Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stefffe
Varför är det onödigt? Ungefär som dom skrev förut att nforce4 är på gång, sen efter några veckor kom det samma bild igen och dom skrev att nu är det släppt/i produktion.

Jao, stämmer. Onödigt kanske var fel ord. Iof kan nyheten vara intressant för de som missade den förra nyheten. Annars kan jag tyvärr inte svara.

Sen Intresserad så finns det alltid de som klagar, men jag håller med dig att de e dumt att 25st per klagar på fläktarna, att de e högljuda, man behöver hörelskydd osv osv.
Men sen att det e klagar på nyteknik e ju inte riktigt rätt, det e ju snarare Intel och deras älskling MS som stoppar utvecklingen genom att inte släppa en 64bits CPU utan hålla på att släppa massa andra saker och slöa ner tekniken. Men Intel har ju dragit in några nya tekniker på marknaden, DDR2 och PCI-E bla.

Och det där med att Fatal1ty e agzor bryr jag mig inte om, jag aeger han samtidigt som jag äter pizza och dricker en Jolt ;):D

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk
Medlem

Jag tycker bara det är positivt med "riktiga" namn på komponenter. Trevligare med Fatal1ty än dx43b8 eller ngn annan intetsägande sifferkombo.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rille88
Det med fläktarna är en positiv sak för de som klockar då mosfets blir varma. Det är en positiv sak med det men för de som vill ha en tyst dator är det här inget att ha.

E det dessutom bara jag som tycker den här nyheten är gammal? Bilder och information släpptes ju för några veckor sedan, det skrevs om nyheten då också. Den här nyheten liknar den grymt mycket, skillnaden är bara att Abit har officielt gått ut med att moderkortet finns.
Tycker det e lite onödigt att skriva likadan nyhet när nyheten igentligen är att den har släppts officielt av Abit.

Är inte detta ett helt annat moderkort? Detta är ju 925XE. Det andra var väl 925X?

Visa signatur

Ingsoc rules.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pender
Jag tycker bara det är positivt med "riktiga" namn på komponenter. Trevligare med Fatal1ty än dx43b8 eller ngn annan intetsägande sifferkombo.

word

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rille88
Det med fläktarna är en positiv sak för de som klockar då mosfets blir varma. Det är en positiv sak med det men för de som vill ha en tyst dator är det här inget att ha.

Jag anser fortfarande att det inte är positivt på något sätt.

En passiv fläns och luftflödet från nätagget kyler mosfetsarna BÄTTRE än någon liten 40mm fläkt. Samt att det inte låter något extra.

Som överklockare får man ju se till att ha bra luftflöde i lådan, det gör överclockaren mycket bättre än Abit sålänge de håller på med sina sketna 40 mm fläktar och dessutom blir det tystare när man gör det vettigt.

Jag skulle heller inte direkt kalla det här för "ny teknik". Ny teknik är det inget fel på sålänge den inte är sämre än föregående teknik och det måste man tänka på. Man kan inte hylla ny teknik bara för att den är ny, öppna ögonen och se lite kritiskt på det. Inte ska de kunna släppa vilken skit som helst?

Du säger att fläktarna är positiva för de som klockar därför att mosfetsarna blir varma, det är ju som kopierat från abits reklamblad, har du funderat på själv hur effektivt det egentligen är? Om skillnaden är märkbar? Eller om det finns bättre och/eller billigare lösningar?

Tänk igenom det hela, och försök sedan komma med argument som rättfärdigar OTESs existens (ur konsumentens perspektiv) så blir jag imponerad.

Permalänk

Echo: Väl talat.

Tror det är bättre att koncentrera sig på riktigt bra luftflöde i sin låda istället för att fjanta med det där moderkortet. En del tänker nu säkert, man kan ju ha bra luftflöde i sitt chassi och det där moderkortet, när ni läser vad jag skrivit. Ja, självklart kan man ju ha så...
Men jag är ändå tveksam, skulle säga att dessa småfläktar kan skapa onödig turbulens, luften rörs bara runt och slutresultat blir följdaktligen sämre.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pender
Jag tycker bara det är positivt med "riktiga" namn på komponenter. Trevligare med Fatal1ty än dx43b8 eller ngn annan intetsägande sifferkombo.

Sökte just och hittade den gamla nyheten, står faktiskt Abit Fatal1ty AA8 inte massa siffror.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av TinyTeeth

Är inte detta ett helt annat moderkort? Detta är ju 925XE. Det andra var väl 925X?

Nja, det andra var i925 bara, fast Abit hade inte bekräftat uppgifterna så det du säger kan vara rätt. Den enda skillnaden jag ser på är bara att det bygger på nya 925XE.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nocturne

word

word på dig själv Kan någon dessutom ge mig en bra förklaring på word? Har inte lyckas få det än

Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo

Jag anser fortfarande att det inte är positivt på något sätt.

En passiv fläns och luftflödet från nätagget kyler mosfetsarna BÄTTRE än någon liten 40mm fläkt. Samt att det inte låter något extra.

Som överklockare får man ju se till att ha bra luftflöde i lådan, det gör överclockaren mycket bättre än Abit sålänge de håller på med sina sketna 40 mm fläktar och dessutom blir det tystare när man gör det vettigt.

Jag skulle heller inte direkt kalla det här för "ny teknik". Ny teknik är det inget fel på sålänge den inte är sämre än föregående teknik och det måste man tänka på. Man kan inte hylla ny teknik bara för att den är ny, öppna ögonen och se lite kritiskt på det. Inte ska de kunna släppa vilken skit som helst?

Du säger att fläktarna är positiva för de som klockar därför att mosfetsarna blir varma, det är ju som kopierat från abits reklamblad, har du funderat på själv hur effektivt det egentligen är? Om skillnaden är märkbar? Eller om det finns bättre och/eller billigare lösningar?

Tänk igenom det hela, och försök sedan komma med argument som rättfärdigar OTESs existens (ur konsumentens perspektiv) så blir jag imponerad.

Det var en kille här i forumet som extrem klockade sin XP Mobile prolle. Han satte kylflänsar på mosfets och någon fläkt som blåste lite de och han kunde klocka högre då om jag inte minns fel. Har för mig något om att han fick en stabilare spänning, fast det kan vara helt fel.

Jag ska försöka hitta den tråden.

Sen har jag dessutom inte sagt något om att detta är nyteknik fall du syftade på mig. Inte vad jag kommer ihåg.

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChK
Synd bara det är 32 bitar för lite, Intel hindrar utvecklingen genom att släppa det här skräpet, när dom släpper sin 64-bitars cpu så lär MS att släppa sitt operativ ... kanske lagom till AMD: s 2-års jubileum ??

Visste inte att Intel äger Abit?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Undrar hur dom som säljer korten säger. Sådana som inte sitter o läser konstigheter på internet o "hackerspråk"

fataletty kanske

Permalänk
Medlem

Men hallå!!

Detta mobo är framtaget av gamers för gamers, och jag tror att en äkta gamer skiter fullt i om det så är 19st 40mm fläktar som spinner i 17000 v/pm. De lär ju inte höra skiten iallafall.

Visa signatur

Pcgames destroyed my life, good thing I have 2 extra lives.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rille88
word på dig själv Kan någon dessutom ge mig en bra förklaring på word? Har inte lyckas få det än

"In hip hop slang, an exclamation, often not spoken in exclamatory voice, indicating deep and complete agreement. This use originates from the Five Percenters' mantra that "Word is Bond"; an earlier form was word up. The use of the term "word" as a sign of agreement and solidarity has come into common use outside of hip hop circles."
Källa.

Permalänk
Medlem

Ljudnivå någon?

Permalänk
Medlem

jag håller med Echo. Dessutom ifrågasätter jag Abits val av spänningsregulatorer. De kan knappast vara switchade då de har så låg verkningsgrad att dubbla fläktar behövs som kylning. Blir så less då tillverkarna arbetar åt "fel håll"...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredde
3st för att vara exakt.. sitter en på nordbryggan oxå..

Inge kul när dom där börjar skramla och leva om som nästan alla 40mm:s börjar göra efter en tid...

5st för att vara exakt, om man använder dom till ddr minnena.

uscha. undra ifall man kan ta bort mosfets fläktarna.

Permalänk
Medlem

Jag ser fem(!) väldigt negativa saker på det moderkortet. Och det är alla dom små, högljuda 40mm-fläktarna. Kan dom inte göra det på ett smidigare sätt? Annars verkar det vara ett väldigt fint moderkort. Jag hade inte tackat nej om någon ville ge det till mig.

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rille88
Det var en kille här i forumet som extrem klockade sin XP Mobile prolle. Han satte kylflänsar på mosfets och någon fläkt som blåste lite de och han kunde klocka högre då om jag inte minns fel. Har för mig något om att han fick en stabilare spänning, fast det kan vara helt fel.

Jag ska försöka hitta den tråden.

Sen har jag dessutom inte sagt något om att detta är nyteknik fall du syftade på mig. Inte vad jag kommer ihåg.

Jo, jag vet att mosfetarna kan behöva kylning om man ska klocka mycket. Det jag klagar på är abits lösning på det och inte att de försöker kyla dem.
Grundidén var väl god men lösningen var kass.

Jag syftade inte på dig ang. nyteknik.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Jo, jag vet att mosfetarna kan behöva kylning om man ska klocka mycket. Det jag klagar på är abits lösning på det och inte att de försöker kyla dem.
Grundidén var väl god men lösningen var kass.

Jag syftade inte på dig ang. nyteknik.

Okej! Jag måste erkänna att jag har inte tittat så mycket nogrannare på Abits lösning. Trodde att Abit hade satt kylflänsar på mosfets+lufttunneln. Är inte så intresserad av P4 moderkort då jag sitter på Athlon64 och inte har planerat att byta.

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iori yagami
fatal1ty är kanske världens bästa dm-spelare nånsin.. han testade på cs ett tag men hans tp sög

eller så insåg han att cs sög att spela, vilket låter mer troligt.

Visa signatur

:: MAIN :: Asrock P67 Extreme4 :: 2500K :: 970 GTX :: HP W2207 :: Corsair 16GB :: TRUE :: Samsung 850 :: Logitech diNovo Edge :: HTPC :: ION :: Intel X-25 G2 :: Array R2 :: Samsung F4 ::

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SlimJim
Lamt namn.. Låter som nån CS tönts nick.

hehe "fatal1ty" är en gammal quake 3 spelare som jag tror för tillfället spelar painkiller och doom 3. Han åker runt i världen på olika ställen och erbjuder folk att spela mot honom. Nyligen vann en kines över honom: "Rocketboy får även ta med sig hela $125,000 hem vilket är ca 937,500 svenska koronor. Dessutom kommer Abit att sponsora Rocketboy finansiellt i 2 år framåt.

Visa signatur

Athlon64 3200+ | MSI K8T NEO-FIS2R | Kingston 1024 PC3200 | Connect3D Radeon 9800Pro | Seagate 160GB SATA | Antec Midi Tower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Visste inte att Intel äger Abit?

Det gör dom inte men dom släpper ingen cpu som man kan leva med,

Visa signatur

Never underskatta the power of boota om.