Apple visar stor vinst

Permalänk
Melding Plague

Apple visar stor vinst

<font style="font-size: 10pt"><b>Apple visar stor vinst</b></font> <small class="small">lördag 16 oktober av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Herman</a></small><br>
<a href="http://arstechnica.com/news.ars/post/20041013-4306.html" target="_blank" >Ars Technica</a> rapporterar att Apple har dubblat sin nettoinkomst jämfört med förra året. De visade upp en nettoinkomst på 106 miljoner amerikanska dollar, vilket är 44 miljoner mer än 2003. Steve Jobs kommenterar:
<br />
<br /><I>"We shipped over two million iPods, our retail-store revenue grew 95% year-over-year, and the new iMac G5 has received phenomenal reviews and is off to a great start,"</I>
<br />
<br />Den stora försäljningsökningen beror främst på den enorma försäljningen av iPod-spelaren som såldes i över två miljoner exemplar. G5-datorerna har sålt bra men tillgängligheten har varit lite sviktande. Kort och gott har Apple gjort ett mycket bra år finansmässigt. Läs mer hos <a href="http://arstechnica.com/news.ars/post/20041013-4306.html" target="_blank" >Ars Technica</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

Tack till Halldin för tipset!

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk

Go apple!

Men låter inte 106 milj. dollar lite lite. Har fått för mig att apple omsätter mer. Eller så har jag bara ett oerhört dåligt sinne för att uppskatta ett företags storlek genom dess omsättning!

Visa signatur

the power of ART compells me!

Permalänk

alltid kul när det går bra för dom lite mindre tillverkarna som vågar vara anorlunda.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X - ASUS X570 - XFX Radeon RX 6950 XT - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600MHz CL16 - ADATA Legend 800 1TB - Kingston A400 960GB - Noctua NH-U12S - Corsair RM750 v2 - Cooler Master MasterCase H500M

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberdyne
alltid kul när det går bra för dom lite mindre tillverkarna som vågar vara anorlunda.

Dom är anorlunda men SMÅ?

Apple är inte små, kanske inte lika stora som m$ men bra stora är dom ändå.

Visa signatur

Into the Web Browser for iPhone, http://www.intothewebbrowser.com/

Permalänk
Medlem

Tycker Apples framfart är lite läskig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Höken
Tycker Apples framfart är lite läskig.

Med tanke på att Apple 2 var världens mest sålda dator 1983 så är det en bit kvar innan dom blir lika stora som dom har varit!

Visa signatur

"There are 10 kinds of people, those
that understand binary, and those
that do not"

Permalänk
Medlem

kul att det går bra för apple. Har alltid gillat deras orginalitet och os. trots att jag sitter med xp...

Visa signatur

-”It’s amazing to think that we’ve come so far as to put man into space and beyond, that we still cannot cut cheese without risking amputation of our own hands/fingers. A bit sad really...” - Film11

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ernstp
Med tanke på att Apple 2 var världens mest sålda dator 1983 så är det en bit kvar innan dom blir lika stora som dom har varit!

Beror väl på vad man menar med stora.. Omsättningsmässigt är de nog bra mkt större idag men marknadsmässigt så har de nog bara en bråkdel av vad de tidigare haft.

Sen en vinst på ~1 miljard svenska kr är nog en rimlig siffra när det gäller apple.
Hoppas bara att den kommer att växa!

Dock så har jag inte läst apples rapporter så jag kan ju ha fel.

Permalänk
Medlem

Apple lever med andra ord på sin Mp3-spelare och bygger datorer vid sidan om

Det verkar iaf så om siffrorna stämmer...

Visa signatur

Asus Strix ROG X570-F, Ryzen 9 5900X, 32GB DDR4 3600MHz, Gigabyte RTX 2080 Gaming OC, 1TB Samsung 980 Pro, 1TB Samsung 970 Evo Plus, Acer Predator X34A 3440x1440 100Hz.

Permalänk

Fel...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MAXfactor
Go apple!

