Doom III ökar grafikkorts-<br>försäljningen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Camridge
LSD

Jag tycker själv att Doom3 är väldigt skrämmande faktiskt, i alla fall om man sitter i ett mörkt rum med ett ordentligt surround system. Jag blir faktiskt rädd och vill ta det väldigt lugnt ibland, samma gäller för min brorsa.

Notera är att jag älskar att se på skräck/rysare annars då det är det jag gillar att se på mest. Men som sagt så gör ett surround system så mycket mer i spel/film. Jag använder 6.1 system

Vad gäller skrämselfaktorn så kunde den varit högre. Se på ett spel som Alien vs. Predator 2, betydligt mer stämningsfullt och framförallt skrämmande.

Ljudet i D3 är inte vad det borde vara, håller med om att bössorna låter lite plastiga.

Att säga att grafiken är ful däremot, då är man fanimej ute och cyklar....

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | MSI Pro Z690-A DDR4 Wifi | MSI RTX 3080 Ventus 3X Plus | 4x8 GB G.SKILL Trident Z RGB 3200MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Seasonic Focus+ Gold 750W | Corsair Obsidian 500D | LG 34GN850

Permalänk
Medlem

Hoho dom motorn var vid minna förväntningar krävande. Spelet i sig var ass kul. men jag skulle inte spela om det jag blev as skraj hela tiden det är som alla andra Id spel trånga ut rymmen och en hagel bössa eller en bfg.

Visa signatur

Heidohoo

Permalänk

Bra om det finns grafikkort o köpa oxå!

Just nu går det inte att få tag på varken Nvidia 6800 Ultra eller AT x800XT PE

Det talas om slutet på november eller december hos dom flesta leverantörer som importerar dessa kort.

Det verkar inte finnas i USA heller.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bredbandsbandit
Bra om det finns grafikkort o köpa oxå!

Just nu går det inte att få tag på varken Nvidia 6800 Ultra eller AT x800XT PE

Det talas om slutet på november eller december hos dom flesta leverantörer som importerar dessa kort.

Det verkar inte finnas i USA heller.

nja... det ska börja rulla in kort i Swedala nästa månad i större volymer..
Problemet är att vi är en sån liten marknad så det blir lätt alokering men men det kommer

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av graffe-mannen
Vad är det för fel på folk? D3 e ett skit spel!

Folk som tycker att ett spel suger fast den ligger över 95 % av de flesta betyg beror på flera skäll.

Låt oss ta D3 som ett exempel. Varför tycker folk att Doom3 suger,vilka skäll tror ni det finns?!.

Här kan jag nämna ett av de många skällen som folk verkligen erkänner på de flesta forum och en hel del kompisar som jag snackar med erkänner.

''Doom3 suger,jag kan knappt få det igång på min dator,jävla skit spel''

''Doom3 suger hårt,grafiken är så jävla dåligt och det hackar hela tiden''
- Men lilla vännen ,vad har du för gpu då?.
- Jag har juh Ati 9600 pro,vadå`?''

''Doom3 suger hårt,jävla skitsvårt spel går inte ens att klara jävla fienderna och jag har kanppt kommit till jävla första bossen,tråkigt spel''

jaja....finns flera skäll men dessa kallar jag topp 3

Sedan finns det folk som inte förstår sig på Fps spelen. Utan att de spelar flesta rpg och andra öventyr spel på sina konsoler.

Visa signatur

| Lenovo Legion Y520 | i7 8700K | ASUS Rog Strix Z370-F GAMING | Corsair CL15 Vengeance 3000Mhz | Acer 27" Predator XB271HU | Fractal Design Meshify C | EVGA CLC 280 WaterCooling | Samsung 860 Evo 1Tb/850 Evo 512 Gb| RTX Strix Asus 2070 | EVGA 650W GQ | Steelseries Rival | Logitech G105 | Playstation 4 Pro

Permalänk
Medlem

Jag kommer bli en del av statestiken då jag inte kan spela doom3 med mitt Geforce fx5700 (128mb). Fast jag vet inte om det är processorn eller grafikkortet som är felet.
Så det blir nog ett nytt grafikkort då jag tror det är den stora boven
Processor: Amd athlon 2600+

Visa signatur

”CITERA mej, annars dör jag"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av voleyro
Folk som tycker att ett spel suger fast den ligger över 95 % av de flesta betyg beror på flera skäll.

Menar du recensioner?
Betyget i recensioner är ju inte värda ett jota.

Och betyget av personer? Där vetefan om Doom3 ligger särskilt bra till faktiskt. Även om väldigt många gillar det så är det det också väldigt många som tycker att det är skitkasst.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av voleyro
Låt oss ta D3 som ett exempel. Varför tycker folk att Doom3 suger,vilka skäll tror ni det finns?!.

Här kan jag nämna ett av de många skällen som folk verkligen erkänner på de flesta forum och en hel del kompisar som jag snackar med erkänner.

''Doom3 suger,jag kan knappt få det igång på min dator,jävla skit spel''

''Doom3 suger hårt,grafiken är så jävla dåligt och det hackar hela tiden''
- Men lilla vännen ,vad har du för gpu då?.
- Jag har juh Ati 9600 pro,vadå`?''

