Korrigering: Allians i Taiwan

Permalänk
Melding Plague

Korrigering: Allians i Taiwan

<font style="font-size: 10pt"><b>Korrigering: Allians i Taiwan</b></font> <small class="small">torsdag 23 september av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Herman</a></small><br>
Vi <a href="http://www.sweclockers.com/index.php#newsitemEpAVZAlVZFdBXASL...">rapporterade</a> i tisdags att det ryktades om en strategisk allians mellan fem stora tillverkare av grafikkort i Taiwan. Denna skulle syfta till att få ner priserna på grafikprocessorer från ATi och Nvidia för att möta hotet mot Asus kommande X-serie grafikkort.<br /><br />Vi erhöll ett officiellt pressmeddelande från Gainward idag som förnekar alliansen:<br /><br /><I>There are rumours circulated on the web since Monday this week on a Chinese web site suggesting that Gainward is part "of a strategic alliance" with other board vendors. We cannot confirm that there is an alliance between other reference design baord vendors. However, we can confirm that Gainward is not part of any such alliances. Instead we are independent in order to differentiate with the industrie's best graphics solution and we are working very closely with NVIDIA without any need of participating in such an "alliance".<br /><br />We also don't have the slightest clue how this wrong message could occur as we never even had the intention to team up with other board vendors.<br /><br />Hans-Wolfram Tismer <br />Managing Director Europe</I><br /><br />Det verkar alltså som om Albatron, Tul (PowerColor), Chaintech, Prolink Microsystems är kvar. Det skall bli intressant att följa ifall <i>de</i> skickar ut pressmeddelanden som förnekar alliansen eller låter det vara vilket kan tyda på att det faktiskt planeras en strategisk allians, dock utan Gainward.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Undrar om det var sant alls

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Är jag den enda som tänker: "Vem bryr sig...?" ?

Visst det kan vara viktigt men jag tycker det är ointressant.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Campaigner
Är jag den enda som tänker: "Vem bryr sig...?" ?

Visst det kan vara viktigt men jag tycker det är ointressant.

Ska jag vara ärlig tror jag att det är fler som inte bryr sig om det du just skrev.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Campaigner
Är jag den enda som tänker: "Vem bryr sig...?" ?

Visst det kan vara viktigt men jag tycker det är ointressant.

Tror inte du har många med dig på din sida om man säger så, de flesta här vill nog ha lägre priser på grafikkort. Men du struntar uppenbarligen i det, eller?

Permalänk
Medlem

Sannolikheten att de som ingår i en allians, om den nu finns, skulle erkänna är inte speciellt stor.

Permalänk
Medlem

men sannolikheten för att en sån allians faktiskt existerar är ganska stor...
jag tror helt ärligt att det finns många karteller inom branchen, deras enda uppgift är att mjölka de sista kronorna ur konsumenterna...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blueline
men sannolikheten för att en sån allians faktiskt existerar är ganska stor...
jag tror helt ärligt att det finns många karteller inom branchen, deras enda uppgift är att mjölka de sista kronorna ur konsumenterna...

DET tror jag med, Gainward drog öronen åt sig när det började osa katt, dom andra kan nog komma på att det kan bli en dyr affär det där.

Visa signatur

Never underskatta the power of boota om.