Krinor Monolith MX-7010

Permalänk
Melding Plague

Krinor Monolith MX-7010

<font style="font-size: 10pt"><b>Krinor Monolith MX-7010</b></font> <small class="small">lördag 2 oktober av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Herman</a></small><br>
Svenska <a href="http://www.64bits.se/recensioner/mx7010/index.php#1" target="_blank" >64bits</a> har publicerat en recension på en mp3-spelare av en ny aktör på den Svenska marknaden: Krinor. De är Sverigebaserade och spelaren heter Monolith MX-7010. Då mp3-spelarmarknaden är så pass hård i dagens läge gäller det att tillverkarna sticker ut bland mängden. Monolith MX-7010 sticker verkligen ut ur mängden, den är nämligen gjort i borstad aluminium och har ett mycket tilltalande utseende.
<br />
<br /><I>De har precis lanserat sin första spelare, Monolith MX-7010, på den svenska marknaden och vid en första anblick ser den ut att vara en fullträff. Men hur bra är den egentligen och hur står den mot sin största konkurrent, Jens Of Swedens spelare? Detta och mycket mera skall vi idag ta reda på, så läs vidare!</I>
<br />
<br />Läs testet hos <a href="http://www.64bits.se/recensioner/mx7010/index.php#1" target="_blank" >64bits</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Inte riktigt så snygg som jag hoppats på, hade den vart mer i stil med iPoden fast med sitt borstade utseende, så hade den talltalat mig bra mycket mer.

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk

hmm bara 512mb? e de typ.. en spark mellan benen eller? >_<
MORE GB TO THE PPL
GB FUR ALLE!!!

Visa signatur

(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Permalänk
Medlem

Den var med i m3? Eller var det en annan från samma företag?

Visa signatur

Om ni skriver till mig, var god citera

Permalänk
Medlem

jag tycker den var superfräsch! jag mailade tillverkarna och det verkar komma en 1gig version snart också!

Visa signatur

krystiof

Permalänk
Medlem

Njae. Den var rätt snygg, men saknar stöd för ogg vorbis och USB 2.0, har måttlig lagringskapacitet och väger mer än konkurrenterna. Förutom utseendet har den ingen speciell egenskap som gör den bättre än JoS, iAudio och iRiver och därför tror jag inte den kommer att sälja så bra. Jag kommer inte köpa den i alla fall.

Visa signatur

Är det inte Fingal Olsson som sitter där borta?

Permalänk
Medlem

"Krinor Monolith MX-7010".

Jag vart glad och trodde att det var nya mx1000 som skulle komma med sladd. Lite trött är jag kanske.

Visa signatur

pilla aldrig med något som fungerar, det kostar bara en massa pengar i slutändan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jerka^
Njae. Den var rätt snygg, men saknar stöd för ogg vorbis och USB 2.0, har måttlig lagringskapacitet och väger mer än konkurrenterna. Förutom utseendet har den ingen speciell egenskap som gör den bättre än JoS, iAudio och iRiver och därför tror jag inte den kommer att sälja så bra. Jag kommer inte köpa den i alla fall.

DEN HAR BRA LJUDKVALITÈ!!!

Det är den enda Mp3 spelaren som får fullt i betyg på ljud och spöar röv med konkurrenterna när det gäller ljudkvalité och varför använda ogg när vanliga mp3 duger så bra med denna spelare?

Visa signatur

Speldator:Gigabyte Aorus Pro b550, 16GB DDR4, AMD 5800x ,MSI Suprim x RTX 3080 ,WD nvme 1TB, Samsung 1tb ssd, Win 10 Pro, Samsung odyssey G7 27"
TVspel: Xbox One x, Nintendo 8-bit, Nintendo Gamecube, Nintendo 64, Nintendo Wii Nintendo Switch TV: LG 65" C8 Oled

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LSD
DEN HAR BRA LJUDKVALITÈ!!!

Det är den enda Mp3 spelaren som får fullt i betyg på ljud och spöar röv med konkurrenterna när det gäller ljudkvalité och varför använda ogg när vanliga mp3 duger så bra med denna spelare?

OK, då är ljudkvalitén ett skäl. Vilket test är det du tänker på? I 64bits-testet stod det ju att den slog Jens of Sweden men att de inte kunde säga hur bra den var jämfört med iRiver. Hänvisa gärna till fler tester om du vill framhäva din sak.

Varför använda ogg vorbis? Tja, eftersom jag har en stor del av min musik på datorn i det formatet vore det jobbigt att slänga den och spela in den som mp3 istället. Du kanske inte har det problemet, men det är ganska viktigt för mig.

Låt oss helt enkelt inse att vi har olika krav på de prylar vi köper, så kan vi vara nöjda med våra egna inköp istället för att gnälla på varandras.

Visa signatur

Är det inte Fingal Olsson som sitter där borta?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jerka^
OK, då är ljudkvalitén ett skäl. Vilket test är det du tänker på? I 64bits-testet stod det ju att den slog Jens of Sweden men att de inte kunde säga hur bra den var jämfört med iRiver. Hänvisa gärna till fler tester om du vill framhäva din sak.

