Jetart extrem slotfläkt

Permalänk
Melding Plague

Jetart extrem slotfläkt

<font style="font-size: 10pt"><b>Jetart extrem slotfläkt</b></font> <small class="small">måndag 4 oktober av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Herman</a></small><br>
<a href="http://www.3dvelocity.com/reviews/sf2100/sf2100.htm" target="_blank" >3DVelocity</a> har publicerat en recension på en mycket intressant kylningsprodukt. Den heter SF2100 3D Slot Fan och produceras av den tämligen okända tillverkaren Jetart.
<br />
<br />Kylningsbegreppet "Slotfläkt" har de flesta kanske hört. Det handlar om en fläkt man sätter under grafikkortet för att dra ut luft via expansionsplatserna därbak på chassit. Jetart har tagit detta koncept och byggt vidare på det. Som namnet antyder har denna "slotfläkt" tre stycken fläktar vilket sitter på en ram man monterar på grafikkortet för lite mer extrem typ av luftkylning.
<br />
<br />Men med dagens grafikkort som producerar väldigt mycket värme är det förmodligen en mycket vettig produkt för er som vill överklocka mycket men ändå vill stanna på luftkylning. En mycket intressant produkt som våra Svenska återförsäljare borde ta in!
<br />
<br />Läs recensionen hos <a href="http://www.3dvelocity.com/reviews/sf2100/sf2100.htm" target="_blank" >3DVelocity</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

verkar vara ett fint sätt att kyla kortet men det lär ju låta rätt mycket

Permalänk
Musikälskare

ja det lär låta som fan

Vatten lär vara ett mycket bättre alternativ om man nu har cash till det...

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Den verkar bra fast jag skulle personligt bytta ut fläktarna till tystare fläktar.
Typ paps fläktar:)

Visa signatur

[AsusP7P55D[i5-760@4.00Ghz[Kingtiger2x2Gb@9-9-9-24-1600Mhz[6870@ CF]

Permalänk
Medlem

Ärligt talat så är detta inget intressant.
Såna här lösningar har man ju själv byggt ihop sen TNT1 tiden när man skulle klocka sitt kort.

Fast det är väl till för dagens fjortis klockare/moddar som köper färdiga lösningar.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Precis som Gelantinous säger, jag har en sådan hemmagjord i gammelburken med en 300A och Kyro 2. Två 80 mm fläktar som sitter ihop i två av skruvhålen och som man sedan fäster på en "bracket". Fungerar bra men höjer ljudnivån endel.

Permalänk
Medlem

nej, en riktig 120mm-fläckt ska det va! tyst och blåser mycket

Permalänk

Såg jag rätt på priset??!! £217.19 +VAT?!

Visa signatur

Macbook

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WIRN
verkar vara ett fint sätt att kyla kortet men det lär ju låta rätt mycket

Läste du inte att han var imponerad av ljudet?
Lät lite för att vara 3st stora fläktar...

Visa signatur

Avdankad quake3-spelare...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av warhammereldar1
Såg jag rätt på priset??!! £217.19 +VAT?!

antagligen felplacerat kommatecken. 22£ kan ju vara troligt.

Permalänk
Medlem

Rätt onödig produkt anser jag. SOm många andra verkar tycka..
Man kan ju köpa Zalmans ZM80D med fläkt för någon 100:- mer. Den kyler säkert unigefär lika bra till en lägre ljudvolym..
Men att kombinera dem båda lär kyla riktigt bra..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av warhammereldar1
Såg jag rätt på priset??!! £217.19 +VAT?!

Kollar man länken (priset) så kommer man till nån hemmabioprodukt:

http://www.scan.co.uk/Products/ProductInfo.asp?WebProductID=9...

Visa signatur

Intel P4E (Socket775) 3.2@3.6Ghz | Abit AS8 i865PE | A-Data 1Gb PC4000 | Zalman CNPS7700-Cu
Chieftec BX MidiTower 360W | Samsung 3,5" ATA100 120Gb 7200RPM HDD | NEC ND-3520A DVD±R DL
Creative GeForce4 Ti4800SE@Ti4800 AGP8x | Creative SoundBlaster Audigy 2 | Samsung 17" 720T TFT