Permalänk
Melding Plague

Abit rekordsäljer

<font style="font-size: 10pt"><b>Abit rekordsäljer</b></font> <small class="small">torsdag 7 oktober av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Herman</a></small><br>
<a href="http://www.digitimes.com/news/a20041007B2082.html" target="_blank" >DigiTimes</a> rapporterar att moderkortstillverkaren Abit har sålt rekordmånga moderkort i september. Totalt handlar det om cirka 370 000 moderkort som skeppades under månaden. Under de första tre kvartalen detta år skeppade Abit 2,4 miljoner moderkort och om de säljer som förväntat under fjärde kvartalet har de ökat sin omsättning med imponerande 84 procent jämfört med året innan. Enligt Abit själva har de sålt 70 procent mer än vad som förutsades i början av året.<br /><br />Abit säger också att man använder 100 procent av <a href="http://www.sweclockers.com/html/artikel/art_040728_abit_fabri..." target="_blank" >fabriken i Suzhou, Kina</a> och har blivit tvungna att outsourc:a 40 procent av sin tillverkning. Läs lite mer hos <a href="http://www.digitimes.com/news/a20041007B2082.html" target="_blank" >DigiTimes</a>.<br /><br />Den ökade försäljningen beror troligen mest på stabil försäljning av väl planerade moderkortserier som IS7 och NF7, men också de lite mer exklusivare moderkortsserierna som KV8 till Athlon64-plattformen.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

70% mer än förutsatt är inte fyskam precis

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem

Inget om att deras AV8 sålt bra?

Visa signatur

Avdankad quake3-spelare...

Permalänk
Medlem

Hm, var det inte Abit som stoltserade med att dom hade så bra kvalitet på så sina produkter iom. att allt producerades i deras egna fabriker?
Jag skulle helst inte vilja ha något "outsourcat" moderkort.
(Notera att jag har en Abit-bräda själv, så jag är ingen Asus-fanboy )

Permalänk
Medlem

Go abit, en gång abit alltid abit.

Visa signatur

: AMD Ryzen 2600X : 32GB Corsair : Nvidia RTX 2070 :

Permalänk
Medlem

Att IS7 säljer bra är inte så förvånande. Billigt och bra helt enkelt

Visa signatur

Asus Strix ROG X570-F, Ryzen 9 5900X, 32GB DDR4 3600MHz, Gigabyte RTX 2080 Gaming OC, 1TB Samsung 980 Pro, 1TB Samsung 970 Evo Plus, Acer Predator X34A 3440x1440 100Hz.

Permalänk
Medlem

Japp IS7 är ett grymt kort och kostar som ett ogrymt kort
Sen är ju uguru rätt kul, även om det inte ger mer funktionalitet, men alltid smidigt att kunna klocka från win.

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk
Medlem

uguru e grymt när man kör prime

om datorn e win stabilt men i prime krashar är det bara höja vcore o gänget lite tills du får det stabilt ... mycket bra o spara en massa tid till något annat

men överklockningen suger genom win ...

Visa signatur

När sanningen kommer på bordet, kan ingen smälta den.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gagg
Hm, var det inte Abit som stoltserade med att dom hade så bra kvalitet på så sina produkter iom. att allt producerades i deras egna fabriker?
Jag skulle helst inte vilja ha något "outsourcat" moderkort.
(Notera att jag har en Abit-bräda själv, så jag är ingen Asus-fanboy )

Var det inte samma Abit som hade använt för billiga motstånd på sina moderkort vilket bland annat resulterat i att mitt KT7A inte fungerar som det ska. (Notera att jag har ett NF7-S nu som dock verkar fungera bra)

Visa signatur

Är det verkligen det här du borde läsa just nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PowerSupply
Var det inte samma Abit som hade använt för billiga motstånd på sina moderkort vilket bland annat resulterat i att mitt KT7A inte fungerar som det ska. (Notera att jag har ett NF7-S nu som dock verkar fungera bra)

Just ja, nu kom jag på, tidigare använde dom motstånd som dom själva ej producerat.
Jaja, hoppas bara att det sitter samma grejer på dom "outsourcade" moderkorten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gagg
Just ja, nu kom jag på, tidigare använde dom motstånd som dom själva ej producerat.
Jaja, hoppas bara att det sitter samma grejer på dom "outsourcade" moderkorten.

De har använt piratkondensatorer som de hade köpt lite billigare istället för de kondensatorer som annars används. Dessa piratkondensatorer är sämre kopior som förr eller senare sväller upp, börjar läcka elektrolyt och kan t o m explodera. Asus gjorde samma misstag och de var inte första gången som tillverkare valt sämre kondensatorer. På gamla Slot-A etc. så var det skräpkondensatorer också.

NF7-serien är en stor hitt för Abit, de har tillverkat över 1 miljon av dessa. Nästa moderkort jag köper blir inte längre socket A, det är nästan förlegat men de finns säkert marknad för det ännu.