Varför använda ogg vorbis? Tja, eftersom jag har en stor del av min musik på datorn i det formatet vore det jobbigt att slänga den och spela in den som mp3 istället. Du kanske inte har det problemet, men det är ganska viktigt för mig.

Låt oss helt enkelt inse att vi har olika krav på de prylar vi köper, så kan vi vara nöjda med våra egna inköp istället för att gnälla på varandras.

Varför använder du Ogg och vad är bättre med det ljudmässigt mot mp3?

Jag penumererar på M3 och där testade den samt att de har testat den i Hifi och musik topptestade i ljudkvalité i båda testen samt i handhavande och utseende.

Visa signatur

Speldator:Gigabyte Aorus Pro b550, 16GB DDR4, AMD 5800x ,MSI Suprim x RTX 3080 ,WD nvme 1TB, Samsung 1tb ssd, Win 10 Pro, Samsung odyssey G7 27"
TVspel: Xbox One x, Nintendo 8-bit, Nintendo Gamecube, Nintendo 64, Nintendo Wii Nintendo Switch TV: LG 65" C8 Oled

Permalänk
Medlem

Använder ogg delvis därför att det ska vara bättre ljudkvalitet på det, men mest för att jag gillar att det är open source. I sanningens namn hör jag ändå inte skillnad på lame-kodad 192-kbits mp3, ogg vorbis i motsvarande kvalitet eller en ren wav-fil. Förmodligen skulle jag inte höra någon skillnad mellan de olika mp3-spelarna heller, åtminstone inte när jag sitter på bussen eller tunnelbanan och slölyssnar. Då väger faktorer som storlek, batteritid och hanterbarhet tyngre.

Visa signatur

Är det inte Fingal Olsson som sitter där borta?

Permalänk
Medlem

För mig är ljudkvalité allt, så man vill ju ut all ljudkvalité som går och kodar inte mina mp3 filer under 320kbps samt skulle inte köpa en mp3 spelare som inte låter lika bra eller bättre än den där..:)

Visa signatur

Speldator:Gigabyte Aorus Pro b550, 16GB DDR4, AMD 5800x ,MSI Suprim x RTX 3080 ,WD nvme 1TB, Samsung 1tb ssd, Win 10 Pro, Samsung odyssey G7 27"
TVspel: Xbox One x, Nintendo 8-bit, Nintendo Gamecube, Nintendo 64, Nintendo Wii Nintendo Switch TV: LG 65" C8 Oled

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jerka^
OK, då är ljudkvalitén ett skäl. Vilket test är det du tänker på? I 64bits-testet stod det ju att den slog Jens of Sweden men att de inte kunde säga hur bra den var jämfört med iRiver. Hänvisa gärna till fler tester om du vill framhäva din sak.

Varför använda ogg vorbis? Tja, eftersom jag har en stor del av min musik på datorn i det formatet vore det jobbigt att slänga den och spela in den som mp3 istället. Du kanske inte har det problemet, men det är ganska viktigt för mig.

Låt oss helt enkelt inse att vi har olika krav på de prylar vi köper, så kan vi vara nöjda med våra egna inköp istället för att gnälla på varandras.

Om den slår iRiver? Har du inte läst testet som Hifi & Musik gjorde?
Inklippta kommentarer om Monolith.

Hifi & Musik: "Vi har hittat värstingen... Snygg lyxig spelare i borstad aluminium. Troligen det bästa MP3-ljudet vi har hört... Uförande för finsmakaren." -Oktober 2004.

www.SweClockers.com: "Spelaren i sig lämnar ifrån sig ett nästan otroligt bra ljud för att vara en MP3-spelare. Den har märkbart bättre ljudkvalité än exempelvis Jens Of Sweden MP-130. Vi gjorde blindtest på tre olika personer och alla tre valde Monolith MX-7010 som favorit."

MpMate.com "Nr 1 award. Best Audio." Monolith fick pris som den bästa Mp3 spelaren i hela Korea, det var också i den största Mp3 tävlingen som landet har.

Sen att den inte är lika snygg som iPod??? iPod är ju FUL, ser ju ut som värsta sjukhus temperatur mätare eller nåt, sen att Monolith ska vara stor????? Har ni som säger det ens hållt i den, den är ju bara lite längre än ett tändstickspaket, den är mindre än många JOS spelare. Vet vad ni säger innan ni uttalar er!

Visa signatur

Grimmer (CAD/CAM ingenjör).

Permalänk
Medlem

Ja ja, den har bra ljud, det hade vi redan konstaterat (för över två månader sedan). Men den är fortfarande inte liten, den har inte USB 2.0 och den har inte ogg vorbis-stöd. Eller ogg flac för den delen, och det hade ju varit trevligt för finsmakare tycker man.

Köp spelaren om du gillar den - för mina krav finns det bättre alternativ.

Visa signatur

Är det inte Fingal Olsson som sitter där borta?