''Doom3 suger hårt,jävla skitsvårt spel går inte ens att klara jävla fienderna och jag har kanppt kommit till jävla första bossen,tråkigt spel''

jaja....finns flera skäll men dessa kallar jag topp 3

Sedan finns det folk som inte förstår sig på Fps spelen. Utan att de spelar flesta rpg och andra öventyr spel på sina konsoler.

Eh, finns bra många fler skäl till varför doom 3 suger. När det gäller hårdvaran så behöver man knappast någon bra dator för att kunna tycka om ett spel. Bara för att man inte ser allt utav grafiken så betyder det ju inte att känslan blir sämre/bättre. Att folk inte vet hur man ställer ner grafiken är ju deras problem.
Ja, jag har spelat doom3 med både bra och dålig grafik (utan hack).

Det är ju rätt usel variation i spelet och även om grafiken är snygg så hjälper inte det då miljöerna är trista.
Att det spawnas en snubbe bakom en hela tiden är ju väldigt spännande

I slutändan så är ändå känslan det viktigaste och det varierar från person till person. Själv tycker jag inte att spelet hade särskilt utmärkande känsla - varken bra eller dålig.

Lampan var skön men att gubben är invalid och bara kan ha lampan uppe eller ett vapen uppe är ju rätt segt.

Och det är rätt fantasilöst att skjuta ner tråkiga zombies hela tiden. Hur spännande är det egentligen att ha snubbar som bara finns där för att dryga ut spelet?

Jag gillar främst FPS spel och jag anser att doom 3 är halvbra, inte värt pengarna i alla fall. Grafiken är ju snygg och det imponerar till en början - men man kan inte bara göra ett spel med bra grafik och tro att det ska bli bra. Det är så mycket mer än grafiken som krävs för att spel ska vara bra. Att grafiken är bra är knappast ett måste för att spelkänslan ska vara bra och det är det viktigaste i mina ögon.

Permalänk
Avstängd

Doom III går väl bra att köra med ett GF 2mx?

Visa signatur

ibm med dubbla slutsteg

Permalänk
Medlem

Hur vet man att det är D3 som ökat försäljningen? Är väl mer troligt att det beror på att de nya häftiga grafikkorten finns tillgängliga...

Visa signatur

Windows 11 Pro - Asus ROG Strix B550-F Gaming Wi-Fi - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GeForce GTX 970 - Corsair 16 GB DDR4 3600Mhz - WD Blue SN550 NVMe SSD 1TB M.2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sledgehammer
Det blir lätt så tyvärr när man har en dator som inte klarar av det. Din processor är väldigt långt ifrån att klara av att köra DooM3 hackfritt med alla effekter påslagna.

Ska vi slå vad? Jag har kör igenom hela spelet på high @ 1024x768 ingen AA AF, med runt 50 fps i genomsnitt, antagilgen mer nu när jag har 1 b ram så du kan vara tyst.

Sen erkänner du ju att D3 bara är grafik och inget kul.

Knäckt.

Edit: Det var så jävla löjligt av dig att skriva så så jag var tvungen att lägga till "knäckt".

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonas_d_
Doom III går väl bra att köra med ett GF 2mx?

Jag spelar Doom3 i 20-25 fps med allt på lägsta... system i sign

Visa signatur

Athlon 64 2800+, Epox 8kda3j, Kingston 1GB Ram, Sapphire 9800pro, LG L1740P, Antec SLK3700BQE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonas_d_
Doom III går väl bra att köra med ett GF 2mx?

Om du har lägsta inställningarna så funkar de fint

Permalänk
Medlem

Bästa prestandavinsten får man om man stänger av skuggorna.

Visa signatur

Windows 11 Pro - Asus ROG Strix B550-F Gaming Wi-Fi - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GeForce GTX 970 - Corsair 16 GB DDR4 3600Mhz - WD Blue SN550 NVMe SSD 1TB M.2

Permalänk
Medlem

voleyro

Jag tror att du har rätt på en del av det du säger faktiskt, folk kan vara riktigt trångsynta. Dog 1,gång före jag klarat av första nivån

haha,, jadu har dött 2 eller 3,gånger än så länge.

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk
Medlem

men.. men... tråden handlar ju om grafikort, inte om doom3 är bra el. inte!!!

Permalänk
Medlem

Kan ju vara så att Doom 3 inte har dragit hela lasset självt med att öka försäljningen. Själv skulle jag gissa på Doom 3 + HL2 + ny generation grafikkort (+ FarCry och ...Sims2?)

Permalänk
Medlem

Doom3 borde vara ett spel där affärerna verkligen följer åldersgränsen 18 år. Jag har svårt att tänka mig att ungar kan tycka att doom3 är kul. Om vuxna karlar bajsar på sig släcker ungarna skärmen samt avinstallerar spelet vid första kontakt med ett monster för att sedan klaga på hur enformigt det var..

Jag personligen skulle aldrig köpa ett nytt grafikkort bara för att spela ett spel. Datoruppgraderingar gör jag oberoende på om det släpps spel, det beror mest på hur mycket fritid samt pengar jag har.

Visa signatur

P4 2.0 GHz@2.26 GHz | GF6600GT Core 500 MHz@580 MHz Mem 900 MHz@1135 MHz | 1 GB pc2700 <<Lite kuriosa bara: Ping eller mer korrekt latency är en storhet, ms är enheten. Spänning är också en storhet medan volt är enheten. Tänk vad skoj det skulle låta om du sa: "Hörru höj upp kilometer per timmen va!" (Brun hårig sjuk sköterska)>>