb @ 410/1100 + Zalman VF700 CU - 200 Gb seagate ATA - 200 Gb Western Digital ATA --
3DMark 03: 11210 P <---> 3DMark 05: 4729 - Hansol H950 19" - MX 510 Röd - SteelPad 4D - Zalman surround lurar
Jag e bra på matte!