Asus V9999 Gamer Edition

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pender
Går det att låsa upp med bra res så är det en helt annan sak. (Är det verkligen exakt likadant som ultran?) Kanske ngt som sett resultat från ett v9999 haxxor-ultra-osv ngnstans?

/ S.

Jag har ett dylikt kort och är mer än nöjd med det.
Det gick utmärkt att låsa upp, och går stabilt i 430/1200 med originalkylning.
Det rockar röven helt enkelt

Visa signatur

Failure is always an option.....

Permalänk
Medlem

har du lyckats låsa upp pipelinens? det är ganska så avgörande för mig om jag ska köpa mig ett kort!

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det är möjligt att klocka korten i SLI läge ..
Skulle vara skoj att ha 2 av dessa kort som kunna klocka dom i SLI läge , ska bli skoj att se lite resultat om SLI ..

Visa signatur

K4 Jägare är härliga människor. Varför får inte rika människor bli rikare. Ja till EMU
We live for the one, we die for the one'
(Loggar man inte ut får man en extra rad i sin signatur :-) /VaCUm)

Permalänk
Hedersmedlem

Du får vänta tills den kommer till PCIe först.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingCobra
Det är ett GT med 12 pipes... alltså långsammare än både GT och Ultra.

"Ursprungligen inskrivet av the_swede

dessutom slukar x800xt mindre ström och kräver inte lika mycket kylning

För mig är valet ganska självklart "

Vet du vad du pratar om? Ett GT drar mindre ström än ett x800XT och detta kortet är inte ens ett GT. Det är bara Ultra som drar mer ström än x800XT.. 9 w närmare bestämt. Orkar du kan du ju alltid läsa det på x-bit labs.

Tackar för denna rättelse, hade tydligen fått det om bakfoten.

Jag vet dock fortfarande vad jag välger prisskillnaden är inte allt för stor, atikortet är pci-e och snabbare. Hade jag satt ihop ett nytt system hade det varit det självklara valet för mig iaf.

Visa signatur

min skärm är större än din

Permalänk
Medlem

Känns som ja skiter i att detta e billigare ska ändå ha ett sapphire x800 xt pci-e det ja undrar om det finns bättre kort av andra tillverkare av ATI typ asus eller MSI.

Visa signatur

Lady Hear me Tonight :)

Permalänk
Medlem

jag köper mig ett 9999gd och sen öppnar de sista pipelinesen! 4k på mycom

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Du får vänta tills den kommer till PCIe först.

EEeeeeee
Min fråga var om någon visste då det har bara kommit ut lite info , inte något onödigt svar som vänta tills det kommer..
Skrev redan att jag skulle vänta på res..
Aja sorry om jag e lite negativ..
Är bara helt slut i skallen efter träningen..

Visa signatur

K4 Jägare är härliga människor. Varför får inte rika människor bli rikare. Ja till EMU
We live for the one, we die for the one'
(Loggar man inte ut får man en extra rad i sin signatur :-) /VaCUm)

Permalänk
Medlem

ursäkta om detta är lite offtopic men...
Hur låser man upp pipelinens ? Vilket program behöver man? eller är det nått annat man ska göra?

Ontopic igen...
Detta kort kommer nog bli ett givet köp nångång i framtiden när det har sjunkit i pris..... :/

Permalänk
Medlem

Aldrig gillat när Asus kör med egna beteckningar på allt.

Permalänk

nu har jag problem med att tänka eller så e det nå mysko här...

Asus AGP-V9999GT/TD GeForce FX6800GT 128MB DDR/DVI/TV-OUT kostar enligt pricerunner.com
3158kr

Asus AGP-V9999GE/TD GeForce FX6800GT 256MB DDR3/DVI/TV-OUT kostar 3780kr

visst har de senare kortet 256mb men ger det verkligen sån stor skillnad då jag alldrig sett mitt 256mb kort fyllas särkilt mycket..
är det någon annan skillnad.. tex har GT kortet alla pipelines "kvar"?..

sen en sak till enligt ASUS hemsida kan jag inte ens se något GT kort med 128mb... och dessutom står det på V9999 Gamer Edition att det inte är ett GT chip på den.. utan vanliga 6800..

http://www.asus.com/products/vga/product_overview_nvidia.htm

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk
Medlem

Mikael - verkar vara fel på deras sida. Här står det dock rätt: http://www.asus.com/prog/spec.asp?m=V9999GT/TD&langs=01

Sen undrar jag oxå över det där med 256 vs 128. Hur mkt skiljer det i prestanda.. och vad är det eg som det där minnet främst tar hand om ... fps, bildkvalité, vad?