Men låter inte 106 milj. dollar lite lite. Har fått för mig att apple omsätter mer. Eller så har jag bara ett oerhört dåligt sinne för att uppskatta ett företags storlek genom dess omsättning!

De omsätter inte 106 Milj. dollar, det var vinsten. De omsatte 2 350 milj. dollar det här kvartalet vilket torde betyda att de i nuläget omsätter nästan 10 miljarder dollar om året.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=AgV=-
Apple lever med andra ord på sin Mp3-spelare och bygger datorer vid sidan om

Det verkar iaf så om siffrorna stämmer...

Tydligen fördelar sig försäljningen så här enligt MacNytt

1. iPod: 537 MUSD
2. PowerBook: 419 MUSD
3. PowerMac: 340 MUSD
4. iBook: 256 MUSD
5. iMac: 216 MUSD

Visa signatur

Är det verkligen det här du borde läsa just nu?

Permalänk
Medlem

Vi konsumenter tjänar på all konkurrens till heffaklumpar som M$ och Intel.

Apple var under tidigt 80-tal klart mer innovativa än M$ som i sin tur "stal" fönstertekniken från Apple.

Permalänk
Medlem

Kul å höra!
Apple förtjänar det här...

Visa signatur

MacL3ans ljudisolering: Spela in ljudet från ett tyst rum på en bandspelare. Stoppa spelaren i datorn och spela upp på högsta volym!

Permalänk
Medlem

trevligt

Visa signatur

iBook G4 1.33GHz, 1024 MB, 40GB + 160, Mac OS X 10.4

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jookeer
Vi konsumenter tjänar på all konkurrens till heffaklumpar som M$ och Intel.

Apple var under tidigt 80-tal klart mer innovativa än M$ som i sin tur "stal" fönstertekniken från Apple.

Och apple snodde det från Xerox...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TimeWalker
Och apple snodde det från Xerox...

Pirates of Silicon Valley är rolig, se den om ni inte har gjort det.

Visa signatur

"There are 10 kinds of people, those
that understand binary, and those
that do not"

Permalänk
Medlem

Finns det någon adapter eller nåt till ipoden som ger den längre batteritid?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jookeer
Apple var under tidigt 80-tal klart mer innovativa än M$ som i sin tur "stal" fönstertekniken från Apple.

Var ju inte apple som kom på den heller så varför ens säga att MS stal den från apple och inte hoppa över mellansteget, apple, och säga att MS stal den från Xerox, precis som apple?

Men att hålla på sådär med vem som stal vad tycker jag är lite fel. Det är ju inte direkt så att det bara en person som får en ide och utvecklar den. Det finns många sätt att lösa det på och även om många liknar varandra och säkerligen är inspirerade utav varandra så tycker jag inte det är helt rätt att påstå att nån snott det (även om det självklart förekommer sådana fall också - men många gånger är det i mina ögon rätt löjligt).
Många saker som påstås vara snodda är ju ett naturligt steg i utvecklingen och inte nån enstaka persons idé.

edit
Fasst nu med mjukvarupatent så blir det ju verkligen så. MS, Apple, Linux (fönsterhanterarna) m.fl. kommer att bli tvingade att göra om hela operativsystemet för att göra det helt unikt så att de inte kopierat en endaste pixel från någon annan - det blir bra det och en massa nytänkande

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TimeWalker
Och apple snodde det från Xerox...

Förvisso OT men ändå : Fat chance babe, they didn't…

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem

echo: Missförstå mig inte. Jag skrev faktiskt "stal" dvs med citationstecken vilket avser att jag inte menar att M$ kan/skall lastas juridiskt för stöld. Det jag menar är att Apple var först med att industrialisera ide'n ut på var mans skrivbord.

Sedan är det riktigt att Xerox med sin "turtle" var steget före Apple så då kan man säga att Apple "stal" från Xerox.

Nåja - hursomhelst med petitesserna.

Vi önskar alla Apple lycka till vilket dom kan behöva mot giganter/heffaklumpar som M$ och Intel.

De som har på sin lott att slåss mot giganter tvingas jobba smartare och effektivare för att komma ikapp.