Nvidia demonstrerar SLI på WCG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av S_Z
Det var inte jag som började prata om vad som var prisvärt för entusiaster denstore säger att man kan köpa två kort istället för att klocka ett kort. Jag säger ju att jag tror att de som gillar att överklocka kommer fortsätta med det även om de köper 2 Ultra. Därför är inte argumentet att entusiaster kan köpa 2 Ultra istället för att köpa överklockninggrejer inte riktigt hållbart enligt mig.

Jag säger inte att man skall köpa två kort, eller vad som är prisvärt. Jag säger att man får extremt bra prestanda med SLI, och just därför kommer det att sälja. Det är du som säger att det inte kommer att sälja, då det skulle vara för dyrt. Jag kontrade med att folk köper extremkylningar som kostar betydligt mer. Jag har inte sagt att SLI är en ersättning för överklockning. Jag har heller inte sagt att det är prisvärt. Om du hade kollat igenom vad jag har skrivit, så hade du vetat det. Men däremot har du sagt att SLI var meningslöst, och något du inte tror på, och att du tycker att man skall satsa på singelkortslösningar. Du är bara negativ till SLI, och därför snackar du ner det, oavsett vilket pris eller prestanda det ger. Tråkigt och trångsynt.

Visa signatur

Datorer, ett enkelt sätt att dagligen träffa idioter....

Permalänk
Medlem

ok, jag tolkade det här som att man kan köpa 2 kort till samma pris som överklockningsutrustning:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av denstore
[B]Det som är intressant här är ju att folk verkar tycka det är dyrt. Ändå sitter ganska många på detta och ett visst annat forum, med prometior och vappochill, och andra extremklockarsaker. Här erbjuds en möjlighet att nå i stort sett samma prestanda, med garantier och allt i behåll, för priset av ett highendkort.

[/b]
De som lägger ut dessa pengar på överklockningsaker kommer ju fortsätta överklocka även om de köper en SLI lösning. För övriga som inte är beredda att lägga dom extra slantarna så är det ju fortfarande väldigt dyrt. Som jag sagt tidigare, visst kommer det säljas men det handlar om en väldigt lite del köpare. Det handlar om ett fåtal procent av totala andelen grafikkort sålda som är high-end kort, andelen som köper två kommer vara ändå mindre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av S_Z
Du sålde väl just din dator (eller grafikkortet i alla fall) vad skall du med det till

Ja jag sållde allt för jag skall köpa nytt snart

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk

1# Att vara eller inte vara, fan av Nvidia eller Ati. Det låter nästan på folk som att dom tar illa vid sig för att vara "fan" av någotdera. Varför? Kan man inte vara det?

Min situation är att jag alltid kört med nvidia men spanade runt lite på hårdvarumarknaden och (Naturligtvis) så kommer jag att lägga ut mest pengar någonsin på en dator.

Jag har alltid resonerat som någon här sa att "jag lägger aldrig mer än 2000:- grafikkort" . Det har gällt varje komponent i datorn fram tills nu. Jag vill bygga en dator för prestandans skull och inte för prislappen.
En dag sitter jag dock där med min "slöa" superdator.....

Nu ville jag bryta hela trenden och prova ett Ati Radeon och bygga något jag aldrig haft förut.
Men när jag såg testerna så blev jag besviken för NV40,41,42 osv hade bättre prestanda på det som jag tycker är avgörande i ett spel.
Jag ville ju ha ett Ati från början, men testerna fick mig att ändra mig.

Är jag ett Ati eller Nvidia fan?

2# Att kunna köra 2 st 6800 Ultra Extreme (450/1200) i SLI hade ju varit helt suveränt för mitt "Dyrast någonsin koncept". Men hur får man tag i moderkort som har 2 agp/pci-E portar osv....... =/

Det blir dyrt men priset spelar ingen roll den här gången, nu vill jag ha MAX prestanda.
Folk köper bilar för en kvarts miljon eller mer (BMW, Moddad BMW, Stylad BMW, BMW eller BMW)
Bilen sjunker typ 30000:- i värde så fort de rullat ut bilen från bilhallen.
150 000:- på 3 år typ. (kanske mer)

Den människan skulle säkert tycka jag är helt idiot som köper en dator för XX.XXX Sek. "bortkastade pengar", "sjunker i värde" osv....=)

Men saken är den att jag behöver ingen fet bil för att få brudar, det får jag ändå om jag vill. Jag är tillräckligt säker på mig själv och behöver ingen k*kförlängare. Jag vill ha KUL

Tummen upp för nya ideer, dyra eller billiga.

Visa signatur

i7 o sånt

Så tycker de som handlat saker med mig: http://rec.elmor.se/review.php?user=Malmedahl&page=1

Permalänk
Avstängd

du får köpa ett opteron dual moderkort såhar du dual Pci-e ... annars får du vänta lite till moderkortstillverkarna hinner släppa kort ...

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!