Pentium 4 @ 6,3 gigahertz

Permalänk
Medlem

Vad trött jag blir av att läsa alla svar från folk som klagar på att han inte kan använda datorn i de hastigheter som presenteras i tråden. Poängen med den här överklockningen var ENDAST att se hur långt han kunde "pusha" sin prescott. INGET annat. Han lyckades ganska bra också i och med att han satte nytt världsrekord för antal MHz. Bestämmer han sig sedan för att ta världsrekord i superPI eller kanske se hur många 3D-Marks han får är det bara att skruva ned hastigheten till 5800-6100 MHz och testa igen. Inga problem! Men det är ju ett HELT ANNAT MÅL!

Som "everyday dator" är det ganska självklart att den är helt värdelös. Lyckligtvis för honom så har han även en P4 EE som ligger strax under 5 GHz som han spelar spel på och surfar med varje dag

Sedan tror jag inte han bryr sig särskilt mycket hur stor e-penis han har enligt fjortonåringarna på sweclockers. Han har möjligheterna och resurserna att ägna sig åt de han gillar mest av allt - överklockning och datorer. Tänk vilket lyx egentligen? Jag är i alla fall avundsjuk!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PowerPuffMicke
jesus.. vart är världen påväg

Till 20GHz.

Permalänk
Medlem

Bra jobbat, men tycker ändå att det borde vara ett krav att en dator ska vara stabil innan man kan få säga att man har överklockat den dit, annars fungerar den ju bara tills den har blivit varm och sen lägger den ner.
Är inte så mycket för sådana här sifferrekord, hade han fått den att gå stabilt i 6,1Ghz hade jag förmodligen blivit mer imponerad.

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk

Imponerad... men anser att man bara kan säga att man har klockat sin dator till ett visst om datorn är stabil.

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HMB
Lätt att säga så med trippel-cascade......

Edit: Prescott är en flopp, bara att inse. Kolla t.ex. generationshoppet från willamette till northwood. Bättre prestanda OCH kallare cpu.

Precis, med trippel-cascade tar man bort värmeproblemet, och genast klockar Prescott 1GHz bättre än Northwood. Med andra ord, vore det inte för värmeproblemet så skulle Prescott kunna släppas i högre hastigheter.

Men det finns dom som hävdar att det är tillverkningsprocessen i sig som inte orkar med. Detta visar ju att 0.09µ har mycket att ge, om man inte ha värmeproblem.

Med andra ord så ser det just ut för Dothan och A64.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mikael_Berglund
Imponerad... men anser att man bara kan säga att man har klockat sin dator till ett visst om datorn är stabil.

Håller med.

Precis som Boris säger finns ingen framtid för P4, främst Prescott. Framtiden ligger hos A64 och en stationär Dothan.

Visa signatur

Ingsoc rules.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Precis, med trippel-cascade tar man bort värmeproblemet, och genast klockar Prescott 1GHz bättre än Northwood. Med andra ord, vore det inte för värmeproblemet så skulle Prescott kunna släppas i högre hastigheter.

Men det finns dom som hävdar att det är tillverkningsprocessen i sig som inte orkar med. Detta visar ju att 0.09µ har mycket att ge, om man inte ha värmeproblem.

Med andra ord så ser det just ut för Dothan och A64.

Tja förlänger man pipelinen nått groteskt så ska fan cpu:n klocka högre. Vore intressant att se hur prescotten skulle bete sig med 512kb L2-cache. Hursomhelst så håller jag med, A64 och Dothan ser fina ut.

Permalänk
Avstängd

ingen fejkande tom´s hoppas jag

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

vad ingen fejkande tom´s?

Visa signatur

|Intel Core 2 Duo E6600 ES 2,40GHz @ x,xxGHz|ASUS Maximus Extreme X38|
|Corsair Dominator TWIN3X2048-1800C7DF DDR3 @ xxxxMHz||ATI Radeon HD 2900 XT @ 850/1000|
|RAID 0 2x Maxtor 6V080E0 80GB SATA2|RAID 0 2x WDC WD1200JD-00GBB0 140GB SATA2|Creative |Audigy2 ZS|LiteOn DVDRW SOHW-1693S|Lian-Li PC-65B|OCZ Powerstream 520W|

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Simri
vad ingen fejkande tom´s?

Toms hardware eller vad dom kallar sig har fejkat lite eller hållit undan information tidigare när dom överklocka en P4:a, på deras filmklipp kunde man se att dom tejpat för skärmen så att man såg inte vilken typ av P4:a som dom hade... sen hade dom även "photoshopat" skärmdumparna väldigt klantigt.. och av någon anledning så klipptes filmen om och bilden försvann oförklarligt

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Lilla strömmen som passerat OCZ-minnes-klock-modulen

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen Appleanvändare för ett fritt SweClockers.
Erik Petterssons blogg om webbutveckling