/ S.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mikael_Berglund
nu har jag problem med att tänka eller så e det nå mysko här...

Asus AGP-V9999GT/TD GeForce FX6800GT 128MB DDR/DVI/TV-OUT kostar enligt pricerunner.com
3158kr

Asus AGP-V9999GE/TD GeForce FX6800GT 256MB DDR3/DVI/TV-OUT kostar 3780kr

visst har de senare kortet 256mb men ger det verkligen sån stor skillnad då jag alldrig sett mitt 256mb kort fyllas särkilt mycket..
är det någon annan skillnad.. tex har GT kortet alla pipelines "kvar"?..

sen en sak till enligt ASUS hemsida kan jag inte ens se något GT kort med 128mb... och dessutom står det på V9999 Gamer Edition att det inte är ett GT chip på den.. utan vanliga 6800..

http://www.asus.com/products/vga/product_overview_nvidia.htm

Framförallt så är det två olika minnestyper. På GT 128MB är det vanligt DDR, och på GE 256MB är det GDDR3 minnen som är väsentligt mycket snabbare.

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | MSI Pro Z690-A DDR4 Wifi | MSI RTX 3080 Ventus 3X Plus | 4x8 GB G.SKILL Trident Z RGB 3200MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Seasonic Focus+ Gold 750W | Corsair Obsidian 500D | LG 34GN850

Permalänk
Medlem

Tomjut, men om man jämför v9999gt mot vanliga GT:an dåsom är ca 600+ kr dyrare - hur och vad torskar man i prestanda? (Eller tvärtom - vad vinner man mot vanliga 6800NU som är ca 500 kr billigare)

Permalänk

jag har iallfall beställt ett ASUS V9999 GE och ser riktigt mycket framemot at få det är det helt riskfritt att klocka kortet? det jag har läst så verkar detta kortet vara välldigt klockar vänligt...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pender
Tomjut, men om man jämför v9999gt mot vanliga GT:an dåsom är ca 600+ kr dyrare - hur och vad torskar man i prestanda? (Eller tvärtom - vad vinner man mot vanliga 6800NU som är ca 500 kr billigare)

Jag har faktiskt inte sett några benchmarks på Asus GT kort, så jag vet inte.

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | MSI Pro Z690-A DDR4 Wifi | MSI RTX 3080 Ventus 3X Plus | 4x8 GB G.SKILL Trident Z RGB 3200MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Seasonic Focus+ Gold 750W | Corsair Obsidian 500D | LG 34GN850

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pender
Mikael - verkar vara fel på deras sida. Här står det dock rätt: http://www.asus.com/prog/spec.asp?m=V9999GT/TD&langs=01

Sen undrar jag oxå över det där med 256 vs 128. Hur mkt skiljer det i prestanda.. och vad är det eg som det där minnet främst tar hand om ... fps, bildkvalité, vad?

/ S.

Gå i en skola som handlar om hårdvara please...

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

alban rätt onödig kommentar, snubben frågade ju bara en fråga.

Visa signatur

Intel 9900K | MSI Z390 Pro Carbon | MSI 2080TI Gaming X Trio | 2 x 16gb G-Skill Trident RGB | 500GB Samsung EVO Plus NVME, 1TB Samsung EVO Plus NVME | EVGA 750W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lady
EEeeeeee
Min fråga var om någon visste då det har bara kommit ut lite info , inte något onödigt svar som vänta tills det kommer..
Skrev redan att jag skulle vänta på res..
Aja sorry om jag e lite negativ..
Är bara helt slut i skallen efter träningen..

Ska jag vara ärlig kan du inte skylla på träningen, om du menar fysisk träning dvs.
För kroppen blir mer aktiv och piggare av fysisk träning och man lär sig mer då också:)