Asus tillverkar iPod?

Permalänk
Melding Plague

Asus tillverkar iPod?

<font style="font-size: 10pt"><b>Asus tillverkar iPod?</b></font> <small class="small">torsdag 30 september av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Herman</a></small><br>
<a href="http://www.thinksecret.com/news/0409ipododm.html" target="_blank" >Think Secret</a> har fått information om att Apple har slutit ett avtal med Asus där de ska hjälpa nuvarande Inventec att producera mp3-spelaren iPod. Tydligen har beställningarna ökat välidigt mycket sedan tillverkaren HP har börjat sälja sin egna variant av Apples iPod. Det sägs också att hårddisktillverkarna Hitachi och Toshiba har ökat sin produktion av 1- samt 1,8-tumshårddiskar för att möta det ökade behovet.
<br />
<br /><I>Dealers who placed substantial orders with Apple for iPod minis at the time of their introduction recently reported that those orders have finally been fulfilled and that Apple has caught up with demand.</I>
<br />
<br />Läs lite mer hos <a href="http://www.thinksecret.com/news/0409ipododm.html" target="_blank" >Think Secret</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Då kanske man kan förvänta sig en liten pris sänkning då.

Permalänk
Medlem

Är det inte så att Asus gör olika grejer åt väldigt många företag? Kommer inte ihåg om det var åt Sony eller Apple, men Asus gör faktiskt de bärbara åt någon av dem (och väldigt många andra "kända" företag...)

Visa signatur

MacL3ans ljudisolering: Spela in ljudet från ett tyst rum på en bandspelare. Stoppa spelaren i datorn och spela upp på högsta volym!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MacL3an
Är det inte så att Asus gör olika grejer åt väldigt många företag? Kommer inte ihåg om det var åt Sony eller Apple, men Asus gör faktiskt de bärbara åt någon av dem (och väldigt många andra "kända" företag...)

Apple har ett tätt samarbete med Quanta som bygger företagets bärbara datorer. Sony har också, om jag inte minns fel, köpt datorer av Quanta. Det är dock möjligt att Sony samarbetat med både Asus och Quanta. Men du har rätt, Asus lever inte bara på att sälja sina produkter till slutkund under eget varumärke utan gör en hel del åt andra företag, t.ex. moderkort till OEM-tillverkare.

Visa signatur

H.T.I.D.
One man to rule them all.
Jag har en Powerbook G4 667MHz.

Permalänk

Ca 2800 kr med studentrabatt för en iPod 20Gb är inte så pjåkigt...

Visa signatur

Är det verkligen det här du borde läsa just nu?

Permalänk
Medlem

och varför ska studenter ha en iPod? dom borde ..studera istället

iaf, nån som vet om det är hårdvarulås i poddarna eller om man kan byta en kass disk?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
och varför ska studenter ha en iPod? dom borde ..studera istället

iaf, nån som vet om det är hårdvarulås i poddarna eller om man kan byta en kass disk?

Såvitt jag vet är det inget skydd. Läste om som bytte sin 5 gb disk i en av de första ipodarna mot en 15 gb disk från en nyare ipod.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Droogie
Då kanske man kan förvänta sig en liten pris sänkning då.

*kanske* är ordet..